Cellinfo
Fra : Gunnar

Dato : 03-04-01 07:21

Hvad bruges Cellinfo til ? Er det noget teknikerne bruger for at se om
sendemasterne virker
upåklageligt ?

Hvad står 5D for efter bynavnet,står d for 1800 mhz ? På min gamle 900 mhz
telefon skriver den
nemlig ikke D,kun bynavn,og tal....

Gunnar

Fra : Carsten Riis

Dato : 03-04-01 09:51

Gunnar wrote:

> Hvad bruges Cellinfo til ? Er det noget teknikerne bruger for at se om
> sendemasterne virker
> upåklageligt ?

Tja, man kan vel bare se, hvilken mast man er tilsluttet.

Jeg vil lige røbe, at selv om ens telefon ligger helt stille på fx.
Amager (nærmere Grønjordskollegiet), så skifter celinfo-funktionens
oplysninger mellem: PederLykke, Sundbyvester, Kongelunden, Tårnby,
Fre.berg, Enghave, Amagerfælled.
Bare et lille koriosum.
Om det har indflydelse på antennernes mulighed for at spore en eller
om det bare er den aktuelle mast, som modtages med det stærkeste
signal eller om det overbelastning på den ene mast og derfor skifter
til næste.
Det kan man så fundere lidt over, hvis man har lyst.
Jeg hælder lidt til den sidste, da der er en skole lige i nærheden og
det kan jo være, at ungerne har frikvarter (dvs. mulighed for at
ringe) en gang imellem og derfor tager al "kraften" fra den nærmeste
antenne, hvilket så medfører, at tændte telefoner som ikke ringer
bliver sendt til andre master.
--
Med venlig hilsen Carsten Riis (for email: se godt efter i headeren)
Hvis du i emnelinjen begynder med Sv: så kan ikke alle læse dine

Fra : Peter Rongsted

Dato : 04-04-01 10:44

"Gunnar" <hitcher@mailme.dk> wrote:

>Hvad bruges Cellinfo til ? Er det noget teknikerne bruger for at se om
>sendemasterne virker
>upåklageligt ?

I lande hvor du ikke behøver at taste områdenummer, hvis du ringer lokalt,
viser celleinfo (for det meste) hvilket område du er i. Her i Danmark (og i
Norge) har det ikke den store betydning, da vi altid taster alle 8 cifre.

>Hvad står 5D for efter bynavnet,står d for 1800 mhz ? På min gamle 900 mhz
>telefon skriver den
>nemlig ikke D,kun bynavn,og tal....

Jep, D er 1800MHz hos TDC.

Peter

Fra : Erik Einum

Dato : 04-04-01 19:49

"Peter Rongsted" <rongsted@dontspam.image.dk> skrev

> [...]
> viser celleinfo (for det meste) hvilket område du er i. Her i Danmark (og
> i Norge) har det ikke den store betydning, da vi altid taster alle 8

Norge utnytter heller ikke Celleinfo! Dvs. NetCom gjorde det i Trondheim
under studenteruka i 99, da stod det "Uka '99" på telefoner med
NetCom-abbonnement og funksjonen aktivert. Men dette viser jo ikke hvilken
mast amn er koblet til, da denne infoen ble sendt fra alle master i
Trondheim sentrum. Men det er jo en alternativ måte å bruke Celleinfo på!

--
///Mvh. EE

Nokia 6210

Fra : N/A

Dato : 04-04-01 20:55

Fra : Erik Einum

Dato : 04-04-01 20:55

"Bent Joro" <bent@joro.no> skrev
> Så vidt jeg ved, bruger man retninsnummer i alle land.

Norge har ikke retningsnummer.

> Man har mulighet i systemet (og fungerer hos enkelte selskaber) at prise
> forskellig for forskelligge soner.

Norge har fast takst over hele landet. Dog forskjellig takst fra en
mobiloperatør til en annen jf. mellom samme operatør, men det er noe annet.

Ikke i Norge.

--
///Mvh. EE

Nokia 6210

Fra : Klaus Kristensen

Dato : 06-04-01 10:14

Jeg har set en side med et kort over sendemaster
Er der en der har et link til den.. ??