Anna Ludovica Wittrock og Toldbetjent Fred~
Fra : Sven Trønning

Dato : 23-07-03 12:21

Hej NG
Er der en der kan hjælpe mig. Jeg søger oplysninger om Anna Ludovica
Wittrock ( eller Wittrog) født 1762 i København, døbt 11 dec 1762 i
Christiansborg Slotskirke og hvis fader var Martinus Wittrog "Hans Kongl.
Majestæts Velbestalte og Høystebetroede Berider ved det Kongelige
Ride-Huuse" gift 1780-90? med Toldbetjent Frederik Schou født abt 1745 og
som 1792 rejste til Norge.
Hun skulle være død abt 1800 i Norge, men HVOR? og havde hun børn?

På forhånd tak

Svenn Chr. Trønning

Fra : Ulla og Rasmus

Dato : 23-07-03 13:48

Hej, Sven
hun er ikke død i 1801 - på digitalarkivet.no finder jeg flg. bosat i Oslo

Digitalarkivet: 1801-telling for 0301 Chrstiania. [128442/156]
Rettar til dataene: Digitalarkivet
Post 61 av 812/9211 totalt i databasen Amt Prestegjeld Sokn Gard
61 Christiania Østre Qvarteer Toldbod Gaden 79
Førenamn Mellomnamn Etternamn Hushaldstatus Alder Sivilstand Yrke Merknad
Kjønn
643 Anne Ludvica Huus moder 38 Enke 1te gang Uden næringswej
sal. schous K
644 Karen Dorothea Schouw Hendes datter 15 Ugift K
645 Anne Catharine Schouv Hendes datter 14 Ugift K
646 Hans Jørgen Schou Søn 13 Ugift M
647 Niels Petter Schou Søn 12 Ugift M
648 Martinus Schou Søn 10 Ugift M
649 Johan Friderich Schou Søn 9 Ugift M
650 Petter Hansen_schou Søn 6 Ugift M
651 Karen Olsdtr 22 Tjeneste piige K
652 Johan Wilhelm_jørgen Von_heedahl Logerende 40 Ugift Premier
lieutenant M
653 Peder Rude 24 Ugift Foureer M
654 Børger Christensen 24 Ugift Grenadeer M
655 Glakstad Logerende 30 Ugift Regiments qvarter mæster og
auditeur ved det aggershuske inf. regt. M

Kan ske det er nemmere at gå ind via flg. link.
Børnene - 7 stks. - hedder i al fald Schou stavet på forskellige måder.
Og hun er den ene ud af kun 3 i FT1801 der hedder Ludvica.

http://digitalarkivet.uib.no/cgi-win/webcens.exe?slag=visbase&filnamn=f10301.wc2&variabel=0&postnr=643&fulle=true&spraak=n

Håber du kan bruge dette.

Ulla Wig

Fra : Sven Trønning

Dato : 23-07-03 15:11

Tak. Jeg har lige opdaget at Toldbetjent Frederik Schou er død 21. dec. 1795
og de passer jo på at yngste barn er født abt. 1794-95.

Svenn Chr. Trønning