Cykler med gear til et barn på fem år
Fra : fritnat

Dato : 23-07-03 11:12

Jeg har en datter der fylder fem næste måned. Til september skal vi til
Skansehage og det er planen at vi skal med færge til Sjællands Odde og
bruger en hel dag på at cykle de 35 km. Problemet er at hun har brug for
gear. Hun kan sagtens stå op på pedalerne og cykler op af mindre stejle
bakker men på flad terræn veksler hun imellem at pedalerne flyver rundt
og at køre på frihjul. Cykelhandleren fortæller os at den mindste cykel
med gear er én på 20 tommer. Hun kan faktisk godt kom op og cykler på
den men hun kan ikke sidde ned og det ser herrens farligt ude! Hun er
gennemsnitshøjden så det går et par år endnu før hun er egentlig stor
nok. Er der nogen der har en idé?
Fritnat

http://www.kandu.dk/

Fra : She

Dato : 23-07-03 17:21

Hejsa!

Hmm..du har ikke tænkt på, at få en cykelhandler til at sætte gear på
den cykel hun har?

Da jeg var teenager, havde jeg en cykel uden gear, og efterfølgende
satte en cykelhandler gear på. Jeg kan ikke huske hvad det kostede, men
det kunne ikke ses, at cyklen var 'født' uden gear.

/She

Fra : Anne

Dato : 23-07-03 17:35

"She" <pffsheremovethis@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> Hejsa!
> Hmm..du har ikke tænkt på, at få en cykelhandler til at sætte gear på den
cykel hun har?

Lige mine ord!! Jeg fik osse sat gear på min cykel dengang.... Så prøv en
gang!

Fra : Tine Andersen

Dato : 26-07-03 11:11

> [...]
> satte en cykelhandler gear på. Jeg kan ikke huske hvad det kostede, men
> det kunne ikke ses, at cyklen var 'født' uden gear.

Måske hun bare skal have gearet cyklen op - stadig kun et gear men et
højere. dvs mindre tandhjul bagpå.

Tine

Fra : fritnat

Dato : 26-07-03 16:58

Hej igen!

Det duer ikke bare med en højere gear fordi hun har brug for at kunne
kom op af bakkerne. Den gear hun har nu bevæger cyklen 2,6m for hver
omdrejning af pedalerne. De tre gear på en 20 tommer hjul giver ca. 2, 3
og 4 meter.

Fritnat

http://www.kandu.dk/

Fra : fritnat

Dato : 26-07-03 16:58

Hej She.
Jeg har lige fået oplyst at den mindste hjul størrelse med gear er 20
tommer.
Fritnat

http://www.kandu.dk/