BRF kredit
Fra : Nico de Jong

Dato : 23-07-03 10:28

Jeg er dybt rystet.
Jeg har p.t. en ejendom i Ringsted, hvor der ydes ca. 8.500 per måned, og
med en friværdi på 375.000. Salgsprisen er 2.200.000.
Da min kone gerne vil bo ved vandet, har vi kigget på en ejendom på Møn,
Klintholm Havn, som skal sælges for 1.075.000. Det var tanken at friværdien
skulle puttes i huset. Ydelsen ville så blive noget med 3.500/md.
Mægleren skulle så prøve at få os godkendt hos BRF, og det blev nægtet på
trods af en løn p.t. på 300.000 til mig, og dagpenge til konen.

Begrundelsen : du er selvstændig, du har faldende omsætning, du er i
IT-branchen, og så kan vi ikke tage os af at du hæver en løn på 300.000 om
året.

Er der flere kreditforeningen der har det på denne måde ? Man kan knap nok
få et par sammenhængende værelser vor de 3.500/md (brutto).

Nico

--
-- It has been noticed, that hackers and other lowlifes use my e-mail
address as a hiding place.

Fra : Lars Bech

Dato : 25-07-03 13:46

"Nico de Jong" <nico@DUMPTHISfarumdata.dk> wrote in

> [...]
>
> Er der flere kreditforeningen der har det på denne måde ? Man kan knap
> nok få et par sammenhængende værelser vor de 3.500/md (brutto).

Hej Nico

Det lyder da umiddelbart lidt tosset, da I jo betaler Jeres husleje (dvs.
termin) til tiden.

Nu skriver du selv, at det blev nægtet på trods af en løn til dig på kr.
300.000. Måske lægger BRFKredit vægt på worst case, hvor du som selvstændig
må opgive forretningen og dermed i værste fald modtage dagpenge.

Måtte du oplyse om anden gæld, som du har i og med, at du er selvstændig ?

Da jeg var i pengeinstitutbranchen for 6-7 år siden, sagde TotalKredit, at
man skulle have mindst 6.000 i rådighedsbeløb for 2 voksne og 2 børn. Kan
BRFKredit sætte en finger på Jeres forhold hér ?

mvh Lars Bech, Odense

Fra : Nico de Jong

Dato : 25-07-03 14:26

"Lars Bech" <salma_chiliNOSPAM@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> man skulle have mindst 6.000 i rådighedsbeløb for 2 voksne og 2 børn. Kan
> BRFKredit sætte en finger på Jeres forhold hér ?

Huslejen betales til tiden, konen har 100.000 i banken, min private
kassekredit er ikke i brug, egenkapitalen i ApS'et er 200.000 i stedet for
125.000, ikke nogen privat gæld.
Tja, hvis man konsekvent skal gå ud fra worst case, skal man jo sige at
_alle_ kan komme på kontanthjælp eller dagpenge. Så bliver der jo ikke solgt
huse til nogen som helst. Min kone (vi er kun 2) har 8-10000 i dagpenge hver
måned. Det bruges til mad osv, husleje og alle andre faste ting betaler jeg
fra min løn. Og jeg har hver måned lidt tilovers.
Jeg snakkede efterfølgende med Nykredit, og han sagde at han godt havde hørt
at BRF plus et par andre var blevet endda særdeles strikse med udlån.

Jeg tror egentlig, at BRF m.fl. sætter lighedstegn mellem IT-branche og hhv.
dot.com eller PC-salg, hvilket er totalt forfejlet i mit tilfælde.

Nå, man så kan de jo slippe for forretningen og renteindtægterne

Nico

Fra : J. Nielsen

Dato : 26-07-03 09:53

"Nico de Jong" <nico@DUMPTHISfarumdata.dk> wrote:

> Jeg snakkede efterfølgende med Nykredit, og han sagde at han godt havde hørt
> at BRF plus et par andre var blevet endda særdeles strikse med udlån.

Nå, sagde en konkurrent til BRF virkelig det - så _må_ det da være
rigtigt.

> Jeg tror egentlig, at BRF m.fl. sætter lighedstegn mellem IT-branche og hhv.
> dot.com eller PC-salg, hvilket er totalt forfejlet i mit tilfælde.

Det tror jeg ikke, men erhvervsdrivende er ikke dem BRF satser mest på
- det er privatkunder.

Mvh.

J. Nielsen

Fra : Henrik H

Dato : 01-08-03 20:18

Havde faktisk samme problem med BRF kredit sidste år, men da jeg ringede dem
op, og gjore opmærksom på vi havde haft ejerlejlighed i flere år, og altid
betalt til tiden mens jeg brokkede mig højlydt :)), bad de om documentation
for dette, og efter det var alt ok, vi har da også huset endnu *S*

ps. de var også ligeglade med vores 250K ???

mvh

Henrik