NForce2= 400Mhz ?
Fra : Dadunk

Dato : 23-07-03 10:16

Er der noget med at Nforce2 bundkort har defaultindstillinger på 400 mhz til
rammene?
Så når man resetter bios vil den stå til 400 og så kan den ikke starte op
med "alm" ram?

Fra : Martin Petersen

Dato : 23-07-03 10:35

Dadunk wrote:
> Er der noget med at Nforce2 bundkort har defaultindstillinger på 400
> mhz til rammene?

Nej

> Så når man resetter bios vil den stå til 400 og så kan den ikke
> starte op med "alm" ram?

Default er 100 (200 DDR) mhz på mit epox 8rda+.

- Martin

Fra : JK

Dato : 23-07-03 11:16

On Wed, 23 Jul 2003 11:15:41 +0200, "Dadunk" <virkerikke@hotmail.com>
wrote:

> [...]
>rammene?
>Så når man resetter bios vil den stå til 400 og så kan den ikke starte op

Mon ikke bios er klogere end det ? F.eks. at bios sætter laveste
hastighed på ram, muligvis med noget check af, om bundkort kører fsb
100, 133, 166 eller 200 MHz.

Du kunne jo nævne hvilket bundkort, du tænker på.

hilsen

John

Fra : Dadunk

Dato : 23-07-03 15:25