float til double - fejl :-(
Fra : Frank K. Jensen

Dato : 23-07-03 09:47

Hejsa

For nogle år siden lavede jeg et lille program, som jeg nu har fundet frem
igen. Problemet er bare, at den kommer med en stak fejl, når jeg prøver at
kompile det. Jeg bruge nogle ekterne routiner, som jeg har hentet på nettet
(fra Numerical Recipes), og jeg kan da også godt huske noget om, at der var
noget rod mellem nogle floats og nogle doubles, men så lavede jeg en
"#define float double", så alt bare blev double, og det virkede vist fint
nok, så vidt jeg kan huske, men nu virker det bare ikke

Hvad gør jeg? Skal I have lidt mere info? Vil I se filerne?

mvh Frank

Fra : Bertel Brander

Dato : 23-07-03 16:38

Frank K. Jensen wrote:
> [...]
> nok, så vidt jeg kan huske, men nu virker det bare ikke
>
> Hvad gør jeg? Skal I have lidt mere info? Vil I se filerne?

Ja, det ville nok være på sin plads med lidt mere info.
F.ex:
Hvilken kompiler bruger du nu.
Noget kode, dog ikke alt for meget kode her.
Samt nogle af de fejlmeddelser du får.

Det er ikke nogen god ide at define float til at være double.

/b

Fra : Mogens Hansen

Dato : 23-07-03 20:07

"Frank K. Jensen" <fkj@ifa.au.dk> wrote in message
> [...]
> doubles, men så lavede jeg en "#define float double", så alt bare blev
> double, og det virkede vist fint nok, så vidt jeg kan huske, men nu

Det er utroligt hvad man kan med preprocessoren
Prøv at tænke over konsekvensen af den preprocessor makro.

> Hvad gør jeg? Skal I have lidt mere info? Vil I se filerne?

Prøv

#define float while

og se om det gør nogen forskel.

Spøg til side.
Fjern under alle omstændigheder den preprocessor macro, og fortæl så hvilket
problem du har.
Det giver mulighed for at lave en stabil løsning på på problemet.

Venlig hilsen

Mogens Hansen

Fra : Frank K. Jensen

Dato : 26-07-03 13:03

"Mogens Hansen" <mogens_h@dk-online.dk> wrote in message

> Fjern under alle omstændigheder den preprocessor macro, og fortæl så
hvilket
> problem du har.
> Det giver mulighed for at lave en stabil løsning på på problemet.

Tak for svarene til jer begge to, men jeg bliver desvære lige nødt til at
ligge det på hylden i par dage. Måske vender jeg tilbage, og så håber jeg,
at I måske kan hjælpe mig

mvh Frank