Transport af fisk fra Norge
Fra : Ladenfuss

Dato : 23-07-03 07:33

Jeg skal på fisketur til Björa/Namsen, og har spekuleret lidt på, hvordan
jeg skal få transporteret eventuelle fisk hjem - det ku' jo være.... Det er
en tur på op imod 20 timer i bil.

Er der nogen der har gode erfaringer at dele ud af - kan man fx pakke
fiskene i en flamingokasse med tøris, eller er der en bedre løsning?

Venlig hilsen
Ladenfuss

Fra : Alex Linaa

Dato : 23-07-03 08:30

"Ladenfuss" <plad@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Er der nogen der har gode erfaringer at dele ud af - kan man fx pakke
> fiskene i en flamingokasse med tøris, eller er der en bedre løsning?

Jeg har før brugt denne metode:

Nedfrys fisken hårdt "on location" i en plastikpose
Ved afrejse pakkes fisken ind i MANGE lag aviser, og lægges i en køletaske
eller flamingokasse med låg, sammen med nogle køleelementer.

Mine fisk har stadig været dybfrosne når jeg kom hjem.

vh
Alex Linaa

Fra : Per Rasmussen

Dato : 31-07-03 08:23

"Alex Linaa" <@a@linaa.com@ingenspam.com> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> vh
> Alex Linaa
>
> I stedet for aviser, bruger jeg en sovepose af tæppetype, det kræver dog
en flamingo kasse som er lidt større, men fisken holdes frosset i +24 timer
uden problemer.
Knæk og bræk
Per

Fra : Carsten Bjerg Mikkel~

Dato : 31-07-03 21:48

Jeg har brugt nogle store gode uldtrøjer med fint udbytte.

Carsten