RAMfejl på Microstar MS-655 MAX + 2*512 MB~
Fra : Anders Jensen

Dato : 23-07-03 01:41

Hej.

Jeg har købt et Microstar 655MAX (MS-6730) bundkort og 2*512 mb Samsung
DDR2700 RAM.
Jeg har sat delene sammen, så de spiller i et DUAL DDR-setup, dvs.
RAM-blokkene er sat i sokkel 0 og 2. Jeg tester mit ram med programmet
Memtest-86 (www.memtest86.com) og finder ud af, at der er en masse fejl, når
mit RAM sidder i dette setup.
Jeg forsøger alle de installationsmuligheder der findes, og tester efter
hver ændring med ovenstående program.
Der er fejl i alle de setups jeg har lavet, hvor begge klodser sidder i på
samme tid og det er uanset om det er i 0 og 2, 1 og 3, 0 og 1 osv. osv. osv.
I setups med en enkelt klods i bundkortet, er der ingen problemer
overhovedet!

Jeg snakkede med sælgeren, som sagde at jeg skulle købe DDR3200 ram af
mærket Performance istedet og smide dem i, da der var problemer med Samsung
i DUAL DDR setup.
Det har jeg nu prøvet men, lige lidt har det hjulpet.
Der er stadig fejl når jeg benytter setupet med 2 klodser i bundkortet.
Mit system er ikke clocket på nogen måde og BIOS er loaded med default
indstillingerne.

Er her nogen der har nogle gode idéer til hvad jeg skal gøre?
Jeg kan kun selv komme til den konklusion, at det er bundkortet der ikke kan
håndtere 2 klodser på samme tid. (BIOS er opgraderet til nyeste version)

Venlig hilsen

Anders Jensen

Fra : Dadunk

Dato : 23-07-03 02:14