Ukendt antal variable i en form
Fra : Kim Eichen

Dato : 23-07-03 00:36

Hej gruppe

I en form indgår følgende:

<form action=\"edit.php\" method=get>

$HTTP_POST_VARS["kursusgang_beskrivelse$i" ] = $beskrivelse;
$sw = new SPAW_Wysiwyg("kursusgang_beskrivelse$i" /*name*/,stripslashes
($HTTP_POST_VARS("kursusgang_beskrivelse$i" ]) /*value*/, 'dk' /*language*/, 'ssc' /*toolbar mode*/,
'default' /*theme*//*,'580px'*/ /*width*//*, '350px' /*height*/);
$sw->show();
$i++;

Alternativt kan kursusgang_beskrivelse[$i] anvendes i stedet for kursusgang_beskrivelse$i.

Ovenstående er et tekstredigeringsscript, der indsættes et ukendt antal gange.
Hver instans har sit eget navn (kursusgang_beskrivelse$i)

Værdierne sendes til en ny side og skal indsættes i nedenstående forespørgsel

$query1 = "UPDATE kursusgang SET kursusgang.beskrivelse = '$kursusgang_beskrivelse$i'
WHERE kursusgang.kursus_id = $kursusid
AND kursusgang.kursusgang_id = $temp_kursusgangid";
$result=mysql_query($query1);

Dvs. ovenstående virker ikke ('$kursusgang_beskrivelse$i' er problemet)

Hvordan kan jeg få det til at virke?

Mvh Kim

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 23-07-03 02:15

"Kim Eichen" <eichen@worldonline.dk> wrote in

> Hvordan kan jeg få det til at virke?

Du kan få det til at virke ved at bruge array metoden
(kursusgang_beskrivelse[$i]) og så køre det igennem med en foreach()

Nerd is a word only used by those who can’t pronounce ’Intellectual’.
- http://query.dk/permlink.php?link=1058129898

Fra : Kim Eichen

Dato : 23-07-03 08:02

> Du kan få det til at virke ved at bruge array metoden
> (kursusgang_beskrivelse[$i]) og så køre det igennem med en foreach()

Tak for svaret, men kan jeg lokke en lidt mere udførlig beskrivelse eller et link, der beskriver det
mere udførligt frem, da det er gået lidt i hårdknude for mig i øjeblikket.

Mvh Kim

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 23-07-03 15:00

> Tak for svaret, men kan jeg lokke en lidt mere udførlig
> beskrivelse eller et link, der beskriver det mere udførligt
> frem, da det er gået lidt i hårdknude for mig i øjeblikket.

Det er vist nemmere hvis du beskriver hvad det er der går galt.

Din formular:
<form bla bla bla>
<input type="text" name="foo[]">
</form>

Din modtage-script:
foreach($foo as $bar){
   echo $bar."<br />";
}

Fra : Kim Eichen

Dato : 25-07-03 00:46

> Det er vist nemmere hvis du beskriver hvad det er der går galt.
>
> Din formular:
> <form bla bla bla>
> <input type="text" name="foo[]">
> </form>
>
> Din modtage-script:
> foreach($foo as $bar){
> echo $bar."<br />";
> }

Problemet er at ved modtagelsen bliver outputtet : array as
Hvis det er muligt at bruge kursusgang_beskrivelse$i i formen og på en eller anden måde gennemløbe
$kursusgang_beskrivelse$i dvs. indeholdet af kursusgang_beskrivelse0, kursusgang_beskrivelse1 og så
videre vil det være at foretrække.

Dvs. jeg ønsker at kunne anvende en løkke ala denne:

while ($count < $antalKursusgange){

i++;
count++;
}

Mvh Kim

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 25-07-03 01:31

> [...]
> count++;
> }

SET kursusgang.beskrivelse = '$kursusgang_beskrivelse[$i]'

Virker det ikke ?

Fra : Kim Eichen

Dato : 25-07-03 08:44

"Henrik Stidsen" <nospamforme@hs235.dk> wrote in message
> "Kim Eichen" <eichen@worldonline.dk> wrote in

> SET kursusgang.beskrivelse = '$kursusgang_beskrivelse[$i]'
>
> Virker det ikke ?

Nej, problemet er $i, dvs. hvis det der skulle sendes videre var $kursusgang_beskrivelse[] ville jeg
ikke have nogen problemer. Dette vil afsenderscriptet imidlertid ikke godtage. Dvs. følgende giver
fejl

$HTTP_POST_VARS["kursusgang_beskrivelse[]" ] = $beskrivelse;
$sw = new SPAW_Wysiwyg("kursusgang_beskrivelse[]"
/*name*/,stripslashes($HTTP_POST_VARS["kursusgang_beskrivelse[]" ]) /*value*/, 'dk' /*language*/,
'ssc' /*toolbar mode*/, 'default' /*theme*/,'default' /*width*/, '200px' /*height*/);
$sw->show();

Erstattes kursusgang_beskrivelse[] med kursusgang_beskrivelse[$i] eller kursusgang_beskrivelse$i er
der ingen fejl ved afsendelsen, men jeg kan ikke finde ud af at modtage date og indsætte dem i
fprespørgslen.

Mvh Kim

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 25-07-03 14:01

> $HTTP_POST_VARS["kursusgang_beskrivelse[]" ] = $beskrivelse;

Du skal ikke have [] med her.