ASUS A7 nVidia eller VIA ?
Fra : Surfer

Dato : 22-07-03 23:23

Hvad bør man vælge for problemfri Win2000/XP ?

Hvad bør man vælge ydelses og featuremæssigt ?

Fra : TGD

Dato : 24-07-03 09:41

"Surfer" <surfer@snotmail.com> skrev i en meddelelse
> Hvad bør man vælge for problemfri Win2000/XP ?

VIA - IMHO

> Hvad bør man vælge ydelses og featuremæssigt ?

Nvidia.

Fra : JK

Dato : 24-07-03 11:06

On Tue, 22 Jul 2003 22:23:01 +0000 (UTC), Surfer <surfer@snotmail.com>
wrote:

>Hvad bør man vælge for problemfri Win2000/XP ?
>
>Hvad bør man vælge ydelses og featuremæssigt ?

Du kan da roligt satse på et nforce2 bundkort. Nvidia, a7n8x.

Det er det bedste til socketA.

Men du skal være klar over, at en windows xp CD i dag er så gammel, at
de nyeste chipset kræver, at du installer SP1 til XP. Det gælder også
Intel chipset 875 og 865 til P4.

Man opdaterer bare med netkort og adsl i browser under opdatering, og
det står og tygger i nogen tid.

Med et Nforce2 bundkort bør du bruge lyddelen frem for et soundblaster
lydkort. Ellers skal lyddelen disables i bios. Helst før windows
installeres.

Om du skal have De Luxe udgaven af a7vn8x afhænger af om du tror, du
skal bruge seriel ata (sata) og firewire. Jeg for mit vedkommende skal
ikke bruge det.

Der burde ikke være nogen problemer med drivere ellers. Nvidia drivere
ligger på medfølgende CD, men man kan også hente noget nyere hos
Nvidia.

mvh

John

Fra : Surfer

Dato : 25-07-03 01:24

JK <johnknuhtsen@FJERNmail.dk> wrote in

> Du kan da roligt satse på et nforce2 bundkort. Nvidia, a7n8x.
> Det er det bedste til socketA.

Var faktisk også blevet forelsket i det
Kan det køre XP2400 med kun 250W PSU ?

> Men du skal være klar over, at en windows xp CD i dag er så gammel, at
> de nyeste chipset kræver, at du installer SP1 til XP. Det gælder også
> Intel chipset 875 og 865 til P4.

Ja sådan plejer det at være
Men vil det sige at XP ikke kan grundinstalleres, så man kan køre SP1 fra
sit eget netværk ?

> Man opdaterer bare med netkort og adsl i browser under opdatering, og
> det står og tygger i nogen tid.

Jeg kunne aldrig drømme om at køre en opdatering via internettet. Kan man
ikke SP1 lokalt ?
Det plejer at være sådan med VIA at OS'et kan installeres i VGA så man kan
køre 4-in-1 driverne og SP, men er det mere kryptisk med nVidia ?

> Med et Nforce2 bundkort bør du bruge lyddelen frem for et soundblaster
> lydkort.

Har det rent digital lyd eller kører over DAC ?

> Om du skal have De Luxe udgaven af a7vn8x afhænger af om du tror, du
> skal bruge seriel ata (sata)

Har ikke fulgt med det sidste års tid men hvad bruges SATA til, og hvad
er fordelen/ulempen ?

Fra : Jens C. Hansen [Oden~

Dato : 25-07-03 10:58

Surfer wrote:
> JK <johnknuhtsen@FJERNmail.dk> wrote in

Jeg er ellers ret godt tilfreds med et Abit NF7 2.0

> Var faktisk også blevet forelsket i det
> Kan det køre XP2400 med kun 250W PSU ?

Uden det lille +12 V "P4-stik", næppe.