Tvangsfjerner man katte?
Fra : Stina Hofmann

Dato : 22-07-03 22:56

Hvis de sociale myndigheder får nys om hvordan kattene herhjemme
bliver behandlet, så er jeg ret sikker på at de iværksætter
tvangsfjernelse med det samme.

Nu er det ikke så længe siden at jeg berettede om Anakin, der var
hoppet ud af et vindue på første sal. Så mente vi jo at vi havde fået
forskrækkelser nok.

I fredags holdt vi fest og der måtte vi tage foreningens fælleshus i
brug. Eftersom det var housewarming havde alle gæsterne selvfølgelig
gået rundt og snuset herhjemme først, med strenge instrukser om at
lukke døre og kigge efter katte, for alle vinduer ovenpå var åbne.
Godt så.

Vi drager i fælleshuset og sidderog spiser, da vores nabo kommer
løbende ind: "Jeres kat er faldet ud af vinduet". Argh. Hjertet oppe i
halsen og hen mod naboens forhave. På lang afstand kan vi se at Anakin
sidder i skråvinduet på første sal og kigger ned, så hvis der er en
der er faldet ud, så er det 5 måneder gamle Tello. Dobbelt-argh.

Og ganske rigtigt. Dér i naboens blomsterbed sidder en lille pjevs og
miver, mens den store pjevs stadig står i vinduet og miver
tilsvarende. Vi deler opgaverne imellem os - manden løber op og
fjerner Anakin fra vinduet (under store protester, da han jo godt kan
se at lillebror er i knibe), mens jeg får fisket killingedyret op fra
blomsterbedet. Mange tak røg afsted til naboen (et par hundrede, tror
jeg) mens jeg bakkede ind med killingen og undersøgte kræet. Og han
havde ikke noget der bare mindede om en skramme!
Så snart jeg satte ham på gulvet fes han rundt igen og var med til at
underholde gæsterne da de senere fortrak fra fælleshuset.

Da chokket havde lagt sig kunne vi godt lige grine lidt af tanken om
naboen, der bogstaveligt talt sidder med aftenkaffen på terassen,
hvorefter der pludselig dumper en killing ned i blomsterbedet lige ved
siden af ham.

Vi har en grum mistanke om at det er Anakin der har lært at åbne døre,
så nu låses alle døre udefra når vinduerne er åbne.

Da gæsterne var gået sad vi længe og kiggede på hinanden og blev enige
om at der nok er en grund til at ingen af vores venner og familie
nogensinde spørger om vi vil babysitte

Noget helt andet er at Tello har opdaget at han kan åbne mine skuffer
ved at kradse længe og vedvarende på dem - til sidst går de åbenbart
op. Det ser ret morsomt ud når ungen forsøger sig med samme trick på
fryseren. Han forstår ikke helt hvorfor det tager så lang tid, men han
sover godt om natten

Mvh
Stina og drengene - der begge er holdt op med at hoppe op i
vindueskarmene. Underligt nok.

Fra : Jernladyen

Dato : 23-07-03 04:18

I hygger jer da rigtigt, lyder det til. Men måske var det en idé at få
sat fluenet på nogle af vinduerne, så de små "mivere" ikke falder ud
mere. Man kan lave dem på rammer, der er lige til at sætte på og tage
af. De skal bare gøres fast med et par vridere til forsatsvinduer.
Selv om det måske ikke er så højt, så kan de sagtens komme slemt til
skade alligevel. Men det er da heldigt, at de begge to er sluppet godt
fra et fald.
Hilsen Jette

http://www.kandu.dk/

Fra : anja rasmussen

Dato : 23-07-03 08:19

> [...]
> Selv om det måske ikke er så højt, så kan de sagtens komme slemt til
> skade alligevel. Men det er da heldigt, at de begge to er sluppet godt

Uha...det kunne have udviklet sig til en skrækkelig historie.....min
lillebrors ene kat faldt ned fra 3. sal for to uger siden(fordi de have
glemt at lukker et skrå-vindue)...de var ikke hjemme da det skete, men
da de kom hjem manglede den ene kat...de ledte både ude og inde (de bor
i en 50m2 lejlighed)....det viste sig så at den der bor i stuen hac´vde
indleveret den på dyrehospitalet, hvor den lå med brækket bækken (3
steder) og nogle mistede tænder......men den overlevede og er allerede
ved at være ovenpå igen....heldigvis.....de har nu fået afdækket
vinduerne.....

Med venlig hilsen
anja rasmussen
- Tøm kattebakken ved privat svar

Fra : Louise Viborg

Dato : 23-07-03 15:35

Altså Stina! Du må sgu ha sat en elastik i de katte! *G*
Ej, som Jette siger, synes jeg også det vil være en god ide med noget
fluenet for vinduerne.

Knus, Louise & Anakin's mor, som har slugt en fodbold
Katteri DK Shuno Zahra
Opdræt af Smukke Selvsikre Skovkatte
http://www.shunozahra.dk

Fra : Stina Hofmann

Dato : 24-07-03 21:16

Louise Viborg skrev i dk.fritid.dyr.kat at:

>Altså Stina! Du må sgu ha sat en elastik i de katte! *G*

*Det* er da løsningen. Hvorfor tænkte jeg ikke på det selv? Bungy-cat.

>Ej, som Jette siger, synes jeg også det vil være en god ide med noget
>fluenet for vinduerne.

Før vi flyttede ind var vi klar til at bestille insektnet til
vinduerne, men vi kom fra det igen.
Til gengæld er vinduerne meget sjældent åbne, da vi har aircondition -
men NU skal det bare være.

Som Jette også skriver så skal der altså ikke meget til før en mis går
i stykker når den hopper ud (her er der ca. 2 meter ned fra det sted
hvor de hopper og til jorden), så begge gange har jeg været lige i
nærheden af at få et hjerteanfald af skræk.

Vi er bare super-heldige. Lækre missere der elsker hinanden over alt
på jorden og så er de endda fremragende til at lande.
Det er godt at missernes kvaliteter kan opveje vores mangler

>Knus, Louise & Anakin's mor, som har slugt en fodbold

Og så endda før sæsonen er startet!

Mvh
Stina og drengene.

Fra : Jernladyen

Dato : 25-07-03 16:29

> [...]

>og så er de endda fremragende til at lande.
> Det er godt at missernes kvaliteter kan opveje vores mangler

Du har så sandelig ret. Vores den ældste hoppede med fuldt overlæg ud af
vores soveværelsesvindue, lige ned i nettet til løbegården. Jeg var helt
og aldeles overbevist om, at han ville være lavet om til pommefritter,
når jeg kom ned til ham, men han sad pænt nede i baghaven og slikkede
poter. Det kan nok være, jeg fik fat i katten og fik ham med ind, og så
blev der lavet fluenetsvindue.
Hilsen Jette

http://www.kandu.dk/

Fra : Stina Hofmann

Dato : 26-07-03 00:37

Jernladyen skrev i dk.fritid.dyr.kat at:

>Du har så sandelig ret. Vores den ældste hoppede med fuldt overlæg ud af
>vores soveværelsesvindue, lige ned i nettet til løbegården.

Uh, grim forskrækkelse.
Her har vi nu bandlyst åbne vinduer indtil nettet er kommet i orden.
Heldigvis kan alle vinduer fastlåses med en meget lille åbning (ca. 2
cm og der kan de altså ikke engang få en pote ud p.g.a. vinduernes
konstruktion) og de fleste vinduer har også en ret effektiv åbning
foroven, hvor der er spærret for udgang. Og så længe vores aircon ikke
bryder sammen, så går det selv i heden. Heldigvis - man må væbne sig
med tålmodighed når man har en ikke særlig handy handyman

Mvh
Stina og drengene

Fra : ira

Dato : 25-07-03 17:58

"Stina Hofmann" <spam@detteerIKKEengyldigURL.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> sover godt om natten
>

> Mvh
> Stina og drengene - der begge er holdt op med at hoppe op i
I cannot write very well in Danish, but I very much love cats and I just
want people to be more careful when they have windows open while their cats
are inside in the appartment because I lost my favourite cat this way: she
was deaf and her coordination was not so good, so she was unlucky to fall
from the balcony from the 4th floor and landed on the stair-case.All her
bones were broken, and even if we agreed to the operarion which cost about
10.000 kr., (we were given 2 hours to come up with the money) she would be
in constant pain to the end of her life. So she was put to sleep. More than
7 years passed and I still blame myself. Please, be more cereful and
responsible. Irina

Fra : Kate

Dato : 25-07-03 21:46

"ira" <irinalehmann@softhome.net> wrote in

> [...]
> cost about 10.000 kr., (we were given 2 hours to come up with the
> money) she would be in constant pain to the end of her life. So

Ikke pga. pengene men for kattens skyld ville jeg også lade den aflive.
Det er ganske skrækkeligt når den slags sker og jeg er da også ret
nervøs for om mine katte kan komme ud.
Jeg bor godt nok kun på første sal, men underlaget er flisebelagt, så
en kat kunne komme slemt til skade ved fald ud af vinduet. Derudover
ligger min lejlighed lige ud til at ret trafikeret parkeringsplads, så
hvis katten ikke kom tilskade ved faldet ville den sansynligvis blive
kørt over i stedet. Så jeg gør hvad jeg kan for at beskytte mine små
englebasser, selvom de nogle gange synes jeg er lidt for meget

--
Kate

Lad adresse være ved privat svar
Leave the address on privat answer

Fra : Charlotte D. Jensen

Dato : 25-07-03 22:20

On 22/07/03 23:56, in article
9ocrhvcia152lijuo6k2f4gjqetu986h9r@news.cybercity.dk, "Stina Hofmann"
wrote:

> Hvis de sociale myndigheder får nys om hvordan kattene herhjemme
> bliver behandlet, så er jeg ret sikker på at de iværksætter
> tvangsfjernelse med det samme.

*gg* bare rolig, de bliver ikke fjernet
Hvor var det godt, at der ikke skete noget med det lille pus.

Giv ham et stort kys og en reje fra mig

Charlotte
--

Kattepasning: http://miver-service.siamis.com
Bøger & børnetøj: http://www.petit.onlinesalg.dk

Fra : Stina Hofmann

Dato : 26-07-03 00:32

Charlotte D. Jensen skrev i dk.fritid.dyr.kat at:

>*gg* bare rolig, de bliver ikke fjernet
>Hvor var det godt, at der ikke skete noget med det lille pus.

Jeg er stadig lettet. Ikke så meget p.g.a. faldet - det var det jeg
var mest bekymret for i starten, men nu har jeg så stået og gloet på
huset og har regnet den ud.
Den eneste måde de kan ende i naboernes haver er hvis de går ned ad
det skrå tag (der er masser af mulighed for at holde fast og det
skråner ikke voldsomt, men selv hvis de gled ville de aldrig komme i
nærheden af naboerne) og derefter sjosker hen på en afsats og går ned
på plankeværket. Og det er så på plankeværket at det går galt.

Så selve faldet er kortere end når de hopper ned fra toppen af
kradsetræet (ja, det gør de - underlige tingester. Man skulle jo
nødigt få plejet neglene uforvarende!).
Det jeg er mest bekymret for er om de løber væk. Nu bor vi heldigvis i
en lille og overskuelig bebyggelse uden trafik, men alligevel.

Begge to er i forvejen noget utrygge ved "ude". De bliver tit båret ud
i haven og vist rundt, netop for at lære dem omgivelserne at kende,
hvis uheldet skulle være ude, men det gider de altså ikke. De vil bare
gerne ind, tak!

>Giv ham et stort kys og en reje fra mig

Kysset er klaret, men rejen må vente. Møgungen har lige tømt det meste
af kattebakken for grus - det er åbenbart enormt sjovt at grave - så
ingen utidige belønninger i dag

Mvh
Stina og drengene