Problemer med ekstern harddisk
Fra : spæf

Dato : 22-07-03 19:57

Jeg har lige købt dette eksterne firewire/usb rack
http://www.edbpriser.dk/hardware/hardware-top10.asp?ID=1374657962.

Jeg har sat en Maxtor Plus9 7200 80GB Fluid harddisk i.

Problemet er at jeg ikke helt kan greje hvordan jeg skal formatere disken.
Windows XP Pro har fundet firewire boksen, men harddisken bliver ikke
fundet.

Jeg prøvede at køre Fdisk, men den kunne ikke findes fra Windows.

Nogen gode ideer, blandt jer kloge mennesker?

spæf

"live long and prosper"

Fra : Zulu

Dato : 22-07-03 20:25

spæf wrote:
> [...]
>
> Jeg prøvede at køre Fdisk, men den kunne ikke findes fra Windows.
>
> Nogen gode ideer, blandt jer kloge mennesker?

Har du været inde og se om du kan se den vha. XP's diskhåndteringssystem?
Ellers så: Højreklik på Denne Computer, vælg Administrer og vælg så
Diskhåndtering
Nu burde du kunne se din nye disk et sted nederst og så partitionere og
formatere den.

Zulu

Fra : spæf

Dato : 22-07-03 22:27

> [...]
> Diskhåndtering
> Nu burde du kunne se din nye disk et sted nederst og så partitionere og

Perfekt, det var det der skulle til. Tak for hjælpen.

spæf

"live long and prosper"

Fra : Zulu

Dato : 23-07-03 08:35

spæf wrote:

> Perfekt, det var det der skulle til. Tak for hjælpen.

Det var så lidt...

Zulu