Regnorm.....
Fra : Morten Jensen

Dato : 22-07-03 19:26

Hmmm...

Man går og graver i haven og falder over en regnorm, så er det at
fiskelysten melder sig og man vil afsted med det samme.. Problemet er bare
at man ikke gider gå at grave i haven i flere timer for at finde de orm man
skal bruge..
Så nu spørger jeg jer, kære læsere... Kan man selv opdrætte regnorm ? Så
der altid lige er nogle klar når man gerne vil i åen...

Mvh

Morten

Fra : Ivar Holm

Dato : 22-07-03 19:38

Du skal lyse dem op med en lommelygte efter mørkets frembrud. Når jorden er
våd efter regnvejr, kommer de op og ligger oven på jorden for at finde en,
de kan parre sig med. Du skal liste, de er meget hurtige til at trække sig
ned i hullet, hvis de mærker vibrationer i jorden.

M.v.h.

Ivar Holm

Fra : Alex Linaa

Dato : 22-07-03 21:15

"Morten Jensen" <jensen1974@jensen.mail.dk> wrote in message

> Så nu spørger jeg jer, kære læsere... Kan man selv opdrætte regnorm ? Så
> der altid lige er nogle klar når man gerne vil i åen...

Hvorfor laver du ikke bare en kompostbunke? Så opdrætter ormene sig selv.

vh Alex Linaa

Fra : Poul Skovmand Thingh~

Dato : 29-07-03 20:16

Morten Jensen <jensen1974@jensen.mail.dk> wrote:

> Så nu spørger jeg jer, kære læsere... Kan man selv opdrætte regnorm ? Så
> der altid lige er nogle klar når man gerne vil i åen...

Hej Morten
Det er vel ret beset det du allerede gør: de parrer sig ihvertfald på
din ejendom...
En hurtig måde at få dem op af jorden på, er at stikke en solid havegreb
eller spade i jorden (hvor som helst) og rokke den taktfast frem og
tilbage. Rystelserne jager dem hurtigt op af jorden, dvs. giv dem lige
et minut eller to, men så "sprøjter" de osse op af jorden afhængig af
dit "opdræt".
--
Poul

Fra : Thomas Larsen

Dato : 29-07-03 20:33

Den gang jeg var yngre end jeg er idag, og boede hjemme, der havde jeg en
flamigokasse, som jeg havde foret med plastik, og så tog jeg noget
kompostjord og lagde i den, og på den måde havde jeg altid orm når jeg
skulle afsted.

Mvh.

Thomas