filer (netværk) i php 4.2.3
Fra : Anders Hansen

Dato : 22-07-03 18:46

Hejsa, jeg synes jeg har en del problemer med at arbejde med filer i denne
version (4.2.3) af php? Da jeg meget nødigt vil skifte version - uden at det
er absolut nødvendigt, tænkte jeg at der måske var nogle af Jer der kunne
hjælpe.

Problemet er ret simpelt, jeg skal bare skrive en funktion der tager en sti
(\\maskine\share) og opretter et array med alle de filer/biblioteker der
findes under den angivne mappe..

Er der i øvrigt nogen der har erfaring med at opgradere php? Er det
smertefrit eller problematisk?

mvh/anders

Fra : Johan Holst Nielsen

Dato : 22-07-03 21:04

Anders Hansen wrote:
> [...]
> findes under den angivne mappe..
>
> Er der i øvrigt nogen der har erfaring med at opgradere php? Er det

Hvordan ser din kode ud - og hvilke fejlbeskeder får du?

mvh
Johan

Fra : Anders Hansen

Dato : 22-07-03 21:54

"Johan Holst Nielsen" <johan@weknowthewayout.com> skrev i en meddelelse

> Hvordan ser din kode ud - og hvilke fejlbeskeder får du?

Jeg har ikke skrevet noget kode, som sådan, de funktioner jeg forventede at
bruge såsom opendir() og is_dir() virker bare ikke i php 4.2.3 (til netværk,
det skulle komme fra version 4.3.x)... Nu har jeg ikke kodet ret meget i
php, men i ASP var der ingen problemer med at koden sådan en funktion.
Umiddelbare synes jeg da også det lyder som en rimelig elementær ting at man
skal kunne løbe et bibliotek igennem på en netværkshare (rettighederne skal
selvfølgelig være der), men mit manglende kendskab til PHP gør det svært...
Har søgt lidt i google groups, det ser sågar ud til at der er nogle der er
kommet uden om problemet ved at bruge FTP-funktionaliteterne i PHP - det vil
jeg dog også meget gerne undgå....

Men koden skal basalt set bare: 1. opendir(sti) 2. Teste om de fundne filer
er et bibliotek eller en fil. 3. Hvis den finder et bibliotek, skal den
kalde funktionen rekursivt med den nye sti. Det kan vel ikke være
anderledes?

MVH/Anders

Fra : Johan Holst Nielsen

Dato : 22-07-03 22:11

Anders Hansen wrote:

> [...]
> kommet uden om problemet ved at bruge FTP-funktionaliteterne i PHP - det vil

Well, nu har jeg ikke den stor viden indenfor PHP på windows. MEN en
ting skal du lige være opmærksom på. Backslashes skal backslashes...

Har du eventuelt prøvet at give dit share et drevnavn? Like z: til
\\shareServer\myDirectory ? Så kunne det være et ville virke med

opendir("z:\\newDir"); ? (Har ikke selv forsøht men blot en ide).

> [...]
> er et bibliotek eller en fil. 3. Hvis den finder et bibliotek, skal den
> kalde funktionen rekursivt med den nye sti. Det kan vel ikke være

Prøv det ovenstående. Iøvrigt ser jeg ikke det store problem i at
opgradere? Der er trods alt sket en del ændringer:
http://dk.php.net/ChangeLog-4.php

mvh
Johan

Fra : Anders Hansen

Dato : 22-07-03 22:22

"Johan Holst Nielsen" <johan@weknowthewayout.com> skrev i en meddelelse
SNIP
> Well, nu har jeg ikke den stor viden indenfor PHP på windows. MEN en
> ting skal du lige være opmærksom på. Backslashes skal backslashes...

Ja, det er jeg blevet klar over :) Men det kører nu altså på en unix
maskine!

> Har du eventuelt prøvet at give dit share et drevnavn? Like z: til
> \\shareServer\myDirectory ? Så kunne det være et ville virke med
>
> opendir("z:\\newDir"); ? (Har ikke selv forsøht men blot en ide).

Såvidt jeg ved ikke muligt på en unix maskine...???

> Prøv det ovenstående. Iøvrigt ser jeg ikke det store problem i at
> opgradere? Der er trods alt sket en del ændringer:

Jamen, det er jo lige det jeg er bange for. Nu findes der jo noget kode der
køre produktion, det skal helst ikke påvirkes af en opgradering af PHP. Det
vil kræve en pokkers masse test...

mvh/Anders

Fra : Johan Holst Nielsen

Dato : 22-07-03 22:39

Anders Hansen wrote:
> "Johan Holst Nielsen" <johan@weknowthewayout.com> skrev i en meddelelse
> SNIP

> Ja, det er jeg blevet klar over :) Men det kører nu altså på en unix
> maskine!

Doh ;) Tror jeg har læst at du var på windows på indersiden af mine
øjenlåg ;)

> Såvidt jeg ved ikke muligt på en unix maskine...???

Naah, netop ikke ;)

> Jamen, det er jo lige det jeg er bange for. Nu findes der jo noget kode der
> køre produktion, det skal helst ikke påvirkes af en opgradering af PHP. Det
> vil kræve en pokkers masse test...

Well, opgraderingen skal jo ske på et eller andet tidspunkt? Har du ikke
en testmaskine du kan gøre det på :)

mvh
Johan

Fra : Nezar Nielsen

Dato : 24-07-03 10:19

Anders Hansen wrote:

> [...]
> filer/biblioteker der findes under den angivne mappe..

> Såvidt jeg ved ikke muligt på en unix maskine...???

Det lyder som om det du mangler er en mulighed for at tilgå filer på en
anden maskine "automatisk", som var de en del af din nuværende maskine,
det kan du sætte op med automount, men det ved de mere om i
news:dk.edb.system.unix, nu sætter jeg FUT dertil, så kan du måske få
hjælp der..

--
Mvh. Nezar Nielsen
http://fez.dk

Fra : Poul-Erik Andreasen

Dato : 22-07-03 21:37

On Tue, 22 Jul 2003 22:03:38 +0200
Johan Holst Nielsen <johan@weknowthewayout.com> wrote:

> Hvordan ser din kode ud - og hvilke fejlbeskeder får du?

Hæ,hæ,hæ

--
Poul-Erik Andreasen