Quanta
Fra : Jimmy

Dato : 22-07-03 17:55

Hej

Jeg blev tidligere anbefalet Quanta som erstatning for Allaire Homesite 4.0

Dog har jeg nogle problemer med at få den til at åbne filer der ligger på en
FTP-server.

Man kan oprette et projekt og derigennem uploade filerne, men er det ikke
muligt at undgå projekter og blot tilgå en FTP-server direkte?

Mvh
Jimmy

Fra : Jan Larsen

Dato : 22-07-03 23:44

Jimmy wrote:

> [...]
>
> Man kan oprette et projekt og derigennem uploade filerne, men er det ikke
> muligt at undgå projekter og blot tilgå en FTP-server direkte?

Hvis du klikker på fil/åben.. og i det vindue der kommer frem skriver
ftp://user:pass@server.dk/sti_til_fil

skulle der gerne virke

/Jan

Fra : Jimmy

Dato : 24-07-03 00:09

"Jan Larsen" <jan@snubi.dk> wrote in message news:bfkenj$kl6$1@sunsite.dk...

> Hvis du klikker på fil/åben.. og i det vindue der kommer frem skriver
> ftp://user:pass@server.dk/sti_til_fil
>
> skulle der gerne virke

Ja - og mange tak for det.

I file -> open taster jeg: ftp://user:pass@server.dk og får derved
klik-klik-adgang til alle filer og mapper.

Dette vil jeg også gerne have i menuen til venstre, hvor den viser
mappestrukturen for mit hjemmebibliotek.

Er dette muligt?

Mvh
Jimmy

Fra : Peter Sepstrup

Dato : 24-07-03 17:47

Jimmy skrev:

> Er dette muligt?

Det er jeg også interesseret i at vide

Men ellers kan du (som jeg gør) download en lokal kopi af websitet som du så
arbejder på og uploader ændringer med F8... jeg jeg kunne også godt bruge
den anden funktion hvis nogen kender den... da det andet kan give lidt
problemer hvis man er flere der arbejder på samme server...
--
Mvh. Peter.
___________________________________

Fra : Daniel Udsen

Dato : 24-07-03 16:03

Peter Sepstrup wrote:

> [...]
> bruge den anden funktion hvis nogen kender den... da det andet kan give
> lidt problemer hvis man er flere der arbejder på samme server...

Kde's filmanager konqueror kan arbejde med ftp servere som var de lokale
mapper så det må også betegnes som en muglighed.
under alle omstendigheder bør man bruge cvs hvis der er flere der arbejder på
samme hjemmeside generelt bør man altid smide alt i CVS.

--
Daniel Udsen
don't forget that the free in "free beer" also means Freedom *burp*

Fra : Jimmy

Dato : 24-07-03 16:55

"Daniel Udsen" <dudsen@koen.dk> wrote in message
> [...]

Det er jeg helst fri for.
Jeg vil foretrække kun at have filer eet sted.

> Kde's filmanager konqueror kan arbejde med ftp servere som var de lokale
> mapper så det må også betegnes som en muglighed.

Det lyder interessant.
Jeg har spurgt ovenfor, hvordan man mounter via FTP.
Pt afvikler jeg RH 9.0 - Gnome med Ximian Desktop 2 installeret.
KDE Libs er installeret for at kunne afvikle Quanta.

Har jeg så direkte mulighed for at bruge Konqueror?
Læs: Hvordan

Mvh
Jimmy

Fra : Daniel Udsen

Dato : 24-07-03 19:36

Jimmy wrote:

> [...]
> Jeg vil foretrække kun at have filer eet sted.

> Det lyder interessant.
> Jeg har spurgt ovenfor, hvordan man mounter via FTP.

Jeg har hårt rygter om noget der hedder ftpfs men har aldrif selv rodet
med det.
Men det krever vist en patchet kerne eller noget i den stil såee.

> Pt afvikler jeg RH 9.0 - Gnome med Ximian Desktop 2 installeret.
> KDE Libs er installeret for at kunne afvikle Quanta.
>
> Har jeg så direkte mulighed for at bruge Konqueror?
> Læs: Hvordan

den ligger i pakken kdebase og burde kunne afvilkes under gnome.

Fra : Jimmy

Dato : 24-07-03 23:22

> Jeg har hårt rygter om noget der hedder ftpfs men har aldrif selv rodet
> med det.
> Men det krever vist en patchet kerne eller noget i den stil såee.

Ja - ftpfs er den oprindelige.
Den er blevet erstattet af lufs (Linux User File System) som indeholder en
del flere fs'er.

Imidlertid finder ./configure ingen fejl, mens make stopper da den mangler
1db1, hvad det så end er.

Jeg tror ikke den er designet til RH 9.0, så jeg må npk vente med den
glæde...

> den ligger i pakken kdebase og burde kunne afvilkes under gnome.

OK - Det må jeg se om jeg kan få installeret.
Søgte på google men fandt ikke rigtigt noget til Gnome.

Mvh
Jimmy