Befolkningstal i Europa
Fra : Peter Risager

Dato : 22-07-03 15:30

Sidder lige og ser et program på DR om befolkningsunderskuddet i Europa.

Pludselig står der med store bogstaver at der skal 225millioner indvandrere
til Europa for at befolkningstallet ikke skal falde.
Nu er det måske mig der er underoplyst, men der bor da kun omkring
300millioner i europa i det hele taget?

Det lyder som en værre gang statistik rytteri, eller hvad synes i?

--
Peter Risager
"Bombing in the name of peace is like

Fra : Preben Mikael Bohn

Dato : 22-07-03 15:39

Peter Risager wrote:
> Sidder lige og ser et program på DR om befolkningsunderskuddet i Europa.

Lidt OT (sorry) men hvad er et befolkningsunderskud?

Med venlig hilsen Preben

Fra : hobz

Dato : 22-07-03 15:51

"Preben Mikael Bohn" <nospam@nospam.com> wrote in message

> Lidt OT (sorry) men hvad er et befolkningsunderskud?
>
> Med venlig hilsen Preben

Det må vel være en mangel på mennesker? Men det lyder helt hen i vejret.

Fra : Peter Risager

Dato : 22-07-03 15:59

> Lidt OT (sorry) men hvad er et befolkningsunderskud?

Det vist et ord jeg selv lige opfandt.
Jeg mente selvfølgelig negativ befolkningstilvækst.

Fra : Peter Ole Kvint

Dato : 22-07-03 16:14

http://www.google.dk/search?q=befolkningsunderskuddet

Fra : Peter Risager

Dato : 22-07-03 16:16

> http://www.google.dk/search?q=befolkningsunderskuddet

3 Nordmænd og 2 danskere har åbenbart været ligeså kreative ;)

Fra : David T. Metz

Dato : 22-07-03 18:26

Preben Mikael Bohn skriblede:

> Lidt OT (sorry) men hvad er et befolkningsunderskud?

Når der ikke er nok forbrugere/arbejdstagere/skatteborgere/etc.

David

http://flash.to/oe-quotefix/
Fix lange links og signaturadskiller:
http://support.microsoft.com/?kbid=331923

Fra : Ivar

Dato : 22-07-03 19:58

David T. Metz skrev:

> Når der ikke er nok forbrugere/arbejdstagere/skatteborgere/etc.

Så skulle man tro at det var et problem der altid havde eksisteret
i lande med små befolkningstal

Ivar

Fra : Uffe Kousgaard

Dato : 22-07-03 16:16

"Peter Risager" <peden@anarki.dk> wrote in message
> Nu er det måske mig der er underoplyst, men der bor da kun omkring
> 300millioner i europa i det hele taget?

Der bor 700 millioner, når man regner den europæiske del af Rusland med.
Selv i EU alene bor der mere end 300 millioner.

Fra : Preben Mikael Bohn

Dato : 22-07-03 16:22

Peter Risager wrote:
> [...]
> til Europa for at befolkningstallet ikke skal falde.
> Nu er det måske mig der er underoplyst, men der bor da kun omkring

Uanset hvor mange der er i Europa, så er de 225 mill jo helt hen i
vejret hvis det ikke bliver angivet "per hvad"... Er det per 100 år? Per
dag? Eller?

Med venlig hilsen Preben

Fra : David T. Metz

Dato : 22-07-03 18:25

> [...]

> Uanset hvor mange der er i Europa, så er de 225 mill jo helt hen i
> vejret hvis det ikke bliver angivet "per hvad"... Er det per 100 år?

Pr. nu ... Det er ikke helt hen i vejret, det er med udgangspunkt i at
holde befolkningstallet konstant "fremover".

Fra : Martin Larsen

Dato : 22-07-03 19:32

"David T. Metz" <dtm.ioa@cbs.dk> skrev i en meddelelse news:3f1d7383$0$48888$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
> Preben Mikael Bohn skriblede:

> Pr. nu ... Det er ikke helt hen i vejret, det er med udgangspunkt i at
> holde befolkningstallet konstant "fremover".

Du er da vist næsten lige så gak-gak som DR.

Hvis vi antager at befolkningen i et land falder med 1% om året
vil der IMHO gå ca 69 år før den er halveret.

Mvh
Martin

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 22-07-03 20:14

Martin Larsen skrev:

>Du er da vist næsten lige så gak-gak som DR.

Hold DR udenfor. Deres oplysning er blevet citeret ufuldstændigt.

--
Bertel

Fra : Preben Mikael Bohn

Dato : 22-07-03 20:03

David T. Metz wrote:
> Preben Mikael Bohn skriblede:
>
> Pr. nu ... Det er ikke helt hen i vejret, det er med udgangspunkt i at
> holde befolkningstallet konstant "fremover".

Hmm, og Bertel siger over de næste 25 år... Hvem har ret? Og hvis det er
per "nu", bliver befolkningstallet da konstant af at indføre X
indvandrere? Det er måske et spørgsmål om at de får flere børn end
europæere?

Med venlig hilsen Preben

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 22-07-03 20:16

Preben Mikael Bohn skrev:

>Hmm, og Bertel siger over de næste 25 år... Hvem har ret?

Det har jeg. Jeg sad nemlig under udsendelsen og regnede ud at
det ville være 9 mio. om året.

--
Bertel

Fra : David T. Metz

Dato : 23-07-03 20:18

Bertel Lund Hansen skriblede:

> Det har jeg. Jeg sad nemlig under udsendelsen og regnede ud at
> det ville være 9 mio. om året.

Ja, ok - jeg kunne forsøge at gemme mig bag figenbladet at "nu" er relativt
til hvilke størrelser (i tid) man taler om, men for fredens skyld må jeg
hellere lade være ...

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 22-07-03 19:38

Preben Mikael Bohn skrev:

>Uanset hvor mange der er i Europa, så er de 225 mill jo helt hen i
>vejret hvis det ikke bliver angivet "per hvad"...

I løbet af de næste 25 år.

--
Bertel