MS Windows
briani 27239
Flytning af HD
Fra : N.O.Svendsen

Dato : 22-07-03 13:20

Jeg har en maskine med En konfiguration og en HD med en ren win XP. Hvad
sker der eller rettere sker der andet end at jeg skal installere ny
hardware, hvis jeg flytter denne disk over i en anden maskine med en helt
anden konfiguration?
XP installationen er lavet med en fuld OEM CD og er aktiveret, derfor vil
jeg helst flytte disken med XP på frem for at lave en geninstallation med
efterfølgende diskution med MS om OEM på en anden maskine.

Niels Svendsen

Fra : Jakob Baunsgaard

Dato : 22-07-03 16:10

"N.O.Svendsen" <nos@-nospam-tdcspace.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> jeg helst flytte disken med XP på frem for at lave en geninstallation med
> efterfølgende diskution med MS om OEM på en anden maskine.

Der vil ske det at WinXP skal have installeret nye drivere til alle de nye
komponenter. Når det er WinXP tror jeg ikke det er et lige så stort problem
som hvis det var Win98.
Jeg vil mene at du kan gøre det. Men altså, en ren installation på en ny
maskine er det bedste. Prop den i og se hva der sker...

Jakob

Fra : N.O.Svendsen

Dato : 22-07-03 18:32

"Jakob Baunsgaard" <jakob.b@Xmail.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> Jeg vil mene at du kan gøre det. Men altså, en ren installation på en ny
> maskine er det bedste. Prop den i og se hva der sker...

Tog chancen ! Det eneste der sker er at jeg får en meddellelse om at "NTLDR
mangler" inden der er noget der begynder at starte op.

Nogen der kan hjælpe ?

Niels Svendsen

Fra : Jakob Baunsgaard

Dato : 24-07-03 01:58

> [...]
"NTLDR
> mangler" inden der er noget der begynder at starte op.

Prøv google: bare søg på den fejlmeddelse du får. F.eks. "NTLDR missing"
eller så´n.
Du er sikkert ikke den første

Jakob