Slackware installation
Fra : Mads Jensen

Dato : 22-07-03 11:51

Hej NG

Nu har jeg forgæves forsøgt nogle gange at få Slackware 8.0 op at køre på
min box, men forgæves. Mit hardware er bestående af:

- Samsung 4.3 GB HD (ældre sag til at prøve mig lidt frem med!)
- Asus - A7V333 ATX

Som de primære ting. Det ser ud til at jeg har fået mountet og ordnet
drevet, som jeg har fået anbefalet af en kammerat:
1. 32 MB (ext2) på /boot
2. 256 (swap)
3. 1 GB (ext2) på /home
4. Resten (ext2) på /

Dernæst får jeg så valgt source, og det går fint nok, og kommer så til
installationen, hvor jeg vælger den fulde (ca. 2 GB software), men ind
imellem opstår der så disse fejl:
- Ext2-fs error (device,ide0(3,4): ext2_write_inode unable to read inode
block, inode=383948, block=393266
Inode/block afviger noget fra gang til gang, og fik ikke skrevet dem alle
op.

Under en installation kommer der så også denne advarsel:
ln: libdb.so.1: I/O error
sammen med nogle andre filer, alle under libcc installationen.

Derudover kommer der også denne: "No space left on device", selvom det ikke
rigtig giver nogen mening for mig, eftersom at der skulle være ca. 1 GB
tilovers efter de 2 GB software!

Håber, at der er nogen, der har forstået det, og kan hjælpe mig på vej væk
fra de skrækkelige M$ systemer

mvh.
Mads
--
Mads Jensen
http://www.ddfr.dk Dansk Donaldist-Forening

Fra : Kristian Mide Anders~

Dato : 22-07-03 14:06

God aften

Jeg har (så heldig som jeg må have været) installeret slackware på min
workstation, det skal siges at vi her snakker om 9.0, og endda efter at
jeg måtte give op med både debian og red hat.. jeg synes debian virker for
uoverskuelig og red hat er bare generelt underlig.

Først vil jeg råde dig til at hente den nyste iso fra slackwares hjemme
side (kan sikkert findes med google.com ;) og hvis problemet ikke bliver
bedre, hvilket det sikkert ikke gør, så ville jeg prøve med en anden
harddisk. Det kan jo være at din disk, som jo er af gammel model, ikke kan
magte opgaven.

Mjaeh det var ikke meget hjælp jeg kunne give dig hvis du er fast
besluttet på at bruge slackware 8.0 og hvis du ikke har andre harddiske
ved hånden. men som sagt.. hvorfor installere out-dated software når det
alligevel er gratis ?

//howax
#prohest.dk@undernet.org

Fra : Mads Jensen

Dato : 22-07-03 14:27

Hej

> [...]
> bedre, hvilket det sikkert ikke gør, så ville jeg prøve med en anden
> harddisk. Det kan jo være at din disk, som jo er af gammel model, ikke kan

Har en IBM 60 GB disk til rådighed, men vil gerne være 100% sikker på at
installationen bliver vellykket før jeg giver mig i kast med den.

> [...]
> besluttet på at bruge slackware 8.0 og hvis du ikke har andre harddiske
> ved hånden. men som sagt.. hvorfor installere out-dated software når det

Har også 9'eren liggende, ville bare gerne lige prøve med denne.

mvh.
Mads

Fra : Thomas Overgaard

Dato : 22-07-03 14:57

Mads Jensen wrote:

> Har også 9'eren liggende, ville bare gerne lige prøve med denne.

Installationen af Slackware har ikke ændret sig synderligt de sidste 10
år, så jeg ville helt klart foretrække 9'eren.

Der er forresten god hjælp at hente i bogen her:

En uofficiel revideret udgave:

FAQ'en fra AOLS:
--
Thomas O.

This area is designed to become quite warm during normal operation.

Fra : Thomas Overgaard

Dato : 22-07-03 14:35

Mads Jensen wrote:

> Derudover kommer der også denne: "No space left on device", selvom det
> ikke rigtig giver nogen mening for mig, eftersom at der skulle være
> ca. 1 GB tilovers efter de 2 GB software!

Nu er det et stykke tid siden at jeg installerede Slackware så måske
husker jeg fejl. Jeg synes bare at erindre at det er muligt at tjekke
partitionen for mens man formatterer, i stedet for bare at formattere.

Desværre lyder det som om det er en stakket løsning, jeg tror den disk
er ved at gå i opløsning. Så hvis det lykkes så husk at backuppe
jævnligt.