Båtköp - vilken båt?
Fra : Henric

Dato : 22-07-03 10:55

Hej alla fiskevänner.
Jag går i båtköpartankar. Jag ska initialt köpa mig en billigare öppen båt
(tror jag... om ingen fin WA som man kan sova i dyker upp) som jag kan
spinnfiska från och bedriva lättare trollingfiske och havsfiske från, och nu
behöver jag lite tips. Fundera på vad som är bra med just din båt. Fundera
framförallt på vad som är dåligt med din båt och som du skulle vilja haft
annorlunda. Min båt ska ha ganska höga fribord så den tål lite sjö och så
ska jag helst kunna hänga på ett par djupriggar samt min gamla 50 Hk
johnsson samt en mindre motor till trollingen. Har inte Cresent någon sådan
där halv träskolik sak med höga fribord? Eller är det Örnvik? Ser ni någon
annons på en billig båt som verkar passa så är jag mycket tacksam för tips.
Mvh Henric
www.henric.nu