Hotspots
Fra : Jørgen Grandt

Dato : 22-07-03 10:37

Når man indsætter hotspots i et billede af fx et landkort, og forsyner byerne med
links til andre sider, så ser den besøgende en lille cirkel (eller anden form) i kort
øjeblik mens han museprikker på stedet.

Hvordan kan man i givet fald fjerne disse korte glimt af hotspots, altså skjule deres
rammer, så de ikke ses når der klikkes?

--
Forbindtligst:
Jørgen Grandt / Mails til mig er minus 'men'

Fra : Jens Peter Karlsen

Dato : 22-07-03 15:14

Prøv med onclick: "this.blur"

Fra : Jørgen Grandt

Dato : 22-07-03 18:59

Jens Peter Karlsen skrev:

> Prøv med onclick: "this.blur"

Tak, men desværre nej. Uanset om jeg sætter det ind i stedet for onclick="self.focus();"
- eller foruden - så dukker spotten op alligevel.

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 22-07-03 20:15

"Jørgen Grandt" <Unstable@ButOnCable.dk> skrev :

>Tak, men desværre nej. Uanset om jeg sætter det ind i stedet for onclick="self.focus();"
>- eller foruden - så dukker spotten op alligevel.

Du kan gøre det ved at sætte onfocus="this.blur()" til sidst i
koden.

Se evt. kildekoden på
http://home13.inet.tele.dk/smedpark/webhjaelp/popup/popup6.htm

<AREA SHAPE=RECT COORDS="216,154,414,296" HREF="1.htm"
ALT="Billede 1"
onclick="NewWindow(this.href,'link','566','400','no');return
false;" OnMouseOut="window.status=''; return true"
onMouseOver="window.status=''; return true"
onfocus="this.blur()">
--
Knud

Fra : Jørgen Grandt

Dato : 22-07-03 23:58

Knud Gert Ellentoft skrev bl.a.:

> Du kan gøre det ved at sætte onfocus="this.blur()" til sidst i
> koden.

Tak - men det lykkedes desværre heller ikke sådan. Se venligst selv på
http://www.ingerslevsgaard.dk/ hvor jeg godt ville undvære hotspot-cirklen
som viser sig i porten når man klikker.

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 23-07-03 00:24

"Jørgen Grandt" <Unstable@ButOnCable.dk> skrev :

>Tak - men det lykkedes desværre heller ikke sådan. Se venligst selv på
> [...]

Fordi det er det forkerte sted, du sætter det, det skal være på
linket og ikke på tabellen.

<area href="next.htm" shape="circle" coords="189, 396, 61"
onfocus="this.blur()">
--
Knud

Fra : Jørgen Grandt

Dato : 23-07-03 00:43

Knud Gert Ellentoft skrev:

> Fordi det er det forkerte sted, du sætter det, det skal være på
> linket og ikke på tabellen.

Nå, sådan! Tak, nu er den vist hjemme, siden.

Fra : Jens Peter Karlsen

Dato : 23-07-03 15:26

onclick vil være bedre at bruge da onfocus gør at man ikke kan bruge
keyboardet til at navigere med.