Preses gravide til fostertest? Mere end te~
Fra : Bo Warming

Dato : 22-07-03 09:40

Intet menneske er en ø.
Vi ligger alle under for gruppepres og pres fra vores forældre og de
"forposter i vor hjerne" som de har installeret.
En kristen kultur gjorde abort "lidt kriminelt".
Men at dræbe et foster med mongolisme gøres let til et ikke-problem -
heldigvis.
Læger bør uden følelser rådgive om alfa-føtoprotein undersøgelse af
blodprøve helt tidligt i svangerskabet og efter det en fosterundersøgelse
hvis man er meget nervøs for at få mongolbarn eller lignende og ikke er så
langt henne i 30erne at det er sidste chance for at få et barn overhovedet.
Kvinden og evt faderen skal afgøre med alle kort på bordet - og et tilbud om
frivillig adgang til disse test er aldrig formynderi.

Anderledes er det med Lægeforeningens bagatelisering af klamydia-risiko, der
gør titusinder livsvarigt ufrugtbare, når de fraråder kondom og anbefaler
ppille selv til de 10-15 årige.

Overalt bør læger lægge facts på bordet, og hjælpe kvidnen til at realisere
sig selv ved en beslutning der er hendes egen. Og læger bør undgå at deres
tonefald indeholder pres, i den ene eller den anden retning.

Ligesom de mange kønsshygdoms risici ofte glemmes, når lægerne anbefaler
pille frem for kondom, så er det almindeligt at kvinden ikke oplyses om at
1% af fostervandstest fører til uheldig aflivning af et sundt foster - og at
hvert svangerskab betyder højere alder og mindre chance for senere at kunne
blive gravid, overhovedet.

Heldigvis er SF-forslaget (Kamal Qureshi) om at forældre ikke skal
underrettes når en teenager søger om abort, blevet forkastet af et stort
folketingsflertal.
--
Bo Warming
Bjelkes Alle 46, 2200 København N

Fra : Martin Johansen

Dato : 22-07-03 17:04

"Bo Warming" <ELTZNXFXSMII@spammotel.com> skrev

> Men at dræbe et foster med mongolisme gøres let til et ikke-problem -
> heldigvis.

Du er da direkte DUM at høre på. Hvorfor i alverden skal personer med
mongolisme slåes ihjel? Det er ikke en uhelbredelig sygdom - det er en
gendefekt set i forhold til et mere almindeligt forekommende menneskes
genom!

Men set i forhold til dine meget underlige synspunkter kan det selvfølgelig
ikke forekomme mærkværdigt - idet du vel helt så at alle dine medmennesker
så "ens" ud i forhold til dig; altså med samme race, religionssyn (jah,
hvilket!) og udseende.

FØJ

--
Venligst

Martin Johansen

- - . . - -

Bæredygtig handel - www.maxhavelaar.dk
- alle har ret til at leve anstændigt...
Afliv fordommene om bioteknologi - www.biotik.dk

Fra : KH^2

Dato : 22-07-03 18:41

On Tue, 22 Jul 2003 18:03:34 +0200, "Martin Johansen"
<martinjohansen@adslhome.dk> wrote:

>"Bo Warming" <ELTZNXFXSMII@spammotel.com> skrev

>Du er da direkte DUM at høre på. Hvorfor i alverden skal personer med
>mongolisme slåes ihjel?

Det er lige så meget dig der er dum at høre på. Et foster er ikke en
person.
Og jeg mener bestemt også at det til hver en tid må være op til
forældre at vurdere om de vil have et barn, uanset hvad årsagen er, og
de selvfølgelig samtidig kan blive scannet for forskellige ting. (på
deres egen regning naturligvis)

Fra : Bodil Grove Christen~

Dato : 23-07-03 11:04

"KH^2" <karlson@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> Et foster er ikke en person.

Jo, men et meget forsvarsløst person,
der er helt i sine forældres magt.
De kan vælge at føde dette barn -
eller de kan vælge at abortere dette
barn.

Mvh.Bodil.

Fra : Bo Warming

Dato : 23-07-03 11:21

"Bodil Grove Christensen" <grovebgc@fjerndettetdcadsl.dk> wrote in message

> Jo, men et meget forsvarsløst person,
> der er helt i sine forældres magt.
> De kan vælge at føde dette barn -
> eller de kan vælge at abortere dette
> barn.

Tilfældigheder, traditioner RELIGION afgør, om vi tildeler
menneskerettigheder ved fødslen eller lidt før eller lidt senere

PERSON er strid om ord.

At man er forsvarsløs, betyder man har tabt al ret. Ved at alliere sig med
forsvarsDYGTIGE opnår man eksistensberettigelse og ytringsfrihed,
ejendomsret og andet godt.

DK slikker røv på USA og opnår dermed ikke at blive et halenegerland -
klogt. Selvom USA i Irak m.m nok er ondere end Hitler var.

Overfor danske fattige har i i århundreder udstrakt borgerrettigheder og det
er godt. Men det betyder ikke at "et undertrykt folk har altid ret" eller at
svage fostre med helbreds og hjernefejl skal holdes i live vis skattestjålne
midler.
Dog hænger vi på en vis mængde skadelig "lighed for loven", for ikke at
administration af indarbejdede §'er skal blive forvirrende.

Fra : Kirstine

Dato : 22-07-03 14:01

In article <3f1d605b$0$13174$edfadb0f@dread15.news.tele.dk>,
martinjohansen@adslhome.dk says...
> [...]
> mongolisme slåes ihjel? Det er ikke en uhelbredelig sygdom - det er en
> gendefekt set i forhold til et mere almindeligt forekommende menneskes

Det er da vist en sandhed med modifikationer, idet mange med Down
samtidig lider af uhelbredelige sygdomme som følge af gendefekten.

Kirstine
--
*Trying to do what works - trying to do what matters*

Fra : Bo Warming

Dato : 22-07-03 20:59

"Kirstine" <kirstine@bernau.dk> wrote in message
> [...]
>
> Det er da vist en sandhed med modifikationer, idet mange med Down
> samtidig lider af uhelbredelige sygdomme som følge af gendefekten.

Ingen har nogensinde foreslået at mongol-fostre (eller neuralrørsdefekte
fostre osv osv)
_SKAL_ SLÅS IHJEL

Jeg mener at TILBUD om undersøgelse bør fremlægges for alle, .

Hvis man er ung og har mulighed for at blive gravid igen, er det nok for de
fleste bedst af aflive mongolfosteret, og chancen for bedre held næste gang
er jo over 99%.

Fra : Anders Peter Johnsen

Dato : 22-07-03 23:09

"Bo Warming" <ELTZNXFXSMII@spammotel.com> skrev i en meddelelse
> [...]
de
> fleste bedst af aflive mongolfosteret, og chancen for bedre held næste

Jeg er helt enig: Kald mig endelig "nazist" og lignende stupide skældsord,
men jeg vil ikke bruge resten af mit liv og millioner af kroner (+ millioner
af andres kroner) på at skulle opfostre et mongolbarn, hvis jeg kan undgå
det. Jeg synes at det er et sygeligt søgt martyrie at INSISTERE på at føde
mongolide børn. Der er blandt andet denne tåbelige fordom om at "mongoler
altid er glade": Det passer bare ikke. Især når de er så anderledes som de
er, bliver de drillet, mobbet og udstødt af andre børn. Hvis et hypotetisk
mongolbarn grædende spurgte mig: "Far, hvorfor blev jeg født?" ville jeg
være mit barn svar skyldig. Eneste svar kan vel være at jeg satte det i
verden, fordi JEG VILLE være far, uanset barnets omkostninger.

Jeg er måske gammeldags, men jeg går ind for at man steriliserer mongolide,
fordi de ikke selv vil kunne passe deres eventuelle børn, når nu pædagogerne
tilsyneladende ser det som deres mission at få dem til at få et sexliv, som
kan sikre arbejde i generationer fremover. Det sker engang imellem at
nybagte normalforældre får sig en grim overraskelse, hvis de selv har
insisteret på at spille hazard ved at undgå at få foretaget prøver, og i det
tilfælde må man så hjælpe barnet til en nogenlunde fornuftig tilværelse. Men
heller ikke mere! Jeg kan virkelig ikke se ideen i at man lader
kromosomdefekte formere sig. Begrebet "racehygiejne" er - endskønt det
fandtes i Danmark i '30'erne - dybt tabubelagt på grund af nazisternes
aktive udryddelsespolitik med eutanasidrab af mongoler og åndssvage, men jeg
mener at det er fjollet at ryge over i den modsatte grøft og ligefrem dyrke
mongolbørn og hjerneskadede som såkaldte "englebørn" (jeg tvivler stærkt på
at Gammeltestamentlige engle var debile og savlende ligesom jeg har svært
ved at finde retarderede mere "guddommelige" end alle andre qua deres
manglende intellektuelle evner ud fra en grov Bjergprædiken-vulgarisering).
Jeg taler ikke om at slå mongoler ihjel, men om at forhindre dem i at
formere sig, når de ikke engang kan klare sig selv. Det kan ikke være
statens opgave at skulle tage sig af generationer af åndssvage.

Jeg finder det decideret sygt at det fri tilbud om fostervandsprøver nu
saboteres af martyriesøgende mongolmødre, som tilsyneladende vil pådutte
andre vordende forældre deres eget søgte martyrium. Dèt er et urimeligt
krav. Jeg vil have lov til at undsige mig kromosomdefekte børn, så vidt jeg
kan. Så kan de dyrke deres trip i fred og få alle de misdannede børn, de
insisterer på, men dette sygelige politisk-korrekte promongolistiske trip må
de i så fald være alene om og respektere vores andres ret til at vælge at få
foretaget abort af misdannede fostre. Desværre er jeg jo som mand ikke herre
over situationen, da det altid vil være kvindens ret at bestemme i sidste
ende, men hvis jeg nogensinde skal have børn, så skal det på forhånd gøres
min eventuelle kone lysende klart at jeg altså ikke gider at være far til en
kromosomdefekt eller svært misdannet, hvis det vides i god tid. Hun kan så
nægte at abortere, men så er det hendes eget problem, for så er jeg
skredet...

Hvis jeg skal forplante mig, så skal det være for at videreføre min slægt og
mine (nogenlunde?) raske gener, ikke for at få mig et savlende "kæledyr" som
jeg kan høste medfølelse og ynk på at være selvvalgt martyrforælder for.

Og nej, jeg har som sådan intet mod mongoler andet end jeg bare ikke forstår
når forældrene VIL have barnet trods bedre vidende, og nej, som sagt mener
jeg ikke de skal udryddes, men de skal have lov at "uddø" ved at nægtes
forplantning. Vi har i samfundet rigelige problemer med "normale" børn, der
er truede af f.eks. social arv og jeg mener at det er hul i hovedet at
insistere på at skabe endu flere omkostninger for samfundet ved at tale om
kromosomdefektes "rettigheder" til forplantning. I princippet mener jeg at
man burde teste ALLE gravide - sådan som der har været forsøgt indført - og
så gøre forældrene klart at de altså selv må betale evt. insitutionspladser
og lignende og ikke bare bekvemt kan gøre det til en dyrtbetalt
statsfinansieret hobby at "holde" mongoler. Det har min mor i hvert fald
kunne berette om fra en specialklasse på hendes skole.
Der er tilsyneladende forældre, som således kan leve som professionelt
fuldtidsbeskæftigede af at have åndssvage børn og jeg mener simpelt hen det
er en slags fejlagtig "motiverende belønning" og dybt forkert disponering af
penge som kunne komme mange andre raske, men f.eks. socialt truede, børn og
familier til hjælp.

Anders Peter Johnsen

Fra : Bo Warming

Dato : 23-07-03 00:07

"Anders Peter Johnsen" <anderspj@mail.dk> wrote in message
> Jeg er måske gammeldags, men jeg går ind for at man steriliserer
mongolide,

Unødvendigt. Kromosomafvigelsen hindrer at de kan få børn.

> [...]

> kromosomdefekt eller svært misdannet, hvis det vides i god tid. Hun kan så
> nægte at abortere, men så er det hendes eget problem, for så er jeg

En mand med Anders og mine sunde meninger, bør huske at fortælle det til
kvinden før undfangelse, at hvis uheldet er ude, vil vi ikke lade vort liv
opfylde af pleje-rutiner uden perspektiv eller udfordring.
Jeg tror meget få mænd har mod til at vise sådan "grim kynisme".
Jeg tror ikke en eneste kvinde vil blive jaget væk af sådan ærlighed
Det er problemfrit at overlade barnet til staten.
Af jobskabelsesgrunde er behandlervæsenet helt sindsygt mht "SVAGT ER
SMUKT", og da sygeplejerskerne (som er mere toneangivende end lægerne) godt
ved, at dette er en pervers tankegang, søger at at presse forældre til
medvirken, så de får beundrere til deres lidet værdifulde aktiviteter.
Pårørende- og Patient- foreninger er en pestilens mht at opreklamere
lægearbejde, som der egentlig ikke kan siges meget reelt godt om.

> [...]
> man burde teste ALLE gravide - sådan som der har været forsøgt indført -

Alfa-føtoprotein blodprøve kan man til nød søge at tvinge alle gravide til,
men ikke fostertest for den afliver 1% af sunde fostre, så den bør man kunne
sige sig fri for.

> [...]
af
> penge som kunne komme mange andre raske, men f.eks. socialt truede, børn

Naziernes medlidenhedsdrab var en anelse motiveret af, at mad havde været
mangelvare i foregående krig, og ved at aflive ikke-elskede dybt syge
individer, sikrede man, at der ville være mere mad i den hårde krigstid.
Bortset fra nogle kirkefolk var der enorm opbakning hos pårørende til
eutanasiens vigtigste motivation, nemlig at skåne syge for lidelser, således
som det skrives klogt her:

"Hellig grusomhed; En mand gik med et nyfødt barn i sine hænder hen til en
hellig mand og spurgte: Hvad skal jeg gøre med dette barn? Det er sølle og
misdannet og har ikke nok liv i sig til at dø af". "Slå det ihjel" råbte den
hellige med en skrækkelig stemme, "Slå det ihjel og hold det derpå gennem
tre dage og tre nætter i dine arme , så at du gør dig et minde derom, da
skal du aldrig igen avle et barn, hvis ikke tiden er inde for dig til at
avle". Da manden havde hørt dette, gik han skuffet bort, men mange
bebrejdede den hellige, at han havde rådet til en grusomhed, for han havde
rådet til at slå barnet ihjel! "Men er det ikke mere grusomt at lade det
leve?" sagde den hellige.Nietzsche

" Man bør vedvarende eliminere fra sig selv, alt hvad der er ved at
dø.Vær grusomt ved alt der bliver gammelt og svagt. Vær uden medlidenhed med
alt elendigt. Nietzsche

Fra : Anders Peter Johnsen

Dato : 23-07-03 01:09

> "Anders Peter Johnsen" <anderspj@mail.dk> wrote in message
> mongolide,
>
> Unødvendigt. Kromosomafvigelsen hindrer at de kan få børn.

Nå? Det var da glædeligt nyt, for så behøver man jo ikke engang at
sterilisere.

> En mand med Anders og mine sunde meninger, bør huske at fortælle det til
> kvinden før undfangelse, at hvis uheldet er ude, vil vi ikke lade vort liv
> opfylde af pleje-rutiner uden perspektiv eller udfordring.

Jeg tror da de fleste snakker om "hvad nu hvis..."

Det er i hvert fald fjollet at lade være.

> Jeg tror meget få mænd har mod til at vise sådan "grim kynisme".

Jeg tror de færreste mænd har viljestyrke til at effektuere sådan "grim
kynisme", når det kommer til stykket. Det er også ret svært at gøre sig klog
på, hvordan det er at stå i selve situationen.

> [...]
> Pårørende- og Patient- foreninger er en pestilens mht at opreklamere
> lægearbejde, som der egentlig ikke kan siges meget reelt godt om.

Jeg tror snarere det er de pårørendes måde at kapere traumet på - også selv
om det er med behandlermæssig assistance: Ved at indgyde sig selv kunstig
glæde kan man leve på en løgn om at det ikke bare "er lige så godt" at have
et handicappet barn, men at det ligefrem er BEDRE end hvis barnet var
normaltfødt. ("Det Godhedsindustrielle Martyrie", som skaber mening i
deltagernes tilværelse. Ikke bare er disse forældre forældre, næh, de er -
ifølge den perverse logik - MERE forældre end alle andre, netop fordi deres
barn er mere behandlingskrævende end to normale børn tilsammen.)

Lægestanden kan bare nikke ja og amen og således lade dem leve på deres
indbildte livsløgn, hvis det er dèt som skal til at de kan få en mening ud
af en (i visse - og kun visse - tilfælde selvvalgt) åbenbar meningsløs
graviditet. Jeg tror det kan sammenlignes med en form for fødselsdepression
blandt par som mister deres barn ved naturlig abort eller lignende...

> Naziernes medlidenhedsdrab var en anelse motiveret af, at mad havde været
> mangelvare i foregående krig, og ved at aflive ikke-elskede dybt syge
> individer, sikrede man, at der ville være mere mad i den hårde krigstid.

Det var lang tid før krigen og desuden er der jo helt klart tale om en
anderledes situation: Der dræbte man mennesker som allerede var født,
hvilket er mord, som ikke på nogen måde kan gradueres og er helt
uundskyldeligt.

Årsagen var ikke praktisk-økonomisk, men en yderst direkte, agressiv teori
om racehygiejne. Man havde ikke tålmodighed til at lade naturen gå sin gang.

Jeg mener derfor ikke at de to ting kan sammenlignes. Blot at forsøge er
anakronistisk.

> Bortset fra nogle kirkefolk var der enorm opbakning hos pårørende til
> eutanasiens vigtigste motivation, nemlig at skåne syge for lidelser,
således
> som det skrives klogt her:

Kan du dokumentere din vilde påstand om at pårørende bifaldt det, eller er
du bare endnu engang faldet for nazipropagandaen som du plejer? Mig bekendt
blev euthanasidrabene trukket ned over hovederne på de pårørende. Man
stillede ikke spørgsmål ved Førerens afgørelser, hvis altså ikke man ville
have en billet til kz-lejr.
Der var med andre ord hverken demokrati eller ytringsfrihed på pågældende
tidspunkt. Det har du det sædvanligvis med at glemme, når du taler om
nazityskland.

Desuden nægter jeg at tro på at den menige tysker dyrkede Nietzsche på samme
måde som du gør idag. DU betragter ham som en anden profet, javel, men for
den almindelige tysker tror jeg bare han var en skør, falleret professor.
Ligesom de fleste idag umiddelbart betragter ham som en hadsk,
storhedsvanvittig galning. Det gør det ikke meget bedre ligefrem at læse
uddrag!

Hvis du vil snakke Nazityskland, så skal vi holde os i dk.politik eller
dk.videnskab.historie, da det ikke hører hjemme i dk.familie.barn.
Krydspostning til dèn gruppe derfor annuleret

Anders Peter Johnsen

Fra : Bo Warming

Dato : 23-07-03 09:51

> [...]
> sterilisere.

> Jeg tror da de fleste snakker om "hvad nu hvis..."
> Det er i hvert fald fjollet at lade være.

Jeg tror de fleste fortrænger risikoen.

> [...]
klog
> på, hvordan det er at stå i selve situationen.

Det siges at nogle mænd og især kvinder blomstrer op ved at have fået en
livsopgave
Men mange mænd vender sig fra ynk og visse kvinder bliver så bitre og lader
sig skille.

"Nogle kvinder har behov for lykkelige og respekterede børn, andre behøver
ulykkelige børn, for ellers kan de ikke demonstrere deres godhed som
mødre".Nietzsche
Tillykke med din gode karakter i idehistorie. Jeg håber ikke det gør ondt at
blive mindet om hvor gennnem-nietzschsk du er blevet. Hans """ondskab"""
smitter.

> [...]
deres
> barn er mere behandlingskrævende end to normale børn tilsammen.)

Behandlere er snu mht at appelere til moral og presse forældre til at tage
medansvar i behandlersystemets baby.

> [...]
fødselsdepression
> blandt par som mister deres barn ved naturlig abort eller lignende...

Du flygter fra kernespørgsmålet - skal man presse til undersøgelse, som slår
1% sf raske fostre ihjel?

> [...]
> anderledes situation: Der dræbte man mennesker som allerede var født,
> hvilket er mord, som ikke på nogen måde kan gradueres og er helt

Alt vedr nazismen handlede om revanchekrig. Selvfølgelig kan aflivning
gradueres, og en smertepatient der ikke har nosser til selvmord og som ingen
holder af, var det en flot pionergerning at turde aflive. Her flyttedes
milepæle til gavn for menneskeheden - idet vi skal huske at det skete i et
land som de allierede havde påført hungersnød 1918-1925, dvs situattionen
kan ikke sammenlignes med noget vi forstår idag.

Din modige fornuft ovenfor, ville du aldrig have turdet TÆNKE, hvis ikke
kloge nazier havde skabt en gavnlig debat i pagt med oplysningstidens bedste
idealer.

> Årsagen var ikke praktisk-økonomisk, men en yderst direkte, agressiv teori
> om racehygiejne. Man havde ikke tålmodighed til at lade naturen gå sin
gang.

Jeg tror du vil give mig ret i, at hvis en Dietrich går til et
sejrherreforlag med en bog om racehygiejne, så trykkes den og får gode
anmeldelser.
Når man dokumenterer om glæden hos pårørende ved Hitlers sunde fornuft,
bliver det ikke trykt - og folk som dig vil kalde forfatteren for antisemit
osv osv ved at opdigte totaltfalsk virkelighed.
Dokumentationen findes dog - men alt kan jo afvises som nazi-propaganda når
det er trykt i Tyskland efter 1933. Din logik bider sig selv i halen.

> Jeg mener derfor ikke at de to ting kan sammenlignes. Blot at forsøge er
> anakronistisk.

Fint ord.

> [...]
> Der var med andre ord hverken demokrati eller ytringsfrihed på pågældende
> tidspunkt. Det har du det sædvanligvis med at glemme, når du taler om

Som anklager har du bevisbyrden. Hvis du turde et væddemål, gad jeg godt
finde mine kilder frem.

Er der ytringsfrihed idag hvor revisionister i Tyskland fængsles og her
bliver man kalde jødehader selvom man aldrig har skrevet noget jødekritisk?

> [...]
> dk.videnskab.historie, da det ikke hører hjemme i dk.familie.barn.
> Krydspostning til dèn gruppe derfor annuleret

Din henstilling om at jeg begrænser min fundatsmedholdelige ytringsfrihed
følger jeg nødtvunget, især fordi tråden ikke har givet respons i den ng du
nu bortcensurerer

Fra : Martin Johansen

Dato : 23-07-03 21:13

"Bo Warming" <ELTZNXFXSMII@spammotel.com> skrev :

> Unødvendigt. Kromosomafvigelsen hindrer at de kan få børn.

Det passer da ikke. Mange er sterile, men det er ikke umuligt at få børn!

--
Venligst

Martin Johansen

- - . . - -

Fra : Bo Warming

Dato : 25-07-03 23:22

"Martin Johansen" <martinjohansen@adslhome.dk> wrote in message

> Det passer da ikke. Mange er sterile, men det er ikke umuligt at få børn!

Antal SÅKALDTE mongolbørn, der har fået børn er vist en ud af tusind og
måske disse slet ikke var kromosomdefekte men åndsvage af anden årsag.

Steril betyder uden evne til at gøre gravid eller blive gravid.

De andre kromosomafvigelser der har stor hyppighed, XXY, XYY og X har også
nul eller ingen frugtbarhed.

Vil forældre ikke gerne kunne blive bedsteforældre en dag?

Hvis de ikke har håb om ny graviditet fordi de er sidst i 30erne, forstår
jeg godt at de foretrækker mongol for hund.

Færre ville nok fravælge fostertest, hvis læger var ærlige mht at oplyse om
at et kromosomsygt barn er næsten altid et dybt, dybt, dybt problematisk
barn, mere end en spændende udfordring.

Fra : Martin Johansen

Dato : 26-07-03 16:24

"Bo Warming" <ELTZNXFXSMII@spammotel.com> skrev :

> Antal SÅKALDTE mongolbørn, der har fået børn er vist en ud af tusind og
> måske disse slet ikke var kromosomdefekte men åndsvage af anden årsag.

Jeg ved ikke hvor mange der får børn - ved blot at det er meget minimalt og
at de langt fra vil få samme kromosomafvigelse.

> Steril betyder uden evne til at gøre gravid eller blive gravid.

Beklager - min fejl med formuleringen. Mente at mange er født sterile, men
det er ikke umuligt for mennesker med Downs at få børn (altså dem som ikke
er født sterile!)

> De andre kromosomafvigelser der har stor hyppighed, XXY, XYY og X har også
> nul eller ingen frugtbarhed.

Stor og stor hyppighed - det er som man tager det. Klinefelter (XXY) sker 1
pr 1000 drenge, Trisomi X (XXX) 1 pr. 1000 piger, Dobbelt-Y (XYY) 1 pr. 1000
drenge og slutteligt Monosomi X (X) optræder kun hos 1 ud af 2500 piger!
For først nævnte er sandsynligheden for frugtbarhed lav, men langt fra
umulig.
Drenge med XYY er fuldt forplantningsdygtige!
Piger med trisomi x er også fuldt forplantningsdygtige.
Piger med Turners syndrom derimod vil stort set altid være sterile og
iøvrigt lide af en meget lang række af sygdomme/abnormalier i den kropslige
vækst.

> Vil forældre ikke gerne kunne blive bedsteforældre en dag?

Det vides jo ikke. Nu er det mindre hyppigt, at folk kun får ét barn og
iøvrigt er der jo adskillige mennesker som slet ikke vil have børn og
derudfra jo aldrig oplever at blive bedsteforældre.

> [...]
om
> at et kromosomsygt barn er næsten altid et dybt, dybt, dybt problematisk

Det er så langt fra sikkert. Risikoen for en utilsigtet abort ved udtagelse
af en sådanne prøve er altså ca. 1%.
Så fx for at "forhindre" 1 barn med Downs fødes dør 9 - raske - andre børn
som følge af en sådanne prøve.

--
Venligst

Martin Johansen

- - . . - -

Fra : Kevin & Tina

Dato : 23-07-03 10:09

d. 23/07/03 0:09 ytrede Anders Peter Johnsen

> Jeg er måske gammeldags, men jeg går ind for at man steriliserer mongolide

Viser jo alt om hvor meget du har sat dig ind i det, dummy.

Vh kevin
--
Fjern nospam ved privat svar

Fra : Bodil Grove Christen~

Dato : 23-07-03 11:02

"Anders Peter Johnsen" <anderspj@mail.dk> skrev i en meddelelse
Klip!

> [...]
> kromosomdefekt eller svært misdannet, hvis det vides i god tid. Hun kan så
> nægte at abortere, men så er det hendes eget problem, for så er jeg

Jamen dog, Anders Peter! Du tager da godt nok på vej -
har du overvejet, om ansvarlighed og kærlighed betyder noget
i denne sammenhæng?
Har du overvejet, om vi som mennesker har ret til at sætte os i
Vorherres sted og være herrer over liv og død?

KLIP!
> I princippet mener jeg at
> man burde teste ALLE gravide

George Orwell - og dermed hans bog - har ikke levet
forgæves, kan jeg høre. Jeg håber, at du vil overveje
handlefriheden noget nøjere. Tvang er et meget udemokratisk
princip, som ikke bør finde anvendelse i vort samfund.

KLIP!

> [...]
> statsfinansieret hobby at "holde" mongoler. Det har min mor i hvert fald
> kunne berette om fra en specialklasse på hendes skole.

Hvor stor en pris, tror du, at forældre til mongoler eller
andre handicappede betaler for at være forældre til disse børn?
Jeg tænker her ikke kun på penge!

> [...]
af
> penge som kunne komme mange andre raske, men f.eks. socialt truede, børn

Du trænger til at komme i praktik på en institution for
den slags børn!

Mvh.Bodil.

Fra : Anders Peter Johnsen

Dato : 23-07-03 12:33

"Bodil Grove Christensen" <grovebgc@fjerndettetdcadsl.dk> skrev i en
meddelelse news:3f1e5d08$0$24711$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...

> [...]

> Jamen dog, Anders Peter! Du tager da godt nok på vej -
> har du overvejet, om ansvarlighed og kærlighed betyder noget

Jeg mener det er at tage et ansvar at sige tingene klart på forhånd. Derimod
er det mangel på ansvar og decideret krysteragtigt, hvis man ikke kan tænke
lidt fremad, men blot stikker af EFTER at kvinden er blevet gravid og barnet
lader til at blive misdannet!

> Har du overvejet, om vi som mennesker har ret til at sætte os i
> Vorherres sted og være herrer over liv og død?

Det er jo faktisk lige præcis dèt vi gør, når vi ellers holder liv i
individer, som bare fra naturens - eller Guds? - side ikke er levedygtige.

I hvert fald set ud fra en lidt kynisk betragtning.

Jeg giver ikke meget for denne "overmod og straf"-tankegang, for jeg mener
at mennesket i vidtstrakt grad er - og bør være - herre over hinandens liv
og død, blandt andet når det kommer til abort og til medlidenhedsdrab af
lidende døende. Alt andet er fejt og krysteragtigt.

> [...]
> handlefriheden noget nøjere. Tvang er et meget udemokratisk
> princip, som ikke bør finde anvendelse i vort samfund.

Omvendt vil nogle kvinder altså i deres sygelige perversitet TVINGE andre
til at få mongolide børn. Eller børn i det hele taget. Er dèt bedre?

> [...]
>
> Hvor stor en pris, tror du, at forældre til mongoler eller
> andre handicappede betaler for at være forældre til disse børn?

Hvis de selv har valgt det og kunne have fået en abort, vil jeg græde tørre
tårer.

Jeg giver netop ikke meget for det selvopsøgte martyrie. Det kan jeg ikke
have medlidenhed med, da det er disse menneskers eget valg. De må søge at få
opmærksomhed og medynk i kraft af sig selv, hvis det er dèt de har brug for.

> det
> af
> og
>
> Du trænger til at komme i praktik på en institution for
> den slags børn!

Sikkert, jeg mener bare aldrig at de burde været blevet født. De BURDE have
afstødt fra naturens side, men naturen har tilsyneladende ikke fungeret.
Hvis nogle forældre og pædagoger vil høste gode gerninger og fremstille sig
selv som "bedre mennesker" ved at tage sig lønnet for at have mongolbørn
eller passe dem, så kan de for min skyld gøre det i fred. Jeg finder det
bare misforstået.

Anders Peter Johnsen

Fra : Bodil Grove Christen~

Dato : 23-07-03 19:45

> [...]
> selv som "bedre mennesker" ved at tage sig lønnet for at have mongolbørn
> eller passe dem, så kan de for min skyld gøre det i fred. Jeg finder det

Jeg tror, at du trænger til ferie!
))

Mvh.Bodil.

Fra : Bo Warming

Dato : 23-07-03 19:55

> "Anders Peter Johnsen" <anderspj@mail.dk> skrev i en meddelelse

> have
> sig
>
> Jeg tror, at du trænger til ferie!
> ))

Som så ofte er Anders velinformeret.
Kvindens livmoder havde engang fine mekanismer til at udstøde defekte
fostre.
Måske de skades af noget ved moderne byliv - ihvertfald daler antal
mongolbørn ikke, selvom mange nu aborteres efter fosterundersøgelse.
Problemet er så stort at det ikke kan forklares ved at kvinder føder senere

EVNEN til udlugning af sygdom er bedst hos teenage-mødre og bliver rigtig
dårlig sidst i 30erne.
Der er ingen tilsvarende problem med ældre fædre.

Fra : Martin Johansen

Dato : 23-07-03 21:29

"Anders Peter Johnsen" <anderspj@mail.dk> skrev :

Så prøver jeg alligevel igen - se om der ikke godt kan SIVE en anelse
fornuft og humanitet ind i knolden på dig.

> [...]
tænke
> lidt fremad, men blot stikker af EFTER at kvinden er blevet gravid og

Bør man ikke også tage et ansvar og tænke hvad sex kan medføre - og hvorvidt
man er klar til at acceptere udfaldet af denne handling hvis det ender med
en graviditet. Det er al for let blot at få fortaget en abort!
Jeg mener det viser hvor lidt hjerne og rygrad man har hvis man ikke tænker
lidt fremad hvad sex kan resultere i...

> Det er jo faktisk lige præcis dèt vi gør, når vi ellers holder liv i
> individer, som bare fra naturens - eller Guds? - side ikke er levedygtige.

Hov hov hov... Personer med Downs syndrom er på ingen måde "ikke
levedygtige"!! De er oftest mentalt retarderede og kan have andre lettere
fysiske handicaps - men er på INGEN måde ude af stand til at kunne tage vare
på sig selv hvis man skal tænke over det rent biologisk!

> Hvis de selv har valgt det og kunne have fået en abort, vil jeg græde
tørre
> tårer.

Nu er der jo mange som ikke får fortaget denne test - idet 1% af fostrene
rent faktisk dør grundet denne undersøgelse (kilde: Netdoktor). Men noget
siger mig at du også vil "græde" tørre tårer også på trods af, at folk ikke
har vidst at deres barn havde en gendefekt.

> De må søge at få
> opmærksomhed og medynk i kraft af sig selv, hvis det er dèt de har brug
for.

Hold kæft mand - aldrig har jeg hørt mage til stupide ytringer. Tror du
virkelig, at forældre med handikappede børn har BRUG for opmærksomhed og
medynk?? De ser sig SKU hellere fri for onde og nedværdigende blikke når de
færdes i det offentlige rum. tsk tsk...

> Sikkert, jeg mener bare aldrig at de burde været blevet født. De BURDE
have
> afstødt fra naturens side, men naturen har tilsyneladende ikke fungeret.

Prøv at spørge en person med Downs - UDEN at nedgøre ham/hende... Hvorfor
skulle de afstødes fra naturens side hvis deres fitness - hvilket det
tilsyneladende jo er - er tilpas således overlevelse er mulig.

> Hvis nogle forældre og pædagoger vil høste gode gerninger og fremstille
sig
> selv som "bedre mennesker" ved at tage sig lønnet for at have mongolbørn
> eller passe dem

Bedre mennesker??? Hvad er det for en UNDERLIG tankegang du har? Tror du
vitterligt, at folk arbejder fx med mentalt handikappede blot for at øge
deres selværd?? Eller skulle de gøre det ulønnet? tsk tsk

--
Venligst

Martin Johansen

- - . . - -

Fra : Bo Warming

Dato : 24-07-03 12:58

> [...]
> en graviditet. Det er al for let blot at få fortaget en abort!
> Jeg mener det viser hvor lidt hjerne og rygrad man har hvis man ikke

1973 vedtog vi at kvinden ejer sin krop, mht tidlig abort.
Jeg syns hun skal betale for abortindgreb, idet der gives kredit.

- at moralisere om at hun BØR tænke forud, er et familieanliggende ikke et
statsanliggende

> [...]
vare
> på sig selv hvis man skal tænke over det rent biologisk!

Lad ejer = mor afgøre.

> [...]
ikke
> har vidst at deres barn havde en gendefekt.

Det er en stor fejl at man ikke tydeligt oplyser hvor mange sunde fostre man
KOMMER TIL at dræbe for at undersøge

> [...]
> virkelig, at forældre med handikappede børn har BRUG for opmærksomhed og
> medynk?? De ser sig SKU hellere fri for onde og nedværdigende blikke når

Ingen bør blande sig i hvilke motiver der ligger bag. Lad borgeren få total
magt og staten ingen magt

> [...]
> skulle de afstødes fra naturens side hvis deres fitness - hvilket det
> tilsyneladende jo er - er tilpas således overlevelse er mulig.

Ihvertfald vil mange ønske at blive ikke kun forælder men også have mulighed
for at blive bedsteforælder

Det er udelukket med mongolbarn

> [...]
> vitterligt, at folk arbejder fx med mentalt handikappede blot for at øge
> deres selværd?? Eller skulle de gøre det ulønnet? tsk tsk

Sygeplejersker gejler mongolbarnforældre op til at er gode.
"Svagt er smukt." - i deres hoveder
Mongolbørn er dyre for fællesskabet - hvilket vi må leve med.

Fra : Anders Peter Johnsen

Dato : 24-07-03 13:01

"Martin Johansen" <martinjohansen@adslhome.dk> skrev i en meddelelse
> "Anders Peter Johnsen" <anderspj@mail.dk> skrev :
>
> Så prøver jeg alligevel igen - se om der ikke godt kan SIVE en anelse
> fornuft og humanitet ind i knolden på dig.

Så lad os se om der kan sive en smule _praktisk_ fornuft ind i knolden på
dig til gengæld.

> [...]
> man er klar til at acceptere udfaldet af denne handling hvis det ender med
> en graviditet. Det er al for let blot at få fortaget en abort!

Gudskelov for fortrydelsespillen.

> Jeg mener det viser hvor lidt hjerne og rygrad man har hvis man ikke
tænker
> lidt fremad hvad sex kan resultere i...

Javel, ja, men mener du at man "skal hænge på den" ved en smutter?

> [...]
vare
> på sig selv hvis man skal tænke over det rent biologisk!

Hvorfor er de så så overdredet dyre for samfundet?

> [...]
ikke
> har vidst at deres barn havde en gendefekt.

Det tror du sikkert.

> [...]
> virkelig, at forældre med handikappede børn har BRUG for opmærksomhed og
> medynk?? De ser sig SKU hellere fri for onde og nedværdigende blikke når

"Onde og nedværdigende blikke"? Fra hvem? Næh, du, det er _medlidenhed_, de
som regel møder: "Nååååh hvor er det SYND for jer at I har fået et vanskabt
barn!"

De må åbenbart tænde på det?

> have
>
> Prøv at spørge en person med Downs - UDEN at nedgøre ham/hende...

Hvad skulle jeg dog spørge vedkommende om? Og skulle jeg forvente et
fornuftigt svar?

> Hvorfor
> skulle de afstødes fra naturens side hvis deres fitness - hvilket det
> tilsyneladende jo er - er tilpas således overlevelse er mulig.

Det er mig et mysterie at kroppen ikke afstøder ved noget så grelt som en
kromosomdefekt. Een ting er mindre gendefekter, men her taler vi ligefrem om
et helt kromosom. Mærkeligt!

> sig
>
> Bedre mennesker??? Hvad er det for en UNDERLIG tankegang du har? Tror du
> vitterligt, at folk arbejder fx med mentalt handikappede blot for at øge
> deres selværd??

Ja, da? Hvad ellers?
De vil jo både være en slags superintelligente "guder" i forhold patienterne
(med tilhørende magt) og de kan udadtil fremstille sig som politisk-korrekte
"gode mennesker" (ligesom mange af dem, som faktisk har det som BETALT JOB
at stå og samle ind til forskellige organisationer på Støget - WWF giver
f.eks. 100kr i timen. De scorer sikkert masser af fisse på deres politiske
korrekthed..."Arj, altzå, hvor zynez jeg altzå bare at det er ZÅ zexet at du
gør zå meget for andre!" Fy for Helvede...Nå, nu kan jeg sjovt nok også se
nogle spændede links i din signatur?)

> Eller skulle de gøre det ulønnet? tsk tsk

SÅ havde det i det mindste været en ægte god gerning (uden at man kynisk går
efter direkte økonomisk belønning), men når de formår at skabe karriere på
andres utilstrækkelighed, finder jeg det usmageligt.

Anders Peter Johnsen

Fra : Martin Johansen

Dato : 24-07-03 14:52

"Anders Peter Johnsen" <anderspj@mail.dk> skrev :

> Javel, ja, men mener du at man "skal hænge på den" ved en smutter?

Ja hvis man er mand NOK...

> Hvorfor er de så så overdredet dyre for samfundet?

Okai - så lad os høre: HVOR dyre er de??

> Det tror du sikkert.

Ja, med de ytringer du har lagt for dagen så skulle det vist være umuligt at
tro andet!

> [...]
de
> som regel møder: "Nååååh hvor er det SYND for jer at I har fået et

Kun hvis man er dum og uviden nok. Hvorfor er det SYND for forældre til et
barn med et handikap? Det behøver ikke nødvendigvis resultere i en forringet
livsnydelse - disse mennesker får ofte mange oplevelser som andre forældre
ikke oplever. Dermed ikke sagt overhovedet, at det er sand lykke at have
børn med handikaps - men det er ikke altid så slemt som du fremstiller det
til at være.

> [...]
> kromosomdefekt. Een ting er mindre gendefekter, men her taler vi ligefrem

Der er jo altså adskillige mennesker som fødes med kromosonfejl - også
mennesker uden Downs syndrom. I mange tilfælde viser det altså sig at en
gendefekt er mere fatalt for organismens overlevelse end et ekstra kromosom!

--
Venligst

Martin Johansen

- - . . - -

Fra : Bo Warming

Dato : 24-07-03 15:36

> [...]
> kromosomdefekt. Een ting er mindre gendefekter, men her taler vi ligefrem

Det er et uløst mysterier at unge kvinders livmor ofte evner at dræbe
mongolfoster

Evnen forringes når man når over 30 og især nær 40 og ingen ved hvorfor.

Læger forstår næsten intet.

Fra : Kevin & Tina

Dato : 24-07-03 11:30

d. 23/07/03 13:32 ytrede Anders Peter Johnsen

> [...]
> lidt fremad, men blot stikker af EFTER at kvinden er blevet gravid og barnet

Hver eneste gang du ejakulerer i en skede er du ansvarlig for hvad der måtte
komme ud af det, uanset hvad i har aftalt og hvad der måtte være
indforstået, der sker noget helt andet når først kvinden er gravid, og dig
ja du må jo gansk enkelt se at holde pikken for dig selv, det er forbundet
med et vist ansvar at have sex.

Kevin
--
Fjern nospam ved privat svar

Fra : Bo Warming

Dato : 25-07-03 23:45

"Kevin & Tina" <tike@privat.dk> wrote in message
> [...]
> ja du må jo gansk enkelt se at holde pikken for dig selv, det er forbundet
Måske der var lidt hold i sådanne betragtninger i gamle dage.
Idag ændres det når de to har talt sammen og fx pigen har sagt at hun bruger
ppiller eller har sikre dage og ingen aversioner mod
abort/fortrydelsespiller.
Hun ejer fosteret og kan bortskaffe det.
Hvis hun ikke har antydet behov for kondom, har hun næsten sagt "jeg tar mig
selv af evt graviditet og jeg er ikke smittefarlig".

Fra : Martin Johansen

Dato : 23-07-03 21:15

"Bodil Grove Christensen" <grovebgc@fjerndettetdcadsl.dk> skrev :

Rart at høre andre med en human indstilling til dette emne!

> Du trænger til at komme i praktik på en institution for
> den slags børn!

Det ville vist være meget synd for dem. Men han ville unægtelig have godt at
det - hvis han ikke burde få noget hjælp på en eller andet måde. Det er ret
skræmmende, at mennesker kan være i besiddelse af et sådanne menneskesyn!

--
Venligst

Martin Johansen

- - . . - -

Fra : Bo Warming

Dato : 25-07-03 23:26

> [...]
ret
> skræmmende, at mennesker kan være i besiddelse af et sådanne menneskesyn!

Det er et ækelt skældsord at pådutte folk dårligere menneskesyn end det
menneskesyn som forhåneren selv har.

Hvis man ser noget samfundsskadeligt i et medmenneskes moral, bør man
argumentere om hvordan det er i strid med størst mulig lykke for flest mulig
idealet.

At man grundløst kalder det man ikke forstår for naziagtigt eller afstumpet,
beviser at man ikke evner fair play debat og at gå efter bolden i stedet for
efter manden

Fra : Martin Johansen

Dato : 23-07-03 20:58

> [...]

millioner
> af andres kroner) på at skulle opfostre et mongolbarn

Det er så nok en overdrivelse der vil noget. Mange børn med Downs syndrom
behøver egentlig ikke særlig bekostelig omsorg og pleje. De har "brug" for
mere omsorg og direkte kontakt end visse andre børn har det, men
selvfølgelig hvis man ikke ønsker personlig kontakt med sine børn og følge
med/præge deres udvikling så kan jeg da godt forstå, at man ikke er villig
til at "bekoste" mere på et barn med handicap end et mere "raskt" barn.

> Jeg synes at det er et sygeligt søgt martyrie at INSISTERE på at føde
> mongolide børn.

Nej, så heller slå dem ihjel... Det kan jeg da godt se - det er da endelig
med at slå funktionsdygtige individer ihjel. Jeg gad nok vide hvordan
personer med Downs syndrom kigger på dette synspunkt - jeg tror nu nok de
foretrækker livet; ellers have vi jo nok set en stor selvmordsrate blandt
disse mennesker!

> Der er blandt andet denne tåbelige fordom om at "mongoler
> altid er glade"

Hvor mange personer kender du lige med Downs syndrom????? Jeg kender to
mennesker med denne gendefekt og har kendt flere i min barndom, og de har
meget ofte - selvfølgelig kan de også have trælse og negative dage akkurat
ligesom resten af den danske befolkning - været yderst udstrålende og
humørfyldte personer! Her vil jeg direkte mene, at du osse i den grad
mangler kontakt med den type mennesker som du egentlig ikke mener har deres
berettigelse til en tilstedeværelse i denne verden! (føj...)

> Det passer bare ikke. Især når de er så anderledes som de
> er, bliver de drillet, mobbet og udstødt af andre børn.

Hvor mange børn bliver ikke mobbet - blandt andet på grund af overvægt,
asociale tendenser, trange/dårlige sociale vilkår, sen mental og social
udvikling med MEGET MERE... Hvordan reagerer de ikke når de undergår
mobning?? Det er faktisk et relativt stort problem i den danske folkeskole
og for så vidt også på danske arbejdspladser. Men hvis folk nægter at
acceptere folk der er anderledes i forhold til dem selv, så er det jo ganske
forståeligt at både dem selv og deres børn ikke tolererer disse mennesker i
vort samfund!!

> [...]
som
> kan sikre arbejde i generationer fremover.

Går du også ind for at narkomaner, alkoholikere og folk ude af mental
balance også skal tvangssteriliseres?? Og det er altså et fåtal af personer
med Downs syndrom som får børn - hvis de begge har sygdommen; og hvis de har
giftet sig med en (i dine øjne) NORMAL person skal de så også forhindres i
at opleve dette vidunder? Til trods for at vi KUN er sat i verden netop for
at blive kønsmodne og videreføre vores genetiske arv!!

> Jeg kan virkelig ikke se ideen i at man lader
> kromosomdefekte formere sig.

Det er sku da godt at intelligens ikke nedarves - for så var der åbenbart
visse andre som også skulle tvangssteriliseres!!! (Skal nok lade være med at
nævne navne!!)
Hvad er du så frygtelig bange for hvis mennesker med Downs syndrom får børn?

> Det kan ikke være
> statens opgave at skulle tage sig af generationer af åndssvage.

Med det sociale sikkerhedsnet som er etableret i Danmark, så jo!!

> Jeg finder det decideret sygt at det fri tilbud om fostervandsprøver nu
> saboteres af martyriesøgende mongolmødre, som tilsyneladende vil pådutte
> andre vordende forældre deres eget søgte martyrium.

Det er lige før at jeg vil sige du har KNALD i LÅGET - eller er det blot
mangel på hjerneceller??

Det var så lige her jeg stoppede med at tage DIG totalt SERIØST...

--
Venligst

Martin Johansen

- - . . - -

Fra : Anders Peter Johnsen

Dato : 24-07-03 13:37

> [...]
> mere omsorg og direkte kontakt end visse andre børn har det, men
> selvfølgelig hvis man ikke ønsker personlig kontakt med sine børn

Påstår du i ramme alvor at forældre hader deres mongolbørn så meget at du
ikke vil omgås dem og at det er derfor mongoler og åndssvage koster så
meget??

> [...]
> til at "bekoste" mere på et barn med handicap end et mere "raskt" barn.

Ja, selvfølgelig bør man da ABORTERE, hvis man har muligheden?

Hvorfor VÆLGER nogle at føde vanskabte børn, hvis de ved at barnet bliver
vanskabt? Jeg fatter det simpelt hen ikke...

> Det kan jeg da godt se - det er da endelig
> med at slå funktionsdygtige individer ihjel. Jeg gad nok vide hvordan
> personer med Downs syndrom kigger på dette synspunkt

Dét er jeg sådan set ligeglad med.

Det er før set at forskellige vanskabte protesterer imod forskellige tiltag
i genteknologi og forskellige tests, der skal forebygge at lignende
vanskabte fødes. Grunden? De vil have lidelsesfæller! Fordi de selv har en
defekt skal det tilsyneladende også gå ud over andre!

- jeg tror nu nok de
> foretrækker livet; ellers have vi jo nok set en stor selvmordsrate blandt
> disse mennesker!

Desværre er de nok for dumme til at begå selvmord.

> [...]
deres
> berettigelse til en tilstedeværelse i denne verden! (føj...)

Jeg tror i lige så høj grad at jeg væmmes ved dig og din konforme politiske
korrekthed.

Tror du virkelig på at mongoler altid er glade? Tror du ikke at de har deres
kriser?

> Hvor mange børn bliver ikke mobbet - blandt andet på grund af overvægt,
> asociale tendenser, trange/dårlige sociale vilkår, sen mental og social
> udvikling med MEGET MERE...

Det hjælper altså bare ikke at man tilmed er decideret vanskabt, vel?

Du snakker udenom?

> [...]
ganske
> forståeligt at både dem selv og deres børn ikke tolererer disse mennesker

Jeg tror bare ikke at børn giver en kæft for dit "Arj, vi skal altså alle
sammen være her!"-pædagog-ævl...

Mobning foregår alle steder, også blandt voksne. Politisk korrekthed som din
er bare en anden måde at mobbe på.

> mongolide,
> pædagogerne
> som
>
> Går du også ind for at narkomaner, alkoholikere og folk ude af mental
> balance også skal tvangssteriliseres??

Jeg taler primært om at forhindre kromosomdefekte skal steriliseres. Fordi
deres børn - i modsætning til de andre tre grupper - ikke vil være
normalskabte og derfor ikke have de samme chancer for en nogenlunde normal
tilværelse som de andre.

> [...]
har
> giftet sig med en (i dine øjne) NORMAL person skal de så også forhindres i

En "normal" person, som vil have sex med en mongolid må enten være perverst
fissetrængende eller decideret syg i hovedet...

> Til trods for at vi KUN er sat i verden netop for
> at blive kønsmodne og videreføre vores genetiske arv!!

Det er netop genetisk arv, jeg taler om. Se nedenfor:

> [...]
> visse andre som også skulle tvangssteriliseres!!! (Skal nok lade være med

Skulle dèt forestilles at være en synderlig "intelligent" udtalelse?
Gudfaderpålokum...

> Hvad er du så frygtelig bange for hvis mennesker med Downs syndrom får
børn?

Jeg kan ikke se ideen i det. Især når det koster samfundet så afsindigt
mange penge.

Dèt jeg oprindeligt harcelerede imod, var mødre til mongolbørn som i deres
rablende vanvid er imod at mongolfødsler kan forebygges. De vil have
lidelsesfæller! Det er en syg, syg, mentalitet...

> Med det sociale sikkerhedsnet som er etableret i Danmark, så jo!!

Ikke for mine skattepenge.

> Det er lige før at jeg vil sige du har KNALD i LÅGET - eller er det blot
> mangel på hjerneceller??

Kan du forklare mig bare een eneste rigtig god grund til at forældregrupper
til mongolide har fået stoppet dette planlagte tilbud?

Altså andet end den helt oplagte, nemlig at de tilsyneladende vil have at
der skal fødes flere mongolbørn?

> Det var så lige her jeg stoppede med at tage DIG totalt SERIØST...

Slapsvans...

Anders Peter Johnsen

Fra : Martin Johansen

Dato : 24-07-03 15:27

"Anders Peter Johnsen" <anderspj@mail.dk> forsøgte :

> Påstår du i ramme alvor at forældre hader deres mongolbørn så meget at du
> ikke vil omgås dem og at det er derfor mongoler og åndssvage koster så
> meget??

Du er da godt nok lige kommet galt i byen med det citatklip...
Jeg skrev følgende:

[...]

Det sidste skulle opfattes YDERST ironisk idet du jo skrev, at du ikke VIL
opfostre et barn med Downs syndrom pga. de "millioner af kroner".
Det var ment på den måde, at jeg synes det er meget underligt at alt skal
gøres op i penge - og at du tydeligvis ikke vil bekoste de ekstra kroner det
måske ville kunne koste (du skriver selv millioner, hvilket jeg kommenterede
som en "overdrivelse der vil noget"). Når man ikke er villig til at opfostre
et barn med eksempelvis en gendefekt - som du jo ikke vil - så må det jo
være lig med at man ikke vil have personlig kontakt og følge barnets
udvikling.

Ydermere har JEG IKKE påstået, at børn med Downs koster "så meget". Jeg har
netop prøvet at sige det modsatte...

> Desværre er de nok for dumme til at begå selvmord.

Jeg begynder at tro, at deres intelligensniveau er væsentligt højere end
DIT.

> Jeg tror i lige så høj grad at jeg væmmes ved dig og din konforme
politiske
> korrekthed.

Ved du i det hele taget hvad konform betyder? Det tror jeg næppe idet ordet
ikke passer i sammenhængen.
Iøvrigt har det intet med politisk korrekthed at gøre - det er blot et andet
menneskesyn end de du tilsyneladende er vant til.

> Det hjælper altså bare ikke at man tilmed er decideret vanskabt, vel?

Nu er det jo ikke de mennesker som afviger fra vores andre standard af
"normal" som beder om at blive mobbet. Det skyldes uopdragne unger og voksne
som ikke har skabt begreb om humanisme i livet!

> Jeg tror bare ikke at børn giver en kæft for dit "Arj, vi skal altså alle
> sammen være her!"-pædagog-ævl...

Ikke desto mindre er det jo sandheden, med mindre man er så bizzar at man fx
går ind for selektiv racemord. Selvfølgelig har børn svært ved at acceptere
ligesindende som ser og opfører sig anderledes. De føler i mange tilfælde at
de "ikke er en del af gruppen", men det er jo her opdragelse kommer ind i
billedet. De kan ikke vide det er forkert før end det bliver fortalt dem -
blandt andet af deres forældre. Men hvis disse accepterer samme hetz mod alt
der er "fremmed" så er det jo forståligt nok, at deres børn aldrig lærer
det!

> Mobning foregår alle steder, også blandt voksne. Politisk korrekthed som
din
> er bare en anden måde at mobbe på.

Fjols... Nej, jeg prøver blot at forhøje dit intellekt en anelse.

> [...]
> deres børn - i modsætning til de andre tre grupper - ikke vil være
> normalskabte og derfor ikke have de samme chancer for en nogenlunde normal

Taler du om de børn mongoler eventuelt vil få??

> En "normal" person, som vil have sex med en mongolid må enten være
perverst
> fissetrængende eller decideret syg i hovedet...

Nu er et forhold for mange vedkommende jo ikke UDELUKKENDE baseret på sex,
men (primært) på sociale relationer!

> Jeg kan ikke se ideen i det. Især når det koster samfundet så afsindigt
> mange penge.

Hvor mange... Lad os så få nogle TAL på skrift!!

> Ikke for mine skattepenge.

Så flyt... Det er ikke den store forskel dine skattekroner gør. Men i
Danmark har vi nu det princip af vi hjælper folk som ikke selv kan - både
dem som permanent ikke kan tage vare for/på sig selv, men skal også dem som
ude af stand til det i en kortere periode. Men flyt endelig - tvivler på at
der er nogle som vil hindre dig.

> Kan du forklare mig bare een eneste rigtig god grund til at
forældregrupper
> til mongolide har fået stoppet dette planlagte tilbud?

Hvem har fået sat en stopper for hvad? (så skal jeg nok svar dig
efterfølgende!)

> Slapsvans...

Der er også grænser for hvor lavt man kan synke - både rent menneskeligt og
intellektuelt.

--
Venligst

Martin Johansen

- - . . - -

Fra : Anders Peter Johnsen

Dato : 24-07-03 17:15

> [...]
> til at "bekoste" mere på et barn med handicap end et mere "raskt" barn.

Gider du at formulere dig nogenlunde forståeligt, herunder sætte et par
punktummer?

> [...]
> et barn med eksempelvis en gendefekt - som du jo ikke vil - så må det jo
> være lig med at man ikke vil have personlig kontakt og følge barnets

Er du klar over hvad det koster at have børn? Børn idag er for mig at se en
investering. Jeg vil simpelthen bare ikke spilde tid, følelser eller penge i
et barn som ikke har nogen fremtid. Derimod satser jeg på at få et barn, som
forhåbentlig engang selv vil viderføre slægten.
Jeg kan simpelt hen ikke bruge en savlende mongol til noget.

> Ydermere har JEG IKKE påstået, at børn med Downs koster "så meget". Jeg ha
> netop prøvet at sige det modsatte...

Mig bekendt koster deres omsorgsbehov afsindigt meget. Mindst to
pædagog-fuldtidsstillinger (á 8 timer om dagen) hele livet, hvor et normalt
barn vel i gennemsnit koster ca. 1/25 pædagogfuldtidsstilling eller
skolelærerfuldtidsstilling i skolepligtig alder samt 1/25
pædagoghalvtidstilling for evt. fritidshjemspædagoger. See the difference?
Det er for mig at se uproportionelt mange penge...

> Jeg begynder at tro, at deres intelligensniveau er væsentligt højere end
> DIT.

Det er da dig, der mere og mere lyder som en 15-årig?

> politiske
>
> Ved du i det hele taget hvad konform betyder?

"Ensartet"

> [...]
andet
> menneskesyn end de du tilsyneladende er vant til.

Whatever...

> [...]
voksne
> som ikke har skabt begreb om humanisme i livet!

Det er for mig en sød, men også dybt naiv, holdning at det ligefrem er
"bedre" at være unormal end normal.

> Ikke desto mindre er det jo sandheden, med mindre man er så bizzar at man
fx
> går ind for selektiv racemord.

Hvor har jeg skrevet om dét henne? Jeg skriver tværtimod at mord på fødte
evnesvage eller mongoler NETOP er mord og derfor uundskyldeligt. Jeg går
bare ind for at de i første omgang slet ikke bliver født, men aborteret.

> Selvfølgelig har børn svært ved at acceptere
> ligesindende som ser og opfører sig anderledes.

Så er de jo netop heller ikke "ligesindede", vel?

> [...]
alt
> der er "fremmed" så er det jo forståligt nok, at deres børn aldrig lærer

Skulle jeg helt alvorligt bilde mine børn ind, at der ikke er nogen forskel
på dem og mongoler? For det er jo åbenlyst løgn?

> din
>
> Fjols...Nej, jeg prøver blot at forhøje dit intellekt en anelse.

Det er du nok bare ikke den rette til at hjælpe mig med...

I øvrigt skægt at du netop kalder mig fjols...

Fordi

> Taler du om de børn mongoler eventuelt vil få??

Beklager stavefejlen i øverste linje.

Jeg taler om at fostre, som man VED er mongolide ikke på samme måde som børn
de andre grupper (narkomaner, sindslidende, alkoholikere) kan reddes på
nogen måde. De sidstnævnte børn kan socialiseres og lære at fungere normalt
på trods af forældrenes problemer, dèt kan mongolider ikke.

> perverst
>
> Nu er et forhold for mange vedkommende jo ikke UDELUKKENDE baseret på sex,
> men (primært) på sociale relationer!

Whatever. Jeg kan bare ikke forestille mig en normal person kunne tænde
sexuelt på en mongol...men okay, der er mange perverse mennesker derude, så
hvem ved? Normalt er de fleste relationer, som der kommer børn ud af, pr.
definition sexuelle. Det ligger ligesom i sagens natur, ikke?

> Hvor mange... Lad os så få nogle TAL på skrift!!

Tjek lige:

http://www.down.dk/socialeTilbud/grundtakstmodellen.php

> Så flyt... Det er ikke den store forskel dine skattekroner gør.

Nu lever vi gudskelov i et demokrati, hvor det faktisk KAN lade sig gøre at
ændre reglerne, hvis man kan argumentere for det.
Det er lidt sørgeligt at du tilsyneladende tror, vi lever i et stalinistisk
folkediktatur, hvor man ikke må være uenig i "folkets" (fiktive) holdninger.

> [...]
som
> ude af stand til det i en kortere periode. Men flyt endelig - tvivler på

Jeg mener ikke at mongoler helt skal fratages hjælp, men tjek lige priserne.
Der MÅ kunne spares lidt penge dèr!

En almindelig, skattebetalende folkepensionist koster til sammenligning
under 100.000 kroner om året, mens en uproduktiv mongolid snildt kan koste
staten omkring en halv million kroner hvert år! Det er en direktørløn!

Det er jo fuldstændig afsindigt!

> forældregrupper
>
> Hvem har fået sat en stopper for hvad? (så skal jeg nok svar dig
> efterfølgende!)

Mig bekendt har forældregrupper til mongolide fået stoppet tilbuddet om fri
fostervandsprøver af alle gravide kvinder i Københavns amt.

Surprise me!

Anders Peter Johnsen

Fra : Martin Johansen

Dato : 26-07-03 16:49

> [...]

> pædagoghalvtidstilling for evt. fritidshjemspædagoger. See the difference?
> Det er for mig at se uproportionelt mange penge...

Det er det måske for det meget mentalt retarederede mennesker med Downs, men
mange børn kan sagtens opdrages og opfostres hos deres egne forældre
eventuelt suppleret med specialundervisning. Jeg har også kendskab til et
par med Downs som bor alene i et beskyttet boligkompleks med andre unge som
har psykiske og lettere fysiske handikaps - hertil er kun knyttet én
medarbejder i dagstimerne til at hjælpe med lettere forfaldent arbejde,
diverse forståelsesproblemer med fx breve og betaling af regninger. Bemærk
at det ikke kun er fordi folk er FØDT med en handikap, men fx fordi de er
blevet mobbet af uopdragne børn og er opvokset under tange sociale kår - og
dermed har udviklet psykiske problemer!

> Det er da dig, der mere og mere lyder som en 15-årig?

Har du NOGENSINDE mødt - og snakket - men en person med Downs? De er altså
langt fra så uintelligente og "hjernedøde" som du vitterligt gør dem til. IQ
området - statistisk set - for personer med Downs ligger i området 20/25 til
85/90, hvilket er en anelse under det "normale" gennemsnit på omkring 100.
Så de er mentalt retaderede, men altså er størstedelen IKKE totalt
uintelligente!

> Det er for mig en sød, men også dybt naiv, holdning at det ligefrem er
> "bedre" at være unormal end normal.

Det sagde jeg skam INTET om.

> Så er de jo netop heller ikke "ligesindede", vel?

De er mennesker akkurat som resten af befolkningen. Børn skal blot
fortælles - sådan de kan lære - at disse mennesker er ligesom os andre (dog
har vi jo alle vores forskellighed, både i udseende, intelligens og
væremåde). Umiddelbart opfatter børn jo heller ikke folk med en anden
hudfarve som ligesindede, men skal jo blot lære at vi er ens - nemlig
mennesker!

> Skulle jeg helt alvorligt bilde mine børn ind, at der ikke er nogen
forskel
> på dem og mongoler? For det er jo åbenlyst løgn?

Nej, når børnene bliver gamle nok til at forstå forskellen skal de da have
det af vide. MEN de er mennesker og er i mange tilfælde velfungerende i en
hverdag hvor rammerne er faste og trygge.

> [...]
normalt
> på trods af forældrenes problemer, dèt kan mongolider ikke.

Desværre er det en sandhed med store modifikationer. Den sociale arv har
ofte en meget stor effekt på barnets tarv og videre udvikling. Børn af
mennesker som befinder sig i samfundets ydermarginer hæmmes tit blandt andet
i folkeskolen af deres forældre problemer. De bliver mobbede, har sværere
ved at være koncentrerede og dermed tilegne sig ny viden på samme tid i
forhold til deres klassekammerater - ydermere har de ofte problemer med at
få boglig hjælp derhjemme!

> Det er lidt sørgeligt at du tilsyneladende tror, vi lever i et
stalinistisk
> folkediktatur, hvor man ikke må være uenig i "folkets" (fiktive)
holdninger.

Det er vist underordnet hvad jeg tror og mener i den sammenhæng - ikke desto
mindre accepterer befolkningen dette sociale sikkerhedsnet (hvilket ses i
deres valg af politikere).

> Jeg mener ikke at mongoler helt skal fratages hjælp, men tjek lige
priserne.
> Der MÅ kunne spares lidt penge dèr!

Nu er det jo ikke kun disse mennesker som har brug for hjælp fra det
offentlige. Folk med psykiske og fysiske handikaps har også brug for omsorg,
hjælp og økonomisk støtte. Mange af disse mennesker - selv fra de er helt
unge - har behov for at blive "anbragt" på institutioner hvilket tærer på de
sociale kasser; set i den sammenhæng er jeg ret overbevist om, at udgifterne
(selv om de kan virke som relativt store) til mongoler er forholdsvis små!

> Mig bekendt har forældregrupper til mongolide fået stoppet tilbuddet om
fri
> fostervandsprøver af alle gravide kvinder i Københavns amt.

Årsager: 1.: Fostre er liv (kan måske ikke kalde dem mennesker (idet nogle
vil mene det indebærer en personlighed) men liv (altså en levende organisme)
er det) og de vil eventuelt mene, at det ikke kan være retfærdigt at slå
dette ihjel blot fordi en vis brøkdel af disse har større eller mindre
abnormalitetet.
2.: Ved at udtage disse prøver er resultatet at ca. 1 ud af 100 (altså 1%)
fostre aborteres. Bemærk at disse er raske og vil udvikle sig til fuldt
funktionsdygtige mennesker. Altså ved at "forhindre"/opdage ét barn med
mongolisme (fødselstallet er ca. 1 promille) vil man altså slå 9 raske børn
ihjel.

Sidstnævnte kunne måske også sætte dit problem omkring økonomien lidt i
perspektiv. De skattekroner 9 mennesker kan bidrage med er vist rigligt til
at kunne betale for hjælp og omsorg til én persons retarederede behov.

--
Venligst

Martin Johansen

- - . . - -

Fra : Biker Mike

Dato : 29-07-03 09:08

Anders Peter Johnsen wrote:

> [...]
> disponering af penge som kunne komme mange andre raske, men f.eks.
> socialt truede, børn og familier til hjælp.

Godt brølt tiger, Du rammer hovedet på sømmet med dine mange og
velformulerede argumenter, som jeg for de flestes vedkommende helt kan
tilslutte mig.
--
Hilsen Michael

Fra : Kirstine

Dato : 23-07-03 06:05

In article <3JgTa.1112$_j6.749@fe11.atl2.webusenet.com>,
ELTZNXFXSMII@spammotel.com says...
> "Kirstine" <kirstine@bernau.dk> wrote in message

> Ingen har nogensinde foreslået at mongol-fostre (eller neuralrørsdefekte
> fostre osv osv)
> _SKAL_ SLÅS IHJEL

Det tror jeg skam heller ikke - mit svar til Martin gik på, at Downs
ofte er forbundet med forskellige typer alvorlige sygdomme.

> Jeg mener at TILBUD om undersøgelse bør fremlægges for alle, .

Helt enig.

> Hvis man er ung og har mulighed for at blive gravid igen, er det nok for de
> fleste bedst af aflive mongolfosteret, og chancen for bedre held næste gang
> er jo over 99%.

Selvom din formulering så er knapt så diplomatisk, så er jeg sådan set
enig.

Kirstine
--
*Trying to do what works - trying to do what matters*

Fra : Martin Johansen

Dato : 23-07-03 20:39

"Bo Warming" <ELTZNXFXSMII@spammotel.com> skrev:

> Jeg mener at TILBUD om undersøgelse bør fremlægges for alle, .

Det er jeg skam heller ikke uenig om - idet adskillige alvorlige sygdomme
med et fatalt udfald kan opdages så forældrene (samt det individ som er
under udvikling til at blive et barn) kan skånes, hvis de ønsker det, for de
smerter og ubehag som unægtelig vil indfinde sig senere. MEN der må også
være grænser for hvilke handicaps der kan afføde et abortindgreb!

> [...]
de
> fleste bedst af aflive mongolfosteret, og chancen for bedre held næste

"Bedre held"... Du får det til at lyde som om det er en "fejludtrækning" som
er sket, hvilket jeg finder ret skræmmende. Der er rigtig mange mennesker
med Down syndrom som lever et godt liv - med sine begrænsninger; hvorfor
skal et barn med et sådanne handicap resultere i en "aflivning" som du så
pænt kalder det? Det er selvtænkende individer som sagtens formår, at leve
en hverdag med gælder og sorger.

--
Venligst

Martin Johansen

- - . . - -

Fra : T. Liljeberg

Dato : 24-07-03 04:22

On Wed, 23 Jul 2003 21:38:41 +0200, "Martin Johansen"

> [...]
>smerter og ubehag som unægtelig vil indfinde sig senere. MEN der må også
>være grænser for hvilke handicaps der kan afføde et abortindgreb!

Jeg synes, at stort set hvad som helt kan afføde et abortindgreb. Det
må være helt op til forældrene om de vil have abort - handicap eller
ej. Passende tidligt i graviditeten, naturligvis.

Tom

--
Continued dependence on relief induces
a spiritual and moral disintegration.

Fra : Bo Warming

Dato : 24-07-03 12:51

"T. Liljeberg" <liljeberg_t@cox.net> wrote in message

> Jeg synes, at stort set hvad som helt kan afføde et abortindgreb. Det
> må være helt op til forældrene om de vil have abort - handicap eller
> ej. Passende tidligt i graviditeten, naturligvis.

Kvinden ejer sin krop.
Indtil navlestreng er overklippet, er foster en vorte på hende, juridisk, og
hvorfor kan du ikke lide sene aborter?

Fra : Anders Peter Johnsen

Dato : 24-07-03 13:47

> Kvinden ejer sin krop.
> Indtil navlestreng er overklippet, er foster en vorte på hende, juridisk,

Det passer ikke helt: Der er jo en 28 ugers grænse. Efter 28 uger (ca. 6
måneder!) skal kvinden have en speciel dispensation, hvis ikke barnet er
groft misdannet.

> og hvorfor kan du ikke lide sene aborter?

Fordi barnet faktisk ville kunne overleve en så tidlig fødsel. Derved kan
man for alvor tale om "mord", hvad jeg ikke opfatter det som, hvis det er
inden for et par måneder, det sker.

Anders Peter Johnsen

Fra : Bo Warming

Dato : 24-07-03 19:04

> [...]
> man for alvor tale om "mord", hvad jeg ikke opfatter det som, hvis det er

Din irrationelle, følelsesbestemte, pjatsentimentale holdning er et dårligt
alibi for at blande sig i kvindens ret til egen krop.

Heldigvis udfører lægerne sene aborter, hvis de ved fostervandsundersøgelse
finder tegn på defekt - men det er formynderisk, at de ikke respekterer
kvindens bestemmeret indtil navlestreng er overklippet, så adoption til
andre er mulig.

Jeg har sympati for at "Retten til liv"
tilbyder abortsøgende kvinder en bedre vejledning end den statslige.

Jeg har ingen sympati for at man gør sig til dommer over hvad kvinden gør
med sin krop.
Mentaliteten som du anbefaler, kender vi fra retsopgørets skaldetklipning af
tusinder af tyskertøse, der ikke havde adlydt frihedskæmper-gruppepressets
snerperi og patriak-syn om,at kvinder er untermensch.
FORSTÅ DOG AT :
:_ Kvinden ejer sin krop._ :
Respekter kvinder som mennesker, please.
Hvis du vil have piercing eller tatovering skal du ikke have nogens
tilladelse.
Hvorfor må kvinder ikke skalte og valte med hvad er deres og hvad ikke kan
leve uden kvinden?

Fordi fosteret har lidt overfladisk lighed med et menneske, selvom det er en
udvækst på kvindens private, intime, ikkeoffentlige kønsorgan.
Din centralisme-styrede nationaliserings fanatisme er stalinistisk.
Respekter ejendomsret - det er en af de vigtigste MENNESKERETTIGHEDER.

Fra : Bo Warming

Dato : 25-07-03 23:35

> [...]
> pænt kalder det? Det er selvtænkende individer som sagtens formår, at leve

Dyrkelse af svaghed og børn er gået for vidt.

Barnets tarv bør afvejes mod voksnes tarv i tvangsfjernelses og
skilsmissesager, og vedr mongolbørn så er det forældrene der ejer børnene og
skal afgøre hvad skal ske.

At dele af de mest velfungerende mongolbørns liv ligner normale liv mht
glæder og sorger, er ikke nok for alle forældre. Frugtbarhed er noget meget
vigtigt, og at livslængden er cirka halveret og mange dør helt tidligt, er
et kæmpeproblem.
At behandlere kan lide behandlingsobjekter er et problem.
Menneskerettigheder er blevet til skadelig religion, som Søren Krarup har
skrevet en skarp og god bog om.
Med et menneskesyn der ikke fejler noget.