G6 ftp virker ikke ???
Fra : James

Dato : 02-04-01 22:42

Hej NG
Jeg har prøvet at sætte en ftp (G6 ftp server) op på min computer. Men da
jeg skulle teste den ved at logge på fra min egen computer skrev den
følgende "Socks5 Denied by Ruleset"
Så prøvede jeg at gå ind i mit ftp client program og slå socks5 fra (det
skal jeg køre når jeg skal logge på en ftp ude på nettet pga. at jeg sider
bag en firewall) og så virkede det. Det var altså ftp server programmet som
ikke var så vil med det der "socks 5".
Så er det jeg spøger, er der noget i server programmet som man skal slå fra
for at en bruger med socks 5 kan få adgang???
Jeg har en ven som køre med G6 og den har jeg kunne logge på før (men ikke
mere og han ved ikke hvad han har gjort) så det kan altså lade sig gøre.
Nogen der har nogle forslag til hvad det kan være???
På forhånd TAK
- mvh James

Fra : Anders Lund

Dato : 03-04-01 20:27

G6 ftp server har ingen problemer med socks5, men når nu har det slået til i
din ftp client, så kan den selfølgelig ikke finde serveren. Det skyldes at
når sockes5 er slået leder din ftp client efter serveren på den anden "side"
af firewallen. Og når din server står på din side af firewallen virker det
ikke med socks5. Jeg kan dog ikke vide, havde er er ivejen med din vens
ftpserver, med hvis han er på den modsatte side af din firewall, skal du
selfølgelif bruge sockes5.

En ftp server et ligeglad, med at du bruger sockes5. Scokes5 er bare en måde
at route trafig fra et netværk til et andet. Igennem en firewall, proxy
server el.

Mvh
En nørd

Fra : Fischer & Døssing