samba
Fra : Jimmy

Dato : 22-07-03 05:49

Hej

Jeg har installeret samba og forsøger at få WinXP til at tilgå shares.

smb.conf er stort set umodificeret, jeg ønsker blot at give adgang til
brugernes hjemmebibliotek.

encrypted passwords = yes på samba og WinXP har det som standard.

Brugerens password på Linux (RH 9.0) og WinXP er identisk.
Jeg har ikke oprettet brugere i samba, da jeg ønsker brugerkontoen på Linux
bliver brugt.

Jeg forsøger at tilgå sharet via Map Network Drive, da jeg skal have et
drevbogstav på.
\\192.168.1.38\jimmy

Den spørger så i een uendelig om brugernavn og adgangskode, som jeg
indtaster korrekt.

Jeg ser to muligheder - Enten skal brugere oprettes i Samba eller også er
den sti "jimmy" jeg mapper til forkert.

Nogen ide til hvad jeg gør galt?

Mvh
Jimmy

Fra : Mogens Kjaer

Dato : 22-07-03 07:15

Jimmy wrote:
> Jeg har ikke oprettet brugere i samba, da jeg ønsker brugerkontoen på Linux
> bliver brugt.

Det er du tvunget til, hvis du vil køre med krypterede passwords.

Mogens

Phone: +45 33 27 53 25, Fax: +45 33 27 47 08

Fra : Jimmy

Dato : 22-07-03 10:04

"Mogens Kjaer" <mk@crc.dk> wrote in message news:3F1CD651.9040109@crc.dk...
Linux

> Det er du tvunget til, hvis du vil køre med krypterede passwords.

OK - Det er også fint nok, men hvorfor bruger den ikke bare shadow-filen og
dermed Unix-passwordene?

Mvh
Jimmy

Fra : Thomas Corell

Dato : 22-07-03 10:13

http://samba.mirror.ac.uk/samba/docs/man/ENCRYPTION.html

--
Don't waste space

Fra : Jimmy

Dato : 22-07-03 16:56

"Thomas Corell" <intheNOSPAMnews@corell.dk> wrote in message

> http://samba.mirror.ac.uk/samba/docs/man/ENCRYPTION.html

Takker til alle for hjælpen - Nu kører jeg med ukrypterede og så virker det

Mvh
Jimmy

Fra : fut21

Dato : 22-07-03 12:09

http://www.linuxin.dk/artikler/index.php?id=197

http://www.kandu.dk/

Fra : Jimmy

Dato : 22-07-03 12:48

"fut21" <fut21.news@kandu.dk> wrote in message

> http://www.linuxin.dk/artikler/index.php?id=197

Jeg har faktisk installeret SWAT, men sjovt nok kan localhost:901 ikke tilgå
den.
Der er bare connection refused.

mvh
Jimmy

Fra : fut21

Dato : 22-07-03 13:05

"Jimmy" skrev d. 22-07-03 12:48 dette indlæg :
> "fut21" <fut21.news@kandu.dk> wrote in message

> Jeg har faktisk installeret SWAT, men sjovt nok kan localhost:901 ikke
> [...]

I redhat gøres dette på følgende måde:
Når swat er installeret skal du starte "tjenester" Trykpå "start her"
ikonet på dit skrivebord og vælg "serverinstillinger"->tjenester.
Sørg for at der er sat hak udfor "smb" og "swat". Genstart smb og gem
swat.
Gå til din menu og vælg ; ekstra->serverinstillinger->samba
configuration.
Derefter skal du skrive "root" i øverste linje og "rootpassw" i
nederste. Så åbner swat.( dette er, hvis du bruger Redhat) Bruger du
f.eks Mandrake (KDE)kan du åbne konqueror og skrive "localhost 901"

http://www.kandu.dk/