Qmail på debian
Fra : Michael Nielsen

Dato : 21-07-03 22:01

Hej

Jeg er igang med at sætte Qmail op på en debian. Jeg kan nu sende
mails via Outlook express på en client. Men jeg kan ikke modtage mail
på denne.
Jeg har prøvet at sende en mail fra en TDC mail adresse og fik denne
fejl tilbage:

Hi. This is the qmail-send program at (Her stod mit domæne navn).
I'm afraid I wasn't able to deliver your message to the following
addresses. This is a permanent error; I've given up. Sorry it didn't
work out.

<Her stod mit e-mail adresse>:
Sorry. Although I'm listed as a best-preference MX or A for that host,
it isn't in my control/locals file, so I don't treat it as local.
(#5.4.6)

Er der nogen der kan hjælpe med med hvad der er galt? Jeg har fulgt
denne vejledning:
http://www.pantz.org/email/qmail/qmailondebian.shtml

Hilsen Michael Nielsen

Fra : Peter Andersen

Dato : 21-07-03 22:42

Michael Nielsen wrote:
> [...]
> på denne.
> Jeg har prøvet at sende en mail fra en TDC mail adresse og fik denne

Du skal installerer en POP3 server til Qmail. Jeg kan _meget_ anbefale
vpopmail, bruger den selv.

--
Vh. Peter Andersen

Fra : Michael Nielsen

Dato : 22-07-03 17:44

Hej

Er der nogen der kan hjælpe med en guide til hvordan man installere en
pop3 server? Gerne en der er med i debian (er bedst til at bruge
apt-get)

Hilsen Michael Nielsen

Fra : Rasmus Bøg Hansen

Dato : 22-07-03 17:53

Michael Nielsen <skeem@mail.tele.dk> writes:

> Er der nogen der kan hjælpe med en guide til hvordan man installere en
> pop3 server? Gerne en der er med i debian (er bedst til at bruge
> apt-get)

apt-get install courier-pop
apt-get install ipopd
apt-get install teapop

Der er sikkert flere, som jeg lige har glemt...

/Rasmus

Is it safe?
Yes, it is perfectly safe - it is us, that are in trouble!
- Hitch Hikers Guide to the Galaxy, Douglas Adams

Fra : Claus Alboege

Dato : 23-07-03 15:50

> [...]

> Sorry. Although I'm listed as a best-preference MX or A for that host,
> it isn't in my control/locals file, so I don't treat it as local.

echo "det_efter_snabela" >> /var/qmail/control/locals
svc -h /service/qmail-send

> Er der nogen der kan hjælpe med med hvad der er galt? Jeg har fulgt
> denne vejledning:
> http://www.pantz.org/email/qmail/qmailondebian.shtml

Du boer (skal foelge lwq, som findes paa:

http://lifewithqmail.org/

Derudover kan ved lejlighed ogsaa kigge paa:

http://www.qcc.ca/~charlesc/writings/12-steps-to-qmail-list-bliss.html

/Claus A