MSI kan ikke lide Samsung ram?
Fra : Dadunk

Dato : 21-07-03 21:33

Har købt et MSI Nforce2-G tror jeg nok det hedder.
Når jeg tænder kommer der et laaannnngt Beep efterfuldt af pause og så
laaaaaaangt beep igen osv.
Har prøvet det gængse:Resettet bios på bundkort,startet op med kun
grafikkort, byttet grafikkort ud og cpu er byttet ud.Køleren er påmonteret
igen omhyggeligt,rammen byttet ud med anden ram.Er kommet frem til at
Bundkortet ikke kan lide min ram som er henholdsvis Samsung DDr 2100 og ddr
2700 ram.
Men kan det virkelig passe ved godt at der er bundkort der ikke kan lide en
bestemt slags ram, men alligevel.
Kære eksperter....HJÆLP...

Fra : TGD

Dato : 21-07-03 22:17

"Dadunk" <virkerikke@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
ddr
> 2700 ram.
> Men kan det virkelig passe ved godt at der er bundkort der ikke kan lide

JA. Der er forskellige boards der ikke vil æde forskellige mærker.

Tjek derfor producentens side for hvilke RAM producenter de understøtter.

Fra : EH-Fniller

Dato : 21-07-03 22:19

Dadunk wrote:
> [...]
> 2700 ram.
> Men kan det virkelig passe ved godt at der er bundkort der ikke kan lide en

howdy.

jeg kører selv med et ms6380 bundkort og har kun haft prbs med en stang
samsung ram som vitterlig var defekt. Ellers aldrog problemer med det.

Fra : Bjarke Ravn-Jonsen

Dato : 22-07-03 11:23

In news:3f1c4dd7$0$13215$edfadb0f@dread15.news.tele.dk ,
Dadunk <virkerikke@hotmail.com> typed:
> [...]
> Samsung DDr 2100 og ddr 2700 ram.
> Men kan det virkelig passe ved godt at der er bundkort der ikke kan
> lide en bestemt slags ram, men alligevel.

Har du prøvet med kun en at stængerne i ad gangen ?
Ellers måske en ny bios ?

--
/ Bjarke
http://www.setiathome.dk

Fra : Dadunk

Dato : 23-07-03 15:26

MSI 6570 kan ikke lide Samsung ram.Da jeg skiftede til Kingston med samme
hastighed kørte det perfekt.
Samsung rammene kører nu perfekt i anden maskine.

Fra : Ole Nielsen

Dato : 26-07-03 17:39

Mit MSI kan ikke lide Empaq RAM (en slags noname). Først brugte jeg 1 uge på
at finde ud af at det var RAM'en som lavede 'protection error' i
win.opstart. Nu har jeg byttet den og fået tilsvarende empaq 2700ddr RAM som
nu får gang i maskinen, men min mp3 og andre programmer kører op og ned i
tempo og mp3'en hakker og går nogle gange i let hurtigtempo. Ved nogle
installationer af progs. kan man end se at computeren ligsom går lidt op og
ned i hastighed selvom det er værst i mp3.

Mvh
Ole