cockpit telt til Bianca28
Fra : per damsgaard

Dato : 21-07-03 20:34

Er der nogen der ligger inde med en skabelon, så vi kan sy et
cockpittelt til vores Bianca 28. Vi har tænkt os at holde det ude i
fuld bredde ved hjælp af indsyede sejlpinde, agter skal det kunne
lynes bagved agterstaget, og forude skal det gå ca. en meter forbi
sprayhooden og så kunne lukkes der. Andre og bedre løsninger er
velkomne. Håber der er nogen der kan hjælpe.

Med venlig hilsen

Betina & Per Damsgaard
Nørupvej 16A
4420 Regstrup

Fra : Peter Ingsø Laursen

Dato : 21-07-03 22:14

"per damsgaard" <regstrup@lite.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> sprayhooden og så kunne lukkes der. Andre og bedre løsninger er
> velkomne. Håber der er nogen der kan hjælpe.

Hmmm, vi har et cockpittelt til vores Bianca 28, og vi er *meget* glade for
det!

Jeg kan ikke helt følge din ide om, at teltet skal lynes *bag* agterstaget.
Hvordan skal det gå for sig? Skal staget gå ned gennem et hul i dugen?

På vores båd lynes teltet direkte på sprayhooden, og det holdes oppe (og
helt i borde) af to bøjler, der går fra cockpitkarm til cockpitkarm.
Bagenden af teltet skråner svagt ned mod hækken - men altså på "indersiden"
af staget. Alle tre sider (SB, BB og agterste) kan lynes/rulles op separat,
og de har alle isyet vindue. Jeg vil tro, teltet har "ståhøjde" som om læ -
eller næsten. Jeg har lige udskiftet de originale knapper med nogle
"vridere" samt syet forstærkninger på. Det kan anbefales.

Vores båd ligger i Svanemøllehavnen, og du er meget velkommen til et kig,
hvis du har mulighed for det.

---
Mvh, Peter Ingsø Laursen