Min fladskærm er beskidt
Fra : elvis

Dato : 21-07-03 20:14

Hej

Overskriften siger vist det hele.

Hvad kan jeg gøre min TFT skærm ren i ?

mvh elvis

Fra : Thomas Madsen

Dato : 21-07-03 20:24

elvis skrev:

> Hvad kan jeg gøre min TFT skærm ren i ?

Det spørgsmål er vist efterhånden blevet besvaret utallige gange i
den gruppe som omhandler skærme.

http://www.google.com/groups?as_q=klud&ie=UTF-8&oe=UTF-8&as_ugroup=dk.edb.hardware.skaerm&lr=&as_scoring=d&hl=da

Madsen.

Fra : JensenJS

Dato : 21-07-03 21:20

In article <bfhe1n$bj3$1@sunsite.dk>, spam_ielvis@beskedboks.dk says...
> Hej
>
> Overskriften siger vist det hele.
>
> Hvad kan jeg gøre min TFT skærm ren i ?
>
> mvh elvis

Denne er fra Acers manual

To clean LCD Monitor screen;
-- Power off LCD Monitor and unplug the AC Cord.
-- Spray a non-solvent cleaning solution onto a rag.
-- Gently clean the screen with dampened rag.
2. Do not place the LCD Monitor near a window. Exposing the monitor to
rain water, moisture or
sunlight can severely damage it.
3. Do not apply pressure to the LCD screen. Excess pressure may cause
permanent damage to the display.
4. Do not remove the cover or attempt to service this unit by yourself.
Servicing of any nature should be
performed by an authorized technician.
5. Store LCD Monitor in a room with a room temperature of -20° ~ 60°C
(or -4° ~ 140°F). Storing the
LCD Monitor outside this range could result in permanent damage.
6. If any of the following occurs, immediately unplug your monitor and
call an authorized technician.
* Monitor to PC signal cable is frayed or damaged.
* Liquid spilled into LCD Monitor or the monitor has been exposed to
rain.
* LCD Monitor or the case is damaged.
7. A certified line is required to connect this device to a power
outlet. For a nominal current up to 6A and
a device weight above 3 kg, a line not lighter than H05VV-F, 3G, 0.75 mm
2 must be used.

Denne er fra apples ekspertpanel
http://docs.info.apple.com/article.html?artnum=60446

Og det er det samme i den manual der fulgte med min egen skærm
en 18.1" Cybercom (Skulle være samme som Medion 18.1") bare et andet
navn.

Der står endvidere at man ikke må lade fugt blive siddende på skærmen da
det kan betyde varige matte farver på det sted hvor fugten var.

Så man bør bruge en mikrofiber klud, kluden skal fugtes med damp
(sikkert for ikke at få kalk med) og den må ikke være gennemblødt.

MVH JensenJS

Fra : Bjarke Andersen

Dato : 22-07-03 00:44

"elvis" <spam_ielvis@beskedboks.dk> crashed Echelon writing

> Hvad kan jeg gøre min TFT skærm ren i ?

I tilfælde af du går ud og køber noget renseprodukt til det, så vil jeg
advare mod AM's Screen Cleaning, gel (Produkt nr. 80104).

De hævder at det kan bruges på LCD skærme, men de skærme jeg har renset det
med, har det efterladt gel striber (nærmest fedt striber) henover skærmen
istedet.

--
Bjarke Andersen