Billigt digitalkamera?
Fra : Thomas

Dato : 21-07-03 19:17

Man ser rimelig tit billige digitalkameraer 800-1500 kr. på op til 4
Mpixels, men typisk 2-3 Mpixels.

Da mine forældre har et ca. 5 år gammel Olympus 1,3 Mpixels digitalkamera
som laver noget meget fine billeder som egentlig ikke er at klage over, er
min tvivl på om jeg kan forvente noget godt af de billige mærker? F.eks.
Trust laver en del billige med LCD skærm og 2-4 Mpixels i prisgruppen
800-1500 kr., men er det ordentlige billeder?

Fra : Hindkaer

Dato : 21-07-03 19:36

Jeg tror det vil være forkert at sammenligne en mærkevare som Olympus med
Trust. Kun at sammenligne MegaPixel er vel som at sammenligne ordinære
kameraer udelukkende på hvilken film de bruger..

At optikken er i orden og der ikke er så mange tilladte fejlpixels i CCD´en
er vel det afgørende....

Trust producerer ikke selv kameraer så vidt jeg ved, men køber nogle og
sætter deres navn på. Derfor er det svært at gennemskue om netop den du
påtænker at købe er god eller ej...

/Hindkaer

Fra : Thomas

Dato : 21-07-03 19:45

"Hindkaer" <news@NIXSPAMhindkaer.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Trust producerer ikke selv kameraer så vidt jeg ved, men køber nogle og
> sætter deres navn på. Derfor er det svært at gennemskue om netop den du

Men et godt digitalkamera som skal være lille, med blitz og med lcd skærm
som skal tage nogle rimelige billeder så man kan bruge dem til at printe ud
og hænge op, kan det fås under 1500 kr.?

Fra : Hindkaer

Dato : 21-07-03 19:47

Er bange for du behøver at ofre en lille smule mere, jvf. Peter Hansens
indlæg, som jeg er helt enig i.

Fra : Thomas

Dato : 21-07-03 19:53

> Er bange for du behøver at ofre en lille smule mere, jvf. Peter Hansens
> indlæg, som jeg er helt enig i.

Jeg kan se at man både kan få Canon, Hewlett Packard, Kodak, Konica, Nikon,
Olympus og Sony til under 2000 kr., men hvad skal man så gå efter?

Fra : Michael

Dato : 22-07-03 08:50

On Mon, 21 Jul 2003 20:53:12 +0200, "Thomas" <thg@klog.dk> wrote:

>Jeg kan se at man både kan få Canon, Hewlett Packard, Kodak, Konica, Nikon,
>Olympus og Sony til under 2000 kr., men hvad skal man så gå efter?

Hvis det må koste 2200, så vil jeg anbefale et Canon A60 som er
et virkeligt godt kamera med 2 Mpixel.
Jeg har selv lige købt et 3 Mpixel Canon A70 til 2860,- og det er
et dejligt kamera. Nemt at bruge og tager fantastiske billeder.
Den eneste forskel på de to kameraer er opløsningen.

Men ellers kik på : http://www.steves-digicams.com
eller på : http://www.imaging-resource.com/DIGCAM01.HTM
Siderne med teste er opdelt efter Megapixels og de er
meget grundige. De giver et godt billede af hvad hvert
kamera kan og ikke kan.

Og endelig kan du spørge i dk.fritid.foto hvor alle
foto eksperterne sidder. De er meget flinke til at hjælpe
med gode råd.

mvh MM

Fra : Peter Hansen

Dato : 21-07-03 19:38

Info: Det er ikke udelukkende pixelantallet, der afgør billedkvaliteten.
Uanset hvor mange pixels, der er, vil det aldrig kunne rette op på et
dårligt objektiv eller en dårlig CCD (fotosensor).

Uden at kende priser m.v.: Måske er et Canon med 2 Mpixels et bedre køb end
et Trust med 4?

v.h.

Fra : Jacob

Dato : 21-07-03 23:08

"Peter Hansen" <ph@p.h> wrote in message
> [...]
> dårligt objektiv eller en dårlig CCD (fotosensor).
> Uden at kende priser m.v.: Måske er et Canon med 2 Mpixels et bedre køb

Det vil jeg også umiddelbart tro, uden dog at kende til Trust. Optikken i
Canons A serie er god til prisen.

4MP til 1500 kr., den må halte et sted ellers havde rygtet om det nye
superkamera til de små penge nok bredt sig, og det er i hvert fald ikke nået
til mine ører... Måske tjener de store mærker lidt ved siden af, sådan som
det bl.a. er tilfældet i kopimaskinebranchen og bilbranchen.

Mvh
Jacob
www.jacobleedgaard.com

Fra : sa

Dato : 22-07-03 08:33

"Jacob" <nospam@yahoo.com> wrote in message

> [...]
> til mine ører... Måske tjener de store mærker lidt ved siden af, sådan som
> det bl.a. er tilfældet i kopimaskinebranchen og bilbranchen.

Køb et at divsere datablade (Datatid,Alt om Data ...) de har jævnligt test
af både de dyre og billige kamera´er - jeg mener at der var test i denne
måned eller i sidste måned (du kan finde bladene på biblioteket).

Fra : Kim K Petersen

Dato : 22-07-03 11:33

jeg har købt en HP photosmart 7200 digital. 3.3 mpixels.
Den tager nogle flotte billeder .Jeg var virkelig
overrasket over den gode kvalitet.Den har bare en STOR
irriterende fejl.Skærmen bagpå er elendig.Det er svært at se
billedet. HP 7200 er vel nede i omkring 2000 kr nu

Fra : Philip T. Frederikse~

Dato : 23-07-03 08:07

"Thomas" <thg@klog.dk> wrote in message
> [...]
> Trust laver en del billige med LCD skærm og 2-4 Mpixels i prisgruppen
> 800-1500 kr., men er det ordentlige billeder?

Hvis I vil ofre "lidt" mere kan jeg kun anbefale et Nikon Coolpix 2500
Det koster ca. Kr. 2400, og det er alle pengene værd.
Fx. er der 12 forudinstillede "scener" man kan skifte imellem. Så skifter
den selv
blænde, lukketid m.m.
Desuden har den den bedste LCD skærm jeg nogensinde har set.

--
/ Philip T. Frederiksen
( fjern "dyret" i min mail adresse )

www.ale.dk - Medlem nr. 6152