2 hurtige
Fra : Socketd

Dato : 21-07-03 18:48

Hey

Så stille her er for tiden, folk må da virkelig nyde deres ferie, men
hvordan er det muligt uden computeren?
Anyway, har lige et hurtige spørgsmål:
1. Er der en "Date" klasse i c++? hvis ja, hvad er interfacet til den?
2. sort() sortere vist med '<', hvad sortere list::sort() med?

mvh
socketd

Fra : Ukendt

Dato : 21-07-03 21:19

2. sort() sortere vist med '<', hvad sortere list::sort() med?

Både std::sort og list::sort sorterer med <.

Fra : Rasmus Christian Kaa~

Dato : 23-07-03 08:16

> 2. sort() sortere vist med '<', hvad sortere list::sort() med?
>
> Både std::sort og list::sort sorterer med <.

Men begge er template-klasser hvor det er muligt at angive en
sorteringsfunktion.

Fra : Socketd

Dato : 21-07-03 21:45

On Mon, 21 Jul 2003 22:18:32 +0200
"Anders" <anders> wrote:

> 2. sort() sortere vist med '<', hvad sortere list::sort() med?
>
> Både std::sort og list::sort sorterer med <.

Ok, takker.

socketd

Fra : Igor V. Rafienko

Dato : 22-07-03 10:58

[ db@no_spam_traceroute.dk ]

[ ... ]

> 1. Er der en "Date" klasse i c++? hvis ja, hvad er interfacet til
> den?

Det finnes ingen standardklasser for behandling av datoer i C++.
boost.org eller lignende er din venn.

> 2. sort() sortere vist med '<', hvad sortere list::sort() med?

Det finnes flere utgaver av std::sort og av std::list::sort. Den ene
utgaven sorterer mhp. op<() (i begge tilfeller). Den andre utgaver
sorterer mhp. et gitt predikat (som kan være mye rart, bare det
implementerer "strict weak ordering").

ivr

Fra : Socketd

Dato : 22-07-03 11:12

On 22 Jul 2003 11:57:52 +0200
igorr@ifi.uio.no (Igor V. Rafienko) wrote:

> Det finnes ingen standardklasser for behandling av datoer i C++.
> boost.org eller lignende er din venn.

Ok, det må jeg jo så hellere kaste min opmærksomhed mod.

Oki, jeg takker

mvh
socketd