script som tjekker .html side for ændringe~
Fra : Lars Dahl Pedersen

Dato : 21-07-03 17:06

Hej!

Er det muligt at lave et script som "lytter" på en html for ændringer? Jeg
mangler nemlig et script til "dong" som læser reslutater på f.eks
dansktipstjeneste og spytter "resultat", "målscore" og "kamp" ud i en txt
fil i formatet &kamp=liverpool - manu&spiller=zidane osv.

her er nogle sider som har resultater:
http://www.tips.dk/spil/oddset/den_lange/loebende_den_lange.html
http://www.livescore.com/default.dll?page=england

er det umuligt eller hvordan??

Har på eksperten fået at vide: "så kan du bruge Microsofts XML parser,
(Server.CreateObject("Microsoft.XMLDOM")) til at hente resulaterne, til din
egen side."

Aner intet om det men så er vi vel ude i noget asp micro$oft

/Lars

Fra : Johan Holst Nielsen

Dato : 21-07-03 17:27

Lars Dahl Pedersen wrote:
> er det umuligt eller hvordan??

Jep.

> Har på eksperten fået at vide: "så kan du bruge Microsofts XML parser,
> (Server.CreateObject("Microsoft.XMLDOM")) til at hente resulaterne, til din
> egen side."

Hummmm

> Aner intet om det men så er vi vel ude i noget asp micro$oft

Well... prøv at gemme den sidste side du havde i f.eks. en db. Tjek om
der er ændringer (Hint: www.php.net/strstr etc.)... hvis der er så parse
siden med noget regexp... :)

mvh
Johan

Fra : No1

Dato : 21-07-03 21:33

> Er det muligt at lave et script som "lytter" på en html for ændringer? Jeg
> er det umuligt eller hvordan??

Du kan lave et cron job som kører et php script. Dette script kan så tjekke
for ændringer.

Fra : Flemming Mahler Lars~

Dato : 22-07-03 06:58

http://www.devshed.com/Server_Side/PHP/WatchingTheWeb/print_html

> [...]
> dansktipstjeneste og spytter "resultat", "målscore" og "kamp" ud i en txt
> fil i formatet &kamp=liverpool - manu&spiller=zidane osv.

Uden at have eksperimenteret noget videre med det, så ville jeg tro, du
med regular expressions burde kunne skære det indhold du ønsker ud af siden.

Selvom koden ikke ligefrem er køn, så er den systematisk nok til at
burde kunne lade sig gøre (i hvert fald fra "den lange" som jeg kiggede på).

Hver række i skemaet med de data du er interesseret i starter med "<tr
bgcolor="#FFCB94">" eller "<tr bgcolor="#CCD6E7">" og de data du i
øvrigt skal bruge står også faste steder i hver række i tabellen.

(( Flemming ))

--
Flemming Mahler Larsen, TDC Online, Technology
http://netfactory.dk/ , +45 (339)94634