/ Forside / Teknologi / Telekommunikation / ADSL / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
ADSL
#NavnPoint
BjarneD 1827
severino 1802
pallebhan.. 1510
srhansen 1200
Per.Frede.. 1168
e.c 970
Nordsted1 720
strarup 690
ostemanden 657
10  CLAN 640
ang Tele2ADSL / TDC
Fra : Ukendt


Dato : 21-07-03 12:15

Hej gruppe.

Bestilte 2Mbit fra TeleADSL dagen efter tilbudet kom.
Fik senere et brev fra TDC ang lukning af mit internetabonnement den
17.07.2003.

Den blev så også lukket men så aldrig skyggen af Tele2ADSL.
Da enten TDC eller Tele2 har haft travlt er der kommet ekstra ventetid på en
3-4 uger som er fint med mig, i den forbindelse skulle man ignorere
opsigelsesbrevet fra TDC, da Tele2 ville sende brevet med den rigtige dato.
Den har jeg ikke fået endnu.

Jeg ringede til Tele2 og forklarede at jeg var ligeglad med hvems skyld det
var, for Tele2 vil selvfølgelig give TDC skylden og omvendt.
Jeg var også ligeglad med at jeg skulle vente 3-4 uger på min nye
forbindelse fra Tele2.

Jeg var bare ikke ligeglad med at jeg ikke havde internet i perioden d.
17.07.2003 og 3-4 uger frem.
Her fik jeg at vide at jeg skulle ringe til TDC's kundeservice, så ville de
gerne åbne den igen.

Som sagt så gjort, jeg ringede og forklarede den flinke dame fra TDC hvad
der var sket.
Hun åbnede linjen med det samme og gav mig beskeden at jeg bare selv skulle
huske at ringe og opsige mit abonnement når jeg fik brevet fra Tele2.

Grunden til at jeg skriver dette, er hvis folk har fået andet at vide, da
jeg første gang ringede til Tele2 fik jeg en i røret som ikke kunne hjælpe
mig. Nummer 2 kunne så godt.

Første gang jeg ringede til TDC fik jeg at vide at linjen var lagt helt ned
og ikke kunne komme op igen.
Det synes jeg var mærkelig da jeg vidste den kun var lavet om til en
'ventelinje' da man inden for 45 dage kan få sit abonnement igen.

Nummer 2 dame havde så forstand på det, og det er hende der står beskrevet
om længere oppe.
Så hvis nogen har ringet rundt og ikke fundet en løsning så er det TDC der
skal ringes til og hvis du kommer til Hotline så bed om at blive stillet til
Kundeservice.

Så har du dit TDC internet abonnement igen indtil du får din Tele2 adsl
linje.

Håber det kan hjælpe nogen.


Mvh
FB
--
Er du ny på usenet? Så læs lidt på www.usenet.dk
--> www.DontDoIt.dk <-- Gratis SMS, Jokes og Unlock



 
 
Insideout (21-07-2003)
Kommentar
Fra : Insideout


Dato : 21-07-03 14:47

"FB" <.> skrev i en meddelelse
news:3f1bca80$0$48914$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
> Håber det kan hjælpe nogen.

Min linje blev lukket den 16-07 mens jeg var på ferie (tjekker mail på
mobil), jeg ringede til tele2 for at få lukket op igen og det var ingen
problem det skulle tele2 nok sørge for.
Men op i min bare røv om de kunne og da jeg kom hjem i lørdags var der
stadig ingen Internet. Igen ringede jeg til tele2 og igen skulle de nok
sørge for at få åbnet linjen. Et eller andet sagde mig at dette nok ikke
ville ske i dette århundrede så jeg ringede derfor til TDC bredbånd som
oplyste at jeg skulle ringe 80808031 og vælge menu 2 og de ville genåbne
linjen, det var søndag og der var ingen på arbejde.
Her til morgen ringede jeg kl. 8.30 til 80808031-2 og min linje var oppe at
køre igen kl. 8.40.
Jeg fik også at vide at jeg selv nu skal opsige min TDC abb. når der er
konverteret.
Jeg forstå ikke TDC og jeg betragter det de har gjort hos mig som direkte
chikane, de smækker jo med døren som nu er helt lukket selvom jeg måske
ville have vent tilbage hvis tele2 ikke er godt nok.

Mvh
Henrik


Brian Andersen (21-07-2003)
Kommentar
Fra : Brian Andersen


Dato : 21-07-03 16:17


"Insideout" <insideout@chicks.dk> skrev i en meddelelse
news:3f1beeee$0$83043$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...

> Jeg forstå ikke TDC og jeg betragter det de har gjort hos mig som direkte
> chikane, de smækker jo med døren som nu er helt lukket selvom jeg måske
> ville have vent tilbage hvis tele2 ikke er godt nok.

De lukker vel forbindelsen fordi du har opsagt den, det kan da umuligt komme
som en overraskelse for dig. Det må da være Tele2 som skal sørge for at
forbindelsen ikke lukkes før de kan levere, det har de åbenbart ikke gjort.
At TDC så er villige til at åbne linjen igen er en service fra deres side.
Jeg tror nærmere det er Tele 2 du skal være sure på. Jeg har også selv
bestilt hos dem, og det lader ikke til de har styr på det for tiden.

> Mvh
> Henrik

Med venlig hilsen
Brian Andersen



Insideout (21-07-2003)
Kommentar
Fra : Insideout


Dato : 21-07-03 17:20

"Brian Andersen" <brian-andersen@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
news:3f1c040a$0$76096$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
> De lukker vel forbindelsen fordi du har opsagt den, det kan da umuligt
komme
> som en overraskelse for dig.

Doh, ja selvfølgelig jeg er jo ikke født i går.

> Det må da være Tele2 som skal sørge for at
> forbindelsen ikke lukkes før de kan levere, det har de åbenbart ikke
gjort.

Det er den udlægning af problemet jeg ikke er enig i. Tele2 har nemlig bedt
TDC holde linjen åben til konvertering sker. TDC har ikke evnen til at
sortere i opsigelserne så derfor lukker man bare for hele lortet og det er
det jeg kalder chikane.

> At TDC så er villige til at åbne linjen igen er en service fra deres side.

Alt det pis med service af denne art holder ikke, de har lukket min linje
ved en fejl og det har ikke noget med service at gøre det er ganske enkelt
at rette op på Deres egne fejl.

> Jeg tror nærmere det er Tele 2 du skal være sure på. Jeg har også selv
> bestilt hos dem, og det lader ikke til de har styr på det for tiden.

Det eneste Tele 2 har gjort mig endtil nu er at de ikke har formået at åbne
min linje igen hos TDC men jeg er sikker på at det ikke er Deres skyld men
derimod TDC der ikke reagere ret hurtigt på en Tele 2 henvendelse.

Og så at konverteringen er udskudt men der er nu ikke første gang jeg har
ventet på en vare som jeg har bestilt, sidste gang var 1.5 md på en ny mobil
telefon .

Mvh
Henrik


KsNa (21-07-2003)
Kommentar
Fra : KsNa


Dato : 21-07-03 18:17


"Insideout" <insideout@chicks.dk> skrev i en meddelelse
news:3f1c1811$0$83067$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
> "Brian Andersen" <brian-andersen@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
> news:3f1c040a$0$76096$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
> > De lukker vel forbindelsen fordi du har opsagt den, det kan da umuligt
> komme
> > som en overraskelse for dig.
>
> Doh, ja selvfølgelig jeg er jo ikke født i går.
>
> > Det må da være Tele2 som skal sørge for at
> > forbindelsen ikke lukkes før de kan levere, det har de åbenbart ikke
> gjort.
>
> Det er den udlægning af problemet jeg ikke er enig i. Tele2 har nemlig
bedt
> TDC holde linjen åben til konvertering sker. TDC har ikke evnen til at
> sortere i opsigelserne så derfor lukker man bare for hele lortet og det er
> det jeg kalder chikane.
>
> > At TDC så er villige til at åbne linjen igen er en service fra deres
side.
>
> Alt det pis med service af denne art holder ikke, de har lukket min linje
> ved en fejl og det har ikke noget med service at gøre det er ganske enkelt
> at rette op på Deres egne fejl.
>

Hvis TDC får besked fra TELE2 om at linien skal lukkes, er det vel ikke så
mærkeligt at det sker, hvis linielukningen så skulle udsættes er der 2
parter om den sag, nemlig TDC og TELE2 og jeg tror mest på TELE2 (uden dog
at vide det), for hvorfor skulle TDC sige nej tak til en forlængelse af
perioden hos dem = flere penge i kassen, og en fortsat åben linie ville
heller ikke belaste deres kundeservice, med utilfredse TELE2-kunder =
udgifter for dem.

Mvh.
Kim


> > Jeg tror nærmere det er Tele 2 du skal være sure på. Jeg har også selv
> > bestilt hos dem, og det lader ikke til de har styr på det for tiden.
>
> Det eneste Tele 2 har gjort mig endtil nu er at de ikke har formået at
åbne
> min linje igen hos TDC men jeg er sikker på at det ikke er Deres skyld men
> derimod TDC der ikke reagere ret hurtigt på en Tele 2 henvendelse.
>
> Og så at konverteringen er udskudt men der er nu ikke første gang jeg har
> ventet på en vare som jeg har bestilt, sidste gang var 1.5 md på en ny
mobil
> telefon .
>
> Mvh
> Henrik
>



Morten Bjergstrøm (22-07-2003)
Kommentar
Fra : Morten Bjergstrøm


Dato : 22-07-03 09:30

"Insideout" <insideout@chicks.dk> skrev:

> Det er den udlægning af problemet jeg ikke er enig i. Tele2 har
> nemlig bedt TDC holde linjen åben til konvertering sker.

Det er det Tele2 påstår, at de har gjort. Det er ikke nødvendigvis det
samme som, at det rent faktisk er sket.

--
Morten http://miljokemi.dk


Insideout (21-07-2003)
Kommentar
Fra : Insideout


Dato : 21-07-03 17:20

"Brian Andersen" <brian-andersen@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
news:3f1c040a$0$76096$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
> De lukker vel forbindelsen fordi du har opsagt den, det kan da umuligt
komme
> som en overraskelse for dig.

Doh, ja selvfølgelig jeg er jo ikke født i går.

> Det må da være Tele2 som skal sørge for at
> forbindelsen ikke lukkes før de kan levere, det har de åbenbart ikke
gjort.

Det er den udlægning af problemet jeg ikke er enig i. Tele2 har nemlig bedt
TDC holde linjen åben til konvertering sker. TDC har ikke evnen til at
sortere i opsigelserne så derfor lukker man bare for hele lortet og det er
det jeg kalder chikane.

> At TDC så er villige til at åbne linjen igen er en service fra deres side.

Alt det pis med service af denne art holder ikke, de har lukket min linje
ved en fejl og det har ikke noget med service at gøre det er ganske enkelt
at rette op på Deres egne fejl.

> Jeg tror nærmere det er Tele 2 du skal være sure på. Jeg har også selv
> bestilt hos dem, og det lader ikke til de har styr på det for tiden.

Det eneste Tele 2 har gjort mig endtil nu er at de ikke har formået at åbne
min linje igen hos TDC men jeg er sikker på at det ikke er Deres skyld men
derimod TDC der ikke reagere ret hurtigt på en Tele 2 henvendelse.

Og så at konverteringen er udskudt men der er nu ikke første gang jeg har
ventet på en vare som jeg har bestilt, sidste gang var 1.5 md på en ny mobil
telefon .

Mvh
Henrik


Lasse (25-07-2003)
Kommentar
Fra : Lasse


Dato : 25-07-03 19:26


"Insideout" <insideout@chicks.dk> skrev i en meddelelse
news:3f1c12c5$0$83058$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
> "Brian Andersen" <brian-andersen@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
> news:3f1c040a$0$76096$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
> > De lukker vel forbindelsen fordi du har opsagt den, det kan da umuligt
> komme
> > som en overraskelse for dig.
>
> Doh, ja selvfølgelig jeg er jo ikke født i går.
>
> > Det må da være Tele2 som skal sørge for at
> > forbindelsen ikke lukkes før de kan levere, det har de åbenbart ikke
> gjort.
>
> Det er den udlægning af problemet jeg ikke er enig i. Tele2 har nemlig
bedt
> TDC holde linjen åben til konvertering sker. TDC har ikke evnen til at
> sortere i opsigelserne så derfor lukker man bare for hele lortet og det er
> det jeg kalder chikane.

Hej Henrik

Sådan fungerer systemet.
-Du bestiller ved Tele2
-Tele2 opsiger din linie ved TDC pr. "en eller anden dato".
-TDC opsiger så din forbindelse til den aftalte dag.
-Tele2 indser, at de ikke kan finde ud af noget og udskyder aftalen.
-Tele2 forlænger ikke dit abo ved TDC.
-Din forbindelse dør.
-Du ringer til TDC og får åbnet linien med det samme.

Nu bliver det mærkeligt...

-Du bliver sur på TDC, på trods af at det er Tele2 som ikke fatter noget...

/Lasse

Jeg udtaler mig på egne vejne og ikke TDCs

>
> > At TDC så er villige til at åbne linjen igen er en service fra deres
side.
>
> Alt det pis med service af denne art holder ikke, de har lukket min linje
> ved en fejl og det har ikke noget med service at gøre det er ganske enkelt
> at rette op på Deres egne fejl.
>
> > Jeg tror nærmere det er Tele 2 du skal være sure på. Jeg har også selv
> > bestilt hos dem, og det lader ikke til de har styr på det for tiden.
>
> Det eneste Tele 2 har gjort mig endtil nu er at de ikke har formået at
åbne
> min linje igen hos TDC men jeg er sikker på at det ikke er Deres skyld men
> derimod TDC der ikke reagere ret hurtigt på en Tele 2 henvendelse.
>
> Og så at konverteringen er udskudt men der er nu ikke første gang jeg har
> ventet på en vare som jeg har bestilt, sidste gang var 1.5 md på en ny
mobil
> telefon .
>
> Mvh
> Henrik
>



Insideout (25-07-2003)
Kommentar
Fra : Insideout


Dato : 25-07-03 20:18

"Lasse" <lachris00FJERNDETTE@hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:3f217654$0$5171$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
> -Tele2 forlænger ikke dit abo ved TDC.

Jo de gør og TDC ved at der ikke bliver konverteret på datoen og de ved også
at jeg er på vej over til tele2.

Mvh
Henrik


Morten Bjergstrøm (26-07-2003)
Kommentar
Fra : Morten Bjergstrøm


Dato : 26-07-03 09:22

"Insideout" <insideout@chicks.dk> skrev:

>> -Tele2 forlænger ikke dit abo ved TDC.
>
> Jo de gør og TDC ved at der ikke bliver konverteret på datoen og
> de ved også at jeg er på vej over til tele2.

Det er ikke TDCs problem men Tele2s.

--
Morten http://miljokemi.dk


Insideout (26-07-2003)
Kommentar
Fra : Insideout


Dato : 26-07-03 12:10

"Morten Bjergstrøm" <nospam01@miljokemi.dk> skrev i en meddelelse
news:Xns93C46970588C4.miljokemi.dk@130.133.1.4...
> Det er ikke TDCs problem men Tele2s.

Og du fik så det sidste ord, og tro mig det har jeg det rigtig godt med

Mvh
Henrik


Martin Højriis Krist~ (27-07-2003)
Kommentar
Fra : Martin Højriis Krist~


Dato : 27-07-03 19:37

"Insideout" <insideout@chicks.dk> skrev i en meddelelse
news:3f21838d$0$83041$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
> > -Tele2 forlænger ikke dit abo ved TDC.
> Jo de gør og TDC ved at der ikke bliver konverteret på datoen og de
ved også
> at jeg er på vej over til tele2.

TDC ved?
TDC er altså ikke en omnipotent supercomputer/organisme hvor alle ved
alt.
Der er nogle forretningsgange som skal køre. Disse forretningsgange
tager ikke højde for alt. Du kan læse mange af dem på www.itst.dk hvis
du ønsker dig at udtale dig ud fra andet end gætterier.

--
Martin Højriis Kristensen - http://www.makr.dk
Usenetstatistik 2002/2003 - http://www.f2.dk/ (TEST)
Jeg repræsenterer med dette indlæg mig selv og ikke TDC



Martin Højriis Krist~ (27-07-2003)
Kommentar
Fra : Martin Højriis Krist~


Dato : 27-07-03 19:37

"Insideout" <insideout@chicks.dk> skrev i en meddelelse
news:3f21838d$0$83041$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
> > -Tele2 forlænger ikke dit abo ved TDC.
> Jo de gør og TDC ved at der ikke bliver konverteret på datoen og de
ved også
> at jeg er på vej over til tele2.

TDC ved?
TDC er altså ikke en omnipotent supercomputer/organisme hvor alle ved
alt.
Der er nogle forretningsgange som skal køre. Disse forretningsgange
tager ikke højde for alt. Du kan læse mange af dem på www.itst.dk hvis
du ønsker dig at udtale dig ud fra andet end gætterier.

--
Martin Højriis Kristensen - http://www.makr.dk
Usenetstatistik 2002/2003 - http://www.f2.dk/ (TEST)
Jeg repræsenterer med dette indlæg mig selv og ikke TDC



Martin Højriis Krist~ (27-07-2003)
Kommentar
Fra : Martin Højriis Krist~


Dato : 27-07-03 19:35

"Insideout" <insideout@chicks.dk> skrev i en meddelelse
news:3f1c12c5$0$83058$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
> Det er den udlægning af problemet jeg ikke er enig i. Tele2 har nemlig
bedt
> TDC holde linjen åben til konvertering sker. TDC har ikke evnen til at
> sortere i opsigelserne så derfor lukker man bare for hele lortet og
det er
> det jeg kalder chikane.

Hvor i de offentligt tilgængelige standardaftaler ser du en sådan
administrativ procedure beskrevet?
Tele2 opsiger abo hos TDC for dig, og gør det til en bestemt dato. Det
er uafhængigt af den bestilling Tele2 samtidig laver.

--
Martin Højriis Kristensen - http://www.makr.dk
Usenetstatistik 2002/2003 - http://www.f2.dk/ (TEST)
Jeg repræsenterer med dette indlæg mig selv og ikke TDC



Morten Bjergstrøm (22-07-2003)
Kommentar
Fra : Morten Bjergstrøm


Dato : 22-07-03 09:29

"Insideout" <insideout@chicks.dk> skrev:

> Jeg forstå ikke TDC og jeg betragter det de har gjort hos mig som
> direkte chikane, de smækker jo med døren som nu er helt lukket
> selvom jeg måske ville have vent tilbage hvis tele2 ikke er godt
> nok.

Det er Tele2, der kludrer i det. Det er ikke TDCs skyld.

--
Morten http://miljokemi.dk


Insideout (22-07-2003)
Kommentar
Fra : Insideout


Dato : 22-07-03 10:37

"Morten Bjergstrøm" <nospam01@miljokemi.dk> skrev i en meddelelse
news:Xns93C06AC813BE1.miljokemi.dk@130.133.1.4...
> Det er Tele2, der kludrer i det. Det er ikke TDCs skyld.

Nej det er ikke det er TDC, der kludrer i det. Det er ikke Tele2s skyld.

Mvh
Henrik


KsNa (22-07-2003)
Kommentar
Fra : KsNa


Dato : 22-07-03 11:12


"Insideout" <insideout@chicks.dk> skrev i en meddelelse
news:3f1d059f$0$83052$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
> "Morten Bjergstrøm" <nospam01@miljokemi.dk> skrev i en meddelelse
> news:Xns93C06AC813BE1.miljokemi.dk@130.133.1.4...
> > Det er Tele2, der kludrer i det. Det er ikke TDCs skyld.
>
> Nej det er ikke det er TDC, der kludrer i det. Det er ikke Tele2s skyld.
>
> Mvh
> Henrik
>
En påstand, kom dog med et bevis på, at det er TDC der har skylden.
(Det kan jo være, at du bare ikke kan lide TDC, og derfor giver dem skylden)

Mvh.
Kim



Ukendt (22-07-2003)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 22-07-03 11:48


"KsNa" <ksna@mail.dk> wrote in message
news:3f1d0dd9$0$48905$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
> En påstand, kom dog med et bevis på, at det er TDC der har skylden.
> (Det kan jo være, at du bare ikke kan lide TDC, og derfor giver dem
skylden)

Det samme kan man da sige om TDC?
Ren forretningsmæssigt kan TDC da yde godt af at spolere det for Tele2.

Tele2 siger det er TDC's skyld og TDC siger det er Tele2's skyld.

Hvordan vil du bevise at det ikke er TDC's skyld eller måske dem begge
skyld?

Mvh
FB



KsNa (23-07-2003)
Kommentar
Fra : KsNa


Dato : 23-07-03 17:39


"FB" <.> skrev i en meddelelse
news:3f1d1672$0$48888$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
>
> "KsNa" <ksna@mail.dk> wrote in message
> news:3f1d0dd9$0$48905$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
> > En påstand, kom dog med et bevis på, at det er TDC der har skylden.
> > (Det kan jo være, at du bare ikke kan lide TDC, og derfor giver dem
> skylden)
>
> Det samme kan man da sige om TDC?
> Ren forretningsmæssigt kan TDC da yde godt af at spolere det for Tele2.

Det er jeg nu ikke så sikker på, der er stramme spilleregler på det område.
Hvad for TDC ud af, at skulle rede trådene ud for de utilfredse
TELE2-kunder, kun ekstraardejde.


>
> Tele2 siger det er TDC's skyld og TDC siger det er Tele2's skyld.
>
> Hvordan vil du bevise at det ikke er TDC's skyld eller måske dem begge
> skyld?
>
> Mvh
> FB
>

Det kan jeg da ikke bevise, men uden en rimelig forklaring om hvorfor, at
det er den enes eller den anders skyld, så.....

Mvh
Kim



Martin Højriis Krist~ (27-07-2003)
Kommentar
Fra : Martin Højriis Krist~


Dato : 27-07-03 19:40

"FB" <.> skrev i en meddelelse
news:3f1d1672$0$48888$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
> Hvordan vil du bevise at det ikke er TDC's skyld eller måske dem begge
> skyld?

Der er skrappe krav til TDC i standardaftalerne. Hvis TDC ikke opfyldte
disse krav har jeg anledning til at tro at der nok skulle blive skudt
med skarpt fra flere fronter.
Udeblivelsen af denne beskydning indikerer at TDC opfylder disse krav.

--
Martin Højriis Kristensen - http://www.makr.dk
Usenetstatistik 2002/2003 - http://www.f2.dk/ (TEST)
Jeg repræsenterer med dette indlæg mig selv og ikke TDC



Insideout (22-07-2003)
Kommentar
Fra : Insideout


Dato : 22-07-03 11:57

"KsNa" <ksna@mail.dk> skrev i en meddelelse
news:3f1d0dd9$0$48905$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
> En påstand, kom dog med et bevis på, at det er TDC der har skylden.
> (Det kan jo være, at du bare ikke kan lide TDC, og derfor giver dem
skylden)

Det er ikke for os almindelige brugere er muligt at finde et sådant bevis,
jeg kan kun gengive hvad TDC kundeservice fortalte mig i telefonen, at de
har for travlt til at skille opsigelser ad altså dem fra tele2 og andre
derfor lukker de alt. Som jeg har forstået det så SKAL TDC yde denne
"service" overfor tele2 når tele2 har bedt dem om dette.
Jeg har intet mod TDC de har altid opført sig pænt over for mig og havde TDC
da bare ville matche tilbudet fra tele2 så var jeg blevet.

Det har været modsatte påstande her i tråden og man kunne jo prøve at spørge
om der er beviser for disse påstande, næppe.

Mvh
Henrik


KsNa (23-07-2003)
Kommentar
Fra : KsNa


Dato : 23-07-03 17:33


"Insideout" <insideout@chicks.dk> skrev i en meddelelse
news:3f1d186f$0$83052$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
> "KsNa" <ksna@mail.dk> skrev i en meddelelse
> news:3f1d0dd9$0$48905$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
> > En påstand, kom dog med et bevis på, at det er TDC der har skylden.
> > (Det kan jo være, at du bare ikke kan lide TDC, og derfor giver dem
> skylden)
>
> Det er ikke for os almindelige brugere er muligt at finde et sådant bevis,
> jeg kan kun gengive hvad TDC kundeservice fortalte mig i telefonen, at de
> har for travlt til at skille opsigelser ad altså dem fra tele2 og andre
> derfor lukker de alt. Som jeg har forstået det så SKAL TDC yde denne
> "service" overfor tele2 når tele2 har bedt dem om dette.
> Jeg har intet mod TDC de har altid opført sig pænt over for mig og havde
TDC
> da bare ville matche tilbudet fra tele2 så var jeg blevet.
>
> Det har været modsatte påstande her i tråden og man kunne jo prøve at
spørge
> om der er beviser for disse påstande, næppe.
>
> Mvh
> Henrik
>
Se det var meget bedre, her er nemlig en forklaring med, i stedet for bare
at sige "det er de andres skyld".

Mvh.
Kim



Jørn Hundebøll (22-07-2003)
Kommentar
Fra : Jørn Hundebøll


Dato : 22-07-03 20:29


"Morten Bjergstrøm" <nospam01@miljokemi.dk> wrote in message
news:Xns93C06AC813BE1.miljokemi.dk@130.133.1.4...
> "Insideout" <insideout@chicks.dk> skrev:
>
> > Jeg forstå ikke TDC og jeg betragter det de har gjort hos mig som
> > direkte chikane, de smækker jo med døren som nu er helt lukket
> > selvom jeg måske ville have vent tilbage hvis tele2 ikke er godt
> > nok.
>
> Det er Tele2, der kludrer i det. Det er ikke TDCs skyld.


Problemet er at TDC ikke lever op til deres forpligtelser til at levere en
oprettelse på 6 uger. Hvis de kunne det, ville opsigelsen og oprettelsen ske
samme dag, og der var ingen problemer. Alternativt skulle TDC have så meget
styr på deres systemer, at de kunne udsætte opsigelsen, når de selv udsætter
oprettelsen.

TDC tilbyder jo at oprette nye kunder hos dem selv på 14 dage - det gælder
bare ikke for Tele2 kunder (som ogsp oprettes af TDC på centralerne).

Jørn



Morten Bjergstrøm (22-07-2003)
Kommentar
Fra : Morten Bjergstrøm


Dato : 22-07-03 21:22

"Jørn Hundebøll" <news2@dblue.dk> skrev:

> Problemet er at TDC ikke lever op til deres forpligtelser til at
> levere en oprettelse på 6 uger.

I følge Tele2 eller TDC?
Hvilke yderligere aftaler er der udover de 6 uger?

> Hvis de kunne det, ville
> opsigelsen og oprettelsen ske samme dag, og der var ingen
> problemer. Alternativt skulle TDC have så meget styr på deres
> systemer, at de kunne udsætte opsigelsen, når de selv udsætter
> oprettelsen.

TDC skal naturligvis afbryde forbindelsen den dato opsigelsen er
bestilt til.

--
Morten http://miljokemi.dk


Insideout (22-07-2003)
Kommentar
Fra : Insideout


Dato : 22-07-03 22:17

"Morten Bjergstrøm" <nospam01@miljokemi.dk> skrev i en meddelelse
news:Xns93C0E3A20CE04.miljokemi.dk@130.133.1.4...
> TDC skal naturligvis afbryde forbindelsen den dato opsigelsen er
> bestilt til.

Sig mig har du haft en dårlig ferie siden du ikke kan fatte hvad dette
drejer sig om?

Lad os tage antage at samme konstellation i el branchen som vi har i tele
sektoren.
Jeg finder et andet elselskab som jeg gerne vil have skal levere min strøm,
jeg beder det nye elselskab om at ordne alt vedrørene min flytning.
P.g.a at mit nuværende elselskab skal servicere mange ting vedrørende min
flytning opstår der en forsinkelse så min konvertering til det nye elselskab
(opsigelses dato) kan ikke overholdes. Begge parter VED dette men den eneste
som kan forhindre en lukning et mit første elselskab.

De to gange jeg har ringet til TDC har jeg spillet lidt dum og bare sagt "I
har lukket min linje hvad sker der?" og begge gange er jeg blevet oplyst at
jeg jo er ved at flytte til tele2. Så TDC ved at at den linje de lukker er
en kunde der er ved at flytte til tele2 og de ved også at der ikke sker en
konvertering til tele2 lige med det samme og igen igen, det er det jeg
kalder chikane.

Mvh
Henrik


Lars Kyndi Laursen (23-07-2003)
Kommentar
Fra : Lars Kyndi Laursen


Dato : 23-07-03 20:26

"Insideout" <insideout@chicks.dk> enriched usenet with:

> Sig mig har du haft en dårlig ferie siden du ikke kan fatte hvad dette
> drejer sig om?

Det er nu dig, der tager fejl.

SNIP el-analogi

> De to gange jeg har ringet til TDC har jeg spillet lidt dum og bare
> sagt "I har lukket min linje hvad sker der?" og begge gange er jeg
> blevet oplyst at jeg jo er ved at flytte til tele2. Så TDC ved at at
> den linje de lukker er en kunde der er ved at flytte til tele2 og de
> ved også at der ikke sker en konvertering til tele2 lige med det samme
> og igen igen, det er det jeg kalder chikane.

Jeg er ganske sikker på, at Tele2 og andre teleselskaber sætter pris på, at
TDC Branchesalg, der tager sig af engros-salg til andre teleselskaber, ikke
lige giver TDC Privat et praj om, at en skiftende kundes linie bliver
forsinket, og at denne kunde er oplagt til et godt tilbud i stil med: "Vi
kan se din linie hos X er blevet forsinket, Hvis vi nu giver dig et par
måneder gratis og nogle måneder med højere hastighed, skal vi så ikke sige,
at vi lige annulerer din ordre hos X for dig?"

Dette er også i strid med de gældende aftaler for samtrafik og lign., hvis
det endda ikke også strider mod gældende lovgivning.

Men du er da velkommen til at blive ved med at tro, at det hele er TDC's
skyld, hvis det er, hvad du har brug for at tro.


--
Lars Kyndi Laursen, representatum nixi

3F645C1NR21DTH3S
645V2B22NPL163NGT44M5CH21RTH1NDB264ND.

Insideout (23-07-2003)
Kommentar
Fra : Insideout


Dato : 23-07-03 20:44

"Lars Kyndi Laursen" <spam_me_senseless@mail.dk> skrev i en meddelelse
news:Xns93C1D9FED8373larskyndidk@aa635.kyndi.dk...
> Men du er da velkommen til at blive ved med at tro, at det hele er TDC's
> skyld, hvis det er, hvad du har brug for at tro.

Det er nu ikke noget jeg har brug for, for enlig er jeg totalt lige glad
bare jeg har en linje der er åben .
Men derfor er der alligevel ikke noget i dit indlæg der fortæller at jeg
skulle ændre holdning.

Mvh
Henrik


Lars Kyndi Laursen (23-07-2003)
Kommentar
Fra : Lars Kyndi Laursen


Dato : 23-07-03 20:48

"Insideout" <insideout@chicks.dk> enriched usenet with:

> Men derfor er der alligevel ikke noget i dit indlæg der fortæller at jeg
> skulle ændre holdning.

Fair nok. Dig om det. Jeg har da i det mindste gjort forsøget.

--
Lars Kyndi Laursen, representatum nixi

3F645C1NR21DTH3S
645V2B22NPL163NGT44M5CH21RTH1NDB264ND.

Jørn Hundebøll (22-07-2003)
Kommentar
Fra : Jørn Hundebøll


Dato : 22-07-03 23:05


"Morten Bjergstrøm" <nospam01@miljokemi.dk> wrote in message
news:Xns93C0E3A20CE04.miljokemi.dk@130.133.1.4...
> "Jørn Hundebøll" <news2@dblue.dk> skrev:
>
> > Problemet er at TDC ikke lever op til deres forpligtelser til at
> > levere en oprettelse på 6 uger.
>
> I følge Tele2 eller TDC?
> Hvilke yderligere aftaler er der udover de 6 uger?

Det er over 6 uger siden jeg bestilte, og oprettelsen er ikke sket endnu -
altså tror det problemet er hos TDC. Da jeg ringede for at få dem til at
åbne linien igen (altså hos TDC), sagde de der gik mindst 14 dage - indtil
jeg fortalte at linien ikke er nedlagt, men det kun er i deres system jeg er
frakoblet. 1 minut senere virkede min forbindelse igen. Så 14 dage hvis du
er TDC kunde, og langt mere hvis du er kunde et andet sted.

>
> > Hvis de kunne det, ville
> > opsigelsen og oprettelsen ske samme dag, og der var ingen
> > problemer. Alternativt skulle TDC have så meget styr på deres
> > systemer, at de kunne udsætte opsigelsen, når de selv udsætter
> > oprettelsen.
>
> TDC skal naturligvis afbryde forbindelsen den dato opsigelsen er
> bestilt til.

Kun hvis de også levere oprettelsen samme dag - og det er sgu da kun dem som
kan vide hvornår de reelt udfører arbejdet - det skal ske på den samme dag.
Om det så tager 6 eller 8 uger er jeg mindre interesseret i - bare det sker
samme dag.

Jørn



Dorthe Aagaard Niels~ (23-07-2003)
Kommentar
Fra : Dorthe Aagaard Niels~


Dato : 23-07-03 11:40

"Jørn Hundebøll" <news2@dblue.dk> wrote in message
news:3f1db565$0$48892$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
> Det er over 6 uger siden jeg bestilte, og oprettelsen er ikke sket endnu -
> altså tror det problemet er hos TDC. Da jeg ringede for at få dem til at
> åbne linien igen (altså hos TDC), sagde de der gik mindst 14 dage - indtil
> jeg fortalte at linien ikke er nedlagt, men det kun er i deres system jeg
er
> frakoblet. 1 minut senere virkede min forbindelse igen. Så 14 dage hvis du
> er TDC kunde, og langt mere hvis du er kunde et andet sted.
Det må det næsten være, kender også en der har tdc og han bestilte før mig,
han har intet hørt endnu, hvor jeg som er CC kunde har fået konventerigsdato
idag som er den 30/7, hvor jeg ellers havde bestilt datoerne 28-29/8 samt
1/9. pga. min bindingsperiode var indtil den 7/7 og derefter 30 dages
opsigelse. Der er ikke engang gået 5 uger fra det første brev jeg har fået
max 3 uger. oh well må vel bare betale dem begge, i så fald det ikke kan
rykkes, samt det med at man ville få besked i god tid med konventering. 1
uge kalder jeg ikke ligefrem god tid.

Nå men hygge

Dorthe



Martin Højriis Krist~ (27-07-2003)
Kommentar
Fra : Martin Højriis Krist~


Dato : 27-07-03 19:42

"Jørn Hundebøll" <news2@dblue.dk> skrev i en meddelelse
news:3f1d90e7$0$48901$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
> Problemet er at TDC ikke lever op til deres forpligtelser til at
levere en
> oprettelse på 6 uger.

Ved vi om de aftalte prognoser var korrekte?

> Alternativt skulle TDC have så meget
> styr på deres systemer, at de kunne udsætte opsigelsen, når de selv
udsætter
> oprettelsen.

Der er vandtætte skodder mellem de to kundetyper. Det er et regulatorisk
krav.

--
Martin Højriis Kristensen - http://www.makr.dk
Usenetstatistik 2002/2003 - http://www.f2.dk/ (TEST)
Jeg repræsenterer med dette indlæg mig selv og ikke TDC



Jørn Hundebøll (27-07-2003)
Kommentar
Fra : Jørn Hundebøll


Dato : 27-07-03 20:31


>
> > Alternativt skulle TDC have så meget
> > styr på deres systemer, at de kunne udsætte opsigelsen, når de selv
> udsætter
> > oprettelsen.
>
> Der er vandtætte skodder mellem de to kundetyper. Det er et regulatorisk
> krav.

Dvs. det at få flyttet et par kabler på centralen og det at nedlægge et
kontonr i edb systemet opfattes som to forskellige kundetyper ?


Jørn



Martin Højriis Krist~ (27-07-2003)
Kommentar
Fra : Martin Højriis Krist~


Dato : 27-07-03 22:50

"Jørn Hundebøll" <news2@dblue.dk> skrev i en meddelelse
news:3f2428ab$0$48895$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
> Dvs. det at få flyttet et par kabler på centralen og det at nedlægge
et
> kontonr i edb systemet opfattes som to forskellige kundetyper ?

Opsigelsen og oprettelsen er to forskellige ting, som der ikke er nogen
sammenhæng med i TDC's systemer.
Den eneste der kan relatere de to ting til hinanden er gensælgeren, der
af kunden har fået fuldmagt til opsigelse af kundens forbindelse ved TDC
Ovenstående følger direkte af lovgivningen på området.

--
Martin Højriis Kristensen - http://www.makr.dk
Usenetstatistik 2002/2003 - http://www.f2.dk/ (TEST)
Jeg repræsenterer med dette indlæg mig selv og ikke TDC



Martin Højriis Krist~ (27-07-2003)
Kommentar
Fra : Martin Højriis Krist~


Dato : 27-07-03 22:50

"Jørn Hundebøll" <news2@dblue.dk> skrev i en meddelelse
news:3f2428ab$0$48895$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
> Dvs. det at få flyttet et par kabler på centralen og det at nedlægge
et
> kontonr i edb systemet opfattes som to forskellige kundetyper ?

Opsigelsen og oprettelsen er to forskellige ting, som der ikke er nogen
sammenhæng med i TDC's systemer.
Den eneste der kan relatere de to ting til hinanden er gensælgeren, der
af kunden har fået fuldmagt til opsigelse af kundens forbindelse ved TDC
Ovenstående følger direkte af lovgivningen på området.

--
Martin Højriis Kristensen - http://www.makr.dk
Usenetstatistik 2002/2003 - http://www.f2.dk/ (TEST)
Jeg repræsenterer med dette indlæg mig selv og ikke TDC



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177500
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408514
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste