Rurer
Fra : Alvin A. Bang

Dato : 21-07-03 11:36

NG

Er der nogen som har et godt råd til hvordan man fjerner rurer fra en
glasfiberbåd. Jeg kan selvfølgelig slibe dem af men en smule doven er man
vel!!! Så derfor.....er der ikke en lettere metode?

MVH

Alvin

Fra : Claus Tersgov

Dato : 21-07-03 11:40

"Alvin A. Bang" <alvinbang@bigfoot.com> skrev i en meddelelse

> Er der nogen som har et godt råd til hvordan man fjerner rurer fra en
> glasfiberbåd. Jeg kan selvfølgelig slibe dem af men en smule doven er man
> vel!!! Så derfor.....er der ikke en lettere metode?

- dyppe hele båden i kalkfjerner?

Claus
--
***** Danmarks flotteste Boheme 630 til salg til fantasipris: *****
********** http://users.cybercity.dk/~dsl68585/ **********

Fra : Kurt Becher

Dato : 21-07-03 11:48

Hej

Den er ikke rent gal!!

Jeg har læst et eller andet om at man fjerner det, man kan og derefter
skyller båden i en blanding af eddikesyre og vand. Forholdet aner jeg ikke
noget om, men det kan være en anden en ved det.

De er jo af kalk de små r..huller så mon ikke det skulle kunne få bugt med
dem!?!?

MVH

Fra : "Troels Hansen

Dato : 21-07-03 16:39

Kurt Becher wrote:
> [...]
> noget om, men det kan være en anden en ved det.
>
> De er jo af kalk de små r..huller så mon ikke det skulle kunne få bugt med

Hvis kalkfjerneren ikke skader noget (aner jeg ikke om den gør), vil man
jo kunne blande en tyk grød af tapetklister og afkalker, Lidt ligesom
når man afsyrer gamle møbler, bare med afkalker i stedet.

Fra : Bjarke Christensen

Dato : 21-07-03 15:46

Jeps, det er der, men det er ikke sikkert du kan bruge løsningen.

Lige når båden tages op at vandet er både rurer og den selvpolerende maling
(hvis man bruger det) bløde. En bred (billig) spartel tager dem så let som
ingenting og nupper også lige alle andre ujævnheder, så både er lige klar
til maling næste forår.

At spare disse 20 min når båden lige er kommet op, er en rigtig dårlig
"investering".

/Bjarke