Opgradering af Pentium III 733 MHz Socket ~
Fra : Ukendt

Dato : 21-07-03 11:14

Et newbie-spørgsmål: 'Hvor hurtig en processor kan man opgradere en
computer, der hidtil har været udstyret med ovenstående processor,
til?

vh

KS

Fra : Claus

Dato : 21-07-03 11:24

kelds wrote:

> Et newbie-spørgsmål: 'Hvor hurtig en processor kan man opgradere en
> computer, der hidtil har været udstyret med ovenstående processor,
> til?

Ikke fordi jeg selv er for klog men jeg har opgraderet min egen.

Det kommer an på bundkortet. Hvis du har fået noget papir med din
computer er det muligt det fremgår deraf, det gjorde det i mit tilfælde.

Ellers må du skille ad og kikke indenfor for at se hvad du har af bundkort.

Hilsen Claus

Fra : kelds snabela ofir d~

Dato : 21-07-03 11:50

On Mon, 21 Jul 2003 12:23:55 +0200, Claus <komplet@linuxwaves.com>
wrote:

>Det kommer an på bundkortet. Hvis du har fået noget papir med din
>computer er det muligt det fremgår deraf, det gjorde det i mit tilfælde.

her er hvad jeg kunne finde af oplysninger:

Bundkort: Micro-Star MS-6309
Host Bridge: VIA Apollo Pro 133A/T
South Bridge: VIA VT82C686A

vh
KS

Fra : Jonathan

Dato : 21-07-03 14:21

Hej

> her er hvad jeg kunne finde af oplysninger:
>
> Bundkort: Micro-Star MS-6309

Måske er dette til hjælp: http://shor.ter.dk/747081486

mvh. Jonathan

Fra : Bjarke Andersen

Dato : 21-07-03 11:58

kelds <kelds snabela ofir dot dk> crashed Echelon writing

> Et newbie-spørgsmål: 'Hvor hurtig en processor kan man opgradere en
> computer, der hidtil har været udstyret med ovenstående processor,
> til?

Tjek bundkort producentens hjemmeside. Med nyeste BIOS kan du sikkert
udnytte den højeste PentiumIII der er produceret (svjv 1.13Ghz)

--
Bjarke Andersen

Fra : JK

Dato : 21-07-03 12:09

On Mon, 21 Jul 2003 12:13:55 +0200, kelds <kelds snabela ofir dot dk>
wrote:

>Et newbie-spørgsmål: 'Hvor hurtig en processor kan man opgradere en
>computer, der hidtil har været udstyret med ovenstående processor,
>til?

Du har mulighed for med Upgradeware 370GU adapter at gøre bundkortet
Tualatin kompatibelt.

Man kan stadig købe celeron tualatin cpu'er til ca. 5 hund. Som
bekendt har en tualatin celeron samme cache, 256 kbyte, som en P3.

http://www.upgradeware.com/english/product/370gu/compatibility.htm

Den adapter køber du i Tyskland hos:

http://www.jes-computer.de/catalog/default.php?cPath=48&osCsid=58c952c4cd7d8046c1647df7441a12dd

Der er vist ikke danske importører til den. Jes Computer tager 15 euro
i forsendelse og 2 euro for at betale via paypal (forud).

Uden adapteren siger MSI:

http://www.msi.com.tw/program/support/cpu_support/cpu/spt_cpu_detail.php?UID=124&NAME=MS-6309

der er også en version 2.0

http://www.msi.com.tw/program/support/cpu_support/cpu/spt_cpu_detail.php?UID=127&NAME=MS-6309%20V2.x

hilsen

John

Fra : Claus

Dato : 21-07-03 13:39

JK wrote:

> Du har mulighed for med Upgradeware 370GU adapter at gøre bundkortet
> Tualatin kompatibelt.

Det var sådan jeg opgraderede og jeg synes det er en god løsning for
folk der ikke er erfarne indenfor hardware.

Hilsen Claus