Laaangsom opstart
Fra : Dorph

Dato : 02-04-01 21:18

Hej Drenge og Piger

Har en pc hvor win98se er utrolig langsom om at starte (den står uden
harddisk aktivitet ca 30sek.).

Så var det lige jeg kom i tanke om at der var noget med at netværks kortene
skulle tildeles en
ip-adresse for at det gik lidt hurtigere.
Har 2 netværkskort, et til mit lokal net hvor jeg har givet den ip
198.158.128.025 og undermaske
255.255.255.000 - er dette korrekt ?
Det andet netværkskort er til mit Nortel 1-meg modem (cybercity 384/120)
hvor ip-adresse er sat til "Hent automatisk en IP-adresse" - er dette oxo
korrekt eller kan jeg indsætte en ip-adresse på dette kort oxo.

Tak for evt. svar.

Dorph

Fra : Niels Kristian Jense~

Dato : 03-04-01 06:36

"Dorph" <Dorph@NotMyAdress.dk> wrote in
<9aamv7$2d4u$1@news.cybercity.dk>:

> [...]
>
>Så var det lige jeg kom i tanke om at der var noget med at netværks
>kortene skulle tildeles en
>ip-adresse for at det gik lidt hurtigere.

Rigtigt

>Har 2 netværkskort, et til mit lokal net hvor jeg har givet den ip
>198.158.128.025 og undermaske
>255.255.255.000 - er dette korrekt ?

Nej, det er ikke korrket. Den IP adresse findes et sted i verden!

Du skal bruge en af de områder, der er lavet til privat brug. Eksempelvis:

192.168.x.y hvor x og y er mellem 1 og 254 (begge incl.)

Netmasken er OK.

>Det andet netværkskort er til mit Nortel 1-meg modem (cybercity 384/120)
>hvor ip-adresse er sat til "Hent automatisk en IP-adresse" - er dette
>oxo korrekt eller kan jeg indsætte en ip-adresse på dette kort oxo.

Det virker, hvis Nortel modemet har en såkaldt DHCP server. Kan du læse
om den har det i de papirer, der fulgte med?

Mvh. NKJensen

Fra : Peter Brodersen

Dato : 03-04-01 06:48

On 3 Apr 2001 05:36:16 GMT, news2000@e-box.dk (Niels Kristian Jensen)
wrote:

> [...]

.... og man bør ikke notere adresser med "0" foran (her tænker jeg på
"025"), idet det bliver betragtet som oktal-notation - og så er 025
lig med 21.

Windows:
C:\>ping 198.158.128.025
Pinger 198.158.128.21 med 32 byte data:

Lajnux:
$ ping 198.158.128.025
PING 198.158.128.025 (198.158.128.21): 56 data bytes

--
- Pede
Professionel nørd