kjepphest
Fra : Ola Hjulstad

Dato : 21-07-03 09:11

Hei
Min sønn har et ønske om at vi skal lage en kjepphest i tre som han
kan leke med. Kan noen hjelpe oss med en tegning av et hestehode, slik
at vi kan få saget ut et som han kan bruke på sin kjepphest. Nå løper
han rundt med bare kjeppen og leker hest

---
Ola Hjulstad
ola-nospam-@hjulstad.net
(Slett -nospam- i e-postadressen)

Fra : Trine Kornum Christi~

Dato : 21-07-03 09:22

ola@-nospam-hjulstad.net (Ola Hjulstad) writes:

> [...]
> at vi kan få saget ut et som han kan bruke på sin kjepphest. Nå løper
> han rundt med bare kjeppen og leker hest

Jeg ved ikke lige hvordan man laver den i træ, men min mor lavede dem
altid med en af min fars gamle strømper/sokker. Fyld den ud med vat,
sy øjne og mund på og sæt garn i som man. Bind den fast på kæppen.

Mvh Trine

http://www.triane.dk, billig overnatning i Nordjylland
http://www.bierstedjuletraeshandel.dk, æresporte og gran

Fra : Trond Øyvind Hermans~

Dato : 21-07-03 22:50

På vikingemarkedet på Moesgaard Strand ved Århus (hvis det altså ikke er
flyttet?), som omtalt i en anden tråd, kan man ganske givet købe den fineste
kæphest lavet i filtet uld. Jeg har også set dem i flere forretninger -
bl.a. Meldgaard Heste ved Farsø.

- men det var jo ingen hjælp til et hestehovede, man selv kan udskære i træ.
:-/

mvh
Trond Øyvind Hermansen

Fra : Anet

Dato : 22-07-03 09:03

(klip)

Tag en hestbog med hestehoveder i. Lig den i scanneren og scan så i
sorte/hvide farver. Forstør det op og klistrer det sammen så hestehovedet
bliver den størrelse som ønskes. sav hovedet ud. Mal øjne på hovedet. Lav en
man og pandelok af garn og sæt det på med små søm. Lav et hovedtøj af garn
og sæt på også. skru hovedet fast på skaftet og så skulle hesten være klar.

--
~Hilsen
Annette~

Fra : Anne Berit Nyland

Dato : 22-07-03 22:00

"Ola Hjulstad" <ola@-nospam-hjulstad.net> skrev i melding
> [...]
> at vi kan få saget ut et som han kan bruke på sin kjepphest. Nå løper
> han rundt med bare kjeppen og leker hest

http://www.magnor-glassverk.no/premier/premiemotiv/hestehode.gif

Lagre, forstørr, skriv ut, evt. forstørr enda mer på kopimaskin og bruk som
mal. Lykke til!

Anne Berit