Beskæring i Win-Fam træ.
Fra : driver

Dato : 20-07-03 11:16

Er det muligt at skære grene af ved visning af træfunktionen ?
Hvad gør jeg hvis jeg ønsker en strutur der viser alle personer i f.eks. min
farfars slægt, uden at min farmors, morfars og mormors slaægt kommer med.
Jeg har brug for funktionen fordi der er personer der er interesseret i mit
materiale om min farfar.

Hvis ikke Win-Fam kan klare opgaven, er der så andre programmer der kan ?
Det skal kunne lave plancher som Win-Fam kan.
mvh
driver.

Fra : Otto Jørgensen

Dato : 20-07-03 11:27

Sun, 20 Jul 2003 12:15:32 +0200, in dk.videnskab.historie.genealogi,
"driver" <XXmgcar@sport.dk> wrote:

> [...]
>Jeg har brug for funktionen fordi der er personer der er interesseret i mit

en enkel løsnin om dette ikke skal gjøres ofte, er jo å transportere en
kopi av det du trenger til en temporær database og ta ut gangspunkt fra
denne for hva du vil presentere.
Dette er noe jeg tror alle program kan klare.

--
Otto Jørgensen
http://home.online.no/~otjoerge/

Fra : Ole P. Bielefeldt

Dato : 20-07-03 19:13

Hej Driver,

Uden at kende WinFam, men hvis du laver et efterkommertræ for din farfar,
kommer vel kun hans (og din framors) efterkommere med?

I FTM kan du lave et Timeglas, som (hvis du "står" på din farfar) viser både
hans for- & efterslægt, men ikke de andre du nævner.

Prøv at kigge på nogle af de udskrifter, der er vist her:

http://www.sitecenter.dk/bkb_trading/scrapbog/
--
Ole P. Bielefeldt
Ry

ole.bielefeldt@adslhome.dk
FTM: www.familytreemaker.dk

Fra : driver

Dato : 21-07-03 10:12

"Ole P. Bielefeldt" <ole.bielefeldt@adslhome.dk> wrote in message
> Hej Driver,
>
> Uden at kende WinFam, men hvis du laver et efterkommertræ for din farfar,
> kommer vel kun hans (og din framors) efterkommere med?

Ja, men jeg skal have hele hans slægt med. Både direkte linie og sidelinier,
samt hans aner og hvad jeg ellers har om denne slægt.
mvh
driver

Fra : Ole P. Bielefeldt

Dato : 21-07-03 11:53

Ja, men du kan også få søskende til probanden, og dennes forfædre med.

Det eksempel er nok ikke vist på siden, da jeg jo skal stoppe et eller sndet
sted med eksemplerne.

Fra : Alf Christophersen

Dato : 20-07-03 19:14

On Sun, 20 Jul 2003 12:15:32 +0200, "driver" <XXmgcar@sport.dk> wrote:

>Hvis ikke Win-Fam kan klare opgaven, er der så andre programmer der kan ?
>Det skal kunne lave plancher som Win-Fam kan.

Dette er en standard funksjon i det minste i Disgen. Etter å ha laget
et slektstre på skjermen, kan man beskjære grenene på hvilket som
helst måte. Og så kan man legge dette treet i en søkeliste og deretter
eksportere til Gedcom eller skrive det ut på ett eller annet slag.

Fra : driver

Dato : 21-07-03 10:18

> [...]
> helst måte. Og så kan man legge dette treet i en søkeliste og deretter
> eksportere til Gedcom eller skrive det ut på ett eller annet slag.

Tak, jeg prøver at kigge lidt på Disgen
mvh
driver

Fra : Annelise Brahtz

Dato : 20-07-03 23:07

Hvis du bruger din farfar som proband i et træ, er det jo kun hans slægt
der kommer op.

Mvh.
Annelise Brahtz
_______________________

Fra : Annelise Brahtz

Dato : 20-07-03 23:19

- og du kan skrive træet ud som "Kombination", så du også får din farfars d
i r e k t e efterkommere med.

Mvh. Annelise Brahtz

Fra : driver

Dato : 21-07-03 10:08

"Annelise Brahtz" <abra@ishoejby.dk> wrote in message
> - og du kan skrive træet ud som "Kombination", så du også får din farfars
> i r e k t e efterkommere med.
>
> Mvh. Annelise Brahtz

Ja, men jeg får feks ikke min farfars søskende.
mvh
driver

Fra : Bjarne Damsgaard

Dato : 21-07-03 16:36

> [...]

>Hvis ikke Win-Fam kan klare opgaven, er der så andre programmer der kan ?
>Det skal kunne lave plancher som Win-Fam kan.

Hvis du ellers er tilfreds med det program du anvender for tiden og
dets grafiske muligheder er Gedsplit en mulighed. Se her:
http://www.dis-danmark.dk/program/gedsplit.asp
Det kan ikke lave plancher af nogen art. Du skal i stedet: 1)
Eksportere alle dinen data til en GEDCOM-fil, 2) beskære denne fil i
Gedsplit, 3) importere resultatet til dit 'rigtige' program, 4) lave
dine udskrifter, samt 5) kassere småstumperne.

mvh
Bjarne Damsgaard

Fra : Arne Feldborg

Dato : 24-07-03 02:53

"driver" <XXmgcar@sport.dk> skrev Sun, 20 Jul 2003 12:15:32 +0200

>Er det muligt at skære grene af ved visning af træfunktionen ?
>Hvad gør jeg hvis jeg ønsker en strutur der viser alle personer i f.eks. min
>farfars slægt, uden at min farmors, morfars og mormors slaægt kommer med.

Øh, hvordan vil du vise alle personer i din farfars slægt - uden at din
farmor kommer med.?

>Jeg har brug for funktionen fordi der er personer der er interesseret i mit
>materiale om min farfar.

Sansynligvis kan du ikke gøre det i eet hug, uanset hvilket program du
bruger.

Hvis du feks. i et givent program vælger en 'timeglasvisning' med din
farfar som proband, så vil du ikke få hans brødre med - og ej heller
hans kones slægt.

Hvis du vil dele tingene så skarpt op, så må du for mig at se lave
mindst to ged-filer.

1.
En efterslægtstavle med den farfar som proband
Hvis du vil have din farfars søskende og deres efterslægt med også, så
skal du vælge din farfars far som proband.

2.
En anetavle også med din farfar som proband.
Hvis du vil have din farmors aner med også, så skal du vælge een af
deres fællesbørn (feks. din far) som proband.

3.
Og endelig er der jo, som andre også har foreslået, programmet GedSplit
hvor du selv kan vælge hvilke kriterier du vil lægge til grund.

--
mvh, A:\Feldborg

Folketælllinger Hammerum og Bøling herreder, kirkebøger Hammerum herred