Makreller på middelgrunden YES
Fra : Per Jakobsen

Dato : 19-07-03 20:37

Hej Alle

Jeg vil gerne fortæller jer om en rigtig dejlig fisketur.

Startede i går fredag 18/7 1993 kl 2300 fra Helsingnør, og drog med Antares
gennem sommernatten
og landede på middelgrunden ca 30 minutter før solopgang.

Præcis ved solopgang lø klokken, og det var det vildeste jeg længe har
oplevet. Inden kl 0800 havde jeg fanget 52 makreller i pæne størrelsere
og nogle af dem store og dejligt fede. Jeg fangede inden for den samme
periode 5 torsk, alle dejlige spisefisk mellem 1,5 og 2 kg.

Hvor er det dog skægt at fange fisk med let grej. Jeg er bare lidt
overrasket over at det i den grad lykkedes makrellerne at krølle mine
forfang så meget.
I øvrigt er Antares et dejligt skib at sejle med og jeg følte virkelig at
skibber gjorde alt for at vi fik en rigtig god dag ud af det , det gøre alle
skibbere vel, men aligevel tak
Jeg havde ihvertfald en spændende tur, med god fangst og vidunderligt vejr.

Mvh

Per