Sofie "råber"
Fra : Kim Sørensen

Dato : 19-07-03 20:36

Hej.
Er der evt. nogle som kan hjælpe os.
Vi har en indekat, Sofie på snart 14 år. Inden for den sidste måned, er hun
begyndt at "råbe". Hun gør det i alle rum, også når hun er ude i vores
lukket have. Det er især helt galt om natten, så vi ikke rigtig får vores
nattesøvn.
Vi kan ikke finde ud af hvad det er hun vil.? Kan det være fordi hun måske
har ondt nogle steder.??
Med Venlig hilsen Charlotte.

Fra : Marianne Juul Peders~

Dato : 19-07-03 21:12

Kim Sørensen wrote:
> [...]
> rigtig får vores nattesøvn.
> Vi kan ikke finde ud af hvad det er hun vil.? Kan det være fordi hun

Hej Charlotte!

Årsagen til Sofies miauen, kan godt skyldes at hun er ved at komme lidt op i
årene. Min egen kat, som er 15 år, kan også finde på at miaue umotiveret.
Hun tolererer ikke stressende situationer, i så høj grad som før.

En god ide, ville være at tage Sofie til dyrlæge og bede om et seniorchek,
så kan man gribe ind i god tid, hvis der er noget under opsejlning.

--
Mvh.
Marianne Juul Pedersen

Fra : Marianne Juul Peders~

Dato : 19-07-03 21:32

> [...]
>
> En god ide, ville være at tage Sofie til dyrlæge og bede om et
> seniorchek, så kan man gribe ind i god tid, hvis der er noget under

På netdyredoktor er der en del temaer om "seniorkatte" - her følger et
link - håber det virker
http://devnull.at/?EQTE2

--
Mvh.
Marianne Juul Pedersen

Fra : Bente Jepsen

Dato : 19-07-03 22:43

"Kim Sørensen" <kimogcharlotte@fjerndette.stofanet.dk> skrev i en meddelelse
> Hej.
> Er der evt. nogle som kan hjælpe os.
> Vi har en indekat, Sofie på snart 14 år. Inden for den sidste måned, er
hun
> begyndt at "råbe".

En del af det kan måske skyldes at hun er ved at være døv. Vi havde en
siameser som på sine gamle dage (hun blev 19 år) og talte lidt højere end
tidligere og hun var temmelig døv til sidst.

Mange hilsner
Bente

Fra : Kim Sørensen

Dato : 22-07-03 15:45

Hej.
Jeg vil starte med at sige tak for de svar jeg har fået med hensyn til Sofie
og hendes "råben".
Jeg har i dag været ved dyrelægen med hende, og det viste sig at hun har
influenza, og derved betændelse i kroppen.
Dyrlægen mente at hun kunne blive mange år endnu, da hun var meget vaks af
sin alder.
Med venlig hilsen Charlotte.
"Bente Jepsen" <bente.jepsen@antispam.mail1.stofanet.dk> skrev i en
meddelelse news:3f19bb56$0$2643$ba624c82@nntp03.dk.telia.net...