Hjemvendt fra Silkeborg
Fra : Birgitte

Dato : 19-07-03 18:46

Det gik jo godt idag i Silkeborg, trods pladsen er utrolig trang, og at best
in show blev lavet ude i det fri *S*
Berlinetta nfo hunkat fik sit første certifikat imod Grand International
Champion, og Joker Face MCO hankat fik trods sine kun 10 måneder sit første
cartifikat imod Champion og blev også nomineret
Så jeg er ganske godt tilfreds,- med resultaterne.
Mvh Birgitte
www.truetrust.dk

Fra : Dan Mortensen

Dato : 19-07-03 18:55

Hej Birgitte

Tillykke
Vi er også vildt tilfredse da vores dejlige hankat nfo DK Starkad Sirius,
blev EX1 Biv, nomineret og BIS. En god dag trods den trange plads som du
skriver og den lille my Alf har haft det godt er på 193 gram nu

Hilsen Marianne

Fra : Elwarth

Dato : 19-07-03 19:12

> [...]
> blev EX1 Biv, nomineret og BIS. En god dag trods den trange plads som du
> skriver og den lille my Alf har haft det godt er på 193 gram nu

Hej Birgitte og Marianne.
Stort til lykke med de flotte resultater
Jeg var jo lige forbi og fik hilst på Marianne & Dan og Gritt. Det var nu
noget specielt med Best in Show udenfor, vi må da håbe, at der ikke er nogen
katte, der slipper væk.

Venligst
Dorthe

Fra : Birgitte

Dato : 20-07-03 14:13

"Elwarth" <elwarth@KATTENSjellingnet.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Jeg var jo lige forbi og fik hilst på Marianne & Dan og Gritt. Det var nu
> noget specielt med Best in Show udenfor, vi må da håbe, at der ikke er

Hej Dorthe
Tak for lykønskningen...
Du har helt ret i, at det har en charme med at vise sine katte frem ude i
det fri,- men selve udstillingen som sådan synes jeg var rigtig dårlig
arrangeret. Selve Nomineringen hvor der bliver kaldt utrlig mange katte op
på en' gang, og hvor pladsmangel kun kan siges at være under al kritik.
Stakkels katte.
Jeg hørte om katte der blev ABS'et fordi de tændte af under
dommerbedømningen,- altså katte der *normalt* kan styre sit temperament, og
hvor er det synd at disse katte skulle ABS pga pladsmangel.
Det ligner ingenting, at kalde 4 fertile hankatte op på en' gang hvor
afstanden kun kan blive 30 cm, og folk vadende ud og ind mellem disse, med
andre katte der skulle op til bedømning.
Håber sandelig at det bliver tænkt over hvor fremtidige udstillinger skal
foregå.
Mvh
Birgitte
www.truetrust.dk

Fra : Camilla Sabroe

Dato : 20-07-03 14:26

Så er første udstilling for Peace og mit vedkommende overstået som gav
Ex 1 det var virkelig dejligt, og dommeren bad om at se ham når der
skulle nomineres..wow det var lige prikket over i´et hun synes så godt
om ham.

Hallen var lille og der var varmt, men den var så lille at det var til
at overskue at hilse på andre omkring sig. Og en Best In Show uden for
var noget af en sjov oplevelse at se.

Men men men den gang det var tid til at stille op til nom må jeg sige
kors jeg blev skuffet ikke nok med jeg er ny og noget nervøs
men.der var trafik foran kattene og bagved kattene...det var endda så
groft at os der stod med kattene og viste frem havde at være så artig
at flytte os for dem som bare gik rundt lige i det område øhh det er
ikke lige sådan til når der er max 25 -30 cm mellem hver kat..DET var
virkelig skuffende at opleve ..så jeg var lettet over at bleve valgt
fra så hurtigt så det var ned til buret og slappe af og så ellers bare
stå som tilskuer til den banegård det var...det var virkelig en ØV
oplevelse (
--
Camilla Sabroe

Fra : Louise Viborg

Dato : 20-07-03 17:54

Hej Birgitte & Camilla!
Tillykke med jeres flotte resultater! Det var rigtig godt gået
Kan godt forstå i er negative over pladsmanglen. Der er bare ikke
noget værre end at stå der med sin kat og folk bare vader frem og
tilbage som om det var en banegård. Kattene blvier forfærdelig
stressede.
Gad sgu godt ha oplevet BIS udendørs *G*

Knus, Louise
Katteri DK Shuno Zahra
Opdræt af Smukke Selvsikre Skovkatte
http://www.shunozahra.dk

Fra : Birgitte

Dato : 20-07-03 19:12

"Camilla Sabroe" <pepperNOSPAM1@albertsen.org> skrev i en meddelelse
> [...]
> fra så hurtigt så det var ned til buret og slappe af og så ellers bare
> stå som tilskuer til den banegård det var...det var virkelig en ØV

Hej Camilla
Dejligt at gense dig, og få sat ansigt på manden Brian.
Håber i sov godt nok trods vores hjem er et galehus
Dejligt at få lov til at se Peace med fingerne, han er en fin fin
vandplasker *G*
Et stort tillykke med det flotte resultat,- er det ikke sjovt at tage på
udstilling med en' kat og komme hjem med en ny? *GG*
(Peace var nemlig rødsølv på udturen, men rød da han kom hjem *S*)
Missetanker fra Birgitte
www.truetrust.dk

Fra : Camilla Sabroe

Dato : 20-07-03 19:30

On Sun, 20 Jul 2003 20:11:30 +0200, "Birgitte" <birgitte@truetrust.dk>
wrote:

Hej Birgitte

>Hej Camilla
>Dejligt at gense dig, og få sat ansigt på manden Brian.
>Håber i sov godt nok trods vores hjem er et galehus

Siger du galehus....tænk så må jeg da være "normal" for jeg befandt
mig som en fisk i vandet ....øhh tror nok det skal formuleres som
værende til at jeg befandt mig spindende godt...det samme gjorde
manden.
>Dejligt at få lov til at se Peace med fingerne, han er en fin fin
>vandplasker *G*

Tror sagtens han vil kunne tømme Gudenå for vand i løbet af en
uge*LOL*
>Et stort tillykke med det flotte resultat,- er det ikke sjovt at tage på
>udstilling med en' kat og komme hjem med en ny? *GG*
>(Peace var nemlig rødsølv på udturen, men rød da han kom hjem *S*)

Taaak er også meget glad for det resultat....jow det er noget af en
omfarvet kat at have med hjem, men guuud ske lov han er den samme
gavtyv som han var da han tog afsted*G*

Men lidt underligt er det bestemt at få at vide at man står med en kat
der kan svinge mellem gruppe 5 og gruppe 7 alt efter årstid....lidt af
en kæmelon må jeg sige*GG*

Missehilsen og vandplask fra Peace
--
Camilla Sabroe

Fra : Birgitte

Dato : 20-07-03 19:07

"Dan Mortensen" <dsm@post1.tele.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> blev EX1 Biv, nomineret og BIS. En god dag trods den trange plads som du
> skriver og den lille my Alf har haft det godt er på 193 gram nu

Og et tillykke til Sirius.
Dejligt at høre, at Alf har det godt, og vokser fint.
Mvh Birgitte
www.truetrust.dk

Fra : Elwarth

Dato : 20-07-03 18:03

Hej allesammen
Så er vi vendt trætte hjem fra udstilling, så nu er det praletid
Abbie vandt sit andet CAC over sin halvsøster, men tabte BIV'et til en
ungkat. Så det var fint nok.
Men sørme om ikke Simba gik hen og blev Bedste Huskat Det er vi jo meget
stolte af. Jeg var nu ikke for stolt ved at skulle have ham udenfor for at
blive præsenteret, men det gik da heldigvis

Stolte hilsner
Dorthe

Fra : Birgitte

Dato : 20-07-03 19:05

> [...]
> stolte af. Jeg var nu ikke for stolt ved at skulle have ham udenfor for at
> blive præsenteret, men det gik da heldigvis

Hej Dorte
Ihh et stort tillykke herfra. Rigtig flot resultat.
Ja man er lidt betænkelig over at have kattene ude i det fri,- især når
pladsen er så trang.
Mvh Birgitte
www.truetrust.dk

Fra : Pia J

Dato : 20-07-03 19:32

"Birgitte" <birgitte@truetrust.dk> wrote in message

> Ja man er lidt betænkelig over at have kattene ude i det fri,- især når
> pladsen er så trang.

Ja, jeg ved godt, hvad mine havde gjort... Gravet mine indvolde ud og
forsvundet i den blå luft over al den ståhej!

:Pia

Fra : Elwarth

Dato : 20-07-03 20:12

> Ihh et stort tillykke herfra. Rigtig flot resultat.

Hej Birgitte
Mange tak

Venligst
Dorthe

Fra : Camilla Sabroe

Dato : 20-07-03 20:18

Hej Dorthe

Stort tillykke med de flotte resultater

Jaa man må da sige det har været en anderledes Best In Show
--
Camilla Sabroe

Fra : Elwarth

Dato : 20-07-03 20:26

> Hej Dorthe
>
> Stort tillykke med de flotte resultater

Hej Camilla.
Mange tak

> Jaa man må da sige det har været en anderledes Best In Show

Ja, det må du nok sige. Heldigvis skulle der ikke udtages BIS/BOX hos
huskattene denne gang, så hele konkurrencen foregik indenfor. Han skulle kun
ud og præsenteres for publikum, så vi var hurtigt inde igen.

Venligst
Dorthe

Fra : Henrik Pedersen

Dato : 20-07-03 20:24

"Birgitte" <birgitte@truetrust.dk> writes:

> [...]
> cartifikat imod Champion og blev også nomineret
> Så jeg er ganske godt tilfreds,- med resultaterne.

Tillykke med dem

Har set billeder derfra og YES jeg var der ikke selv og er bestemt
glad for det...;-/
Jeg troede først at det var en lille kælder....

--
Med venlig hilsen & mIauu samt miauu fra landet ved regnbuen
Henrik & Anastacia samt Melissa

Fra : Birgitte

Dato : 20-07-03 22:39

"Henrik Pedersen" <misbams@edb.invalid> skrev i en meddelelse

> [...]

glad for det...;-/
Jeg troede først at det var en lille kælder....
Med venlig hilsen & mIauu samt miauu fra landet ved regnbuen

Tak skal du have Henrik
Ja det mindede mest af alt om en kælder... for meget plads var der ikke...
Hvor/hvem har billeder fra showet??
Mvh Birgitte
www.truetrust.dk

Fra : Louise Viborg

Dato : 21-07-03 09:37

Hej Birgitte!
Du kan se dem på Shaggytail's hjemmeside www.shaggytail.dk
Det ligner godt nok en kælder! Puuha, man får det helt varmt bare af
at se billeder derfra!

Fra : Birgitte

Dato : 21-07-03 09:50

"Louise Viborg" <nospam@shunozahra.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Du kan se dem på Shaggytail's hjemmeside www.shaggytail.dk
> Det ligner godt nok en kælder! Puuha, man får det helt varmt bare af

Så har jeg kigget billeder,- og kan kun give dig ret,- det minder om en
kælder,- og jeg kan love for at kattene havde det varmt....
Mvh Birgitte
www.truetrust.dk

Fra : Tina Susanne Johanss~

Dato : 20-07-03 23:00

Ja, så er vi hjemme igen efter vores første udstilling og sikke et
gedemarked.

Freya blev køresyg næsten inden vi var kørt over bygrænsen fra Randers og
hyperventilerede hele vejen til Silkeborg. I fællesskab med Gizmo holdt hun
også vrælekor hele vejen, så min chauffør begyndte at tale om
bagagerumstransport

Vel fremme var vi de første fremmødte - vi var der allerede lidt i otte
(sådan er det med førstegangsnerver, man planlægger alle eventualiteter),
men det passede mig egentlig meget godt for så kunne misserne nå at få en
halv times frisk luft i transportkasserne udenfor indgangen. Dyrlægetjekket
gik uden problemer, det var der jeg havde haft mine bekymringer og vi fik
anvist vores bure. Det gik ret hurtigt at få indrettet burene og proppet
kattene ind i dem - da vi fik Gizmo ud fandt jeg ud af at det IKKE var gylle
vi havde kunnet lugte det meste af vejen, staklen havde skidt i
transportkassen (når man skal så skal man). Så gik der ellers laaaaang tid
med at vente, huskatte er jo ikke just det første på programmet
Efterhånden som dagen skred frem blev mere og mere af burgardinerne fjernet
for at give noget luft, der var slet ingen gennemstrømning inde i burene og
Gizmo var ved at få hedeslag (sort kat, stress, lille bur, første gang på
udstilling og lidt ondt i maven efter den lange køretur.) Han nægtede både
at spise og især drikke og sad i stedet i kattebakken og gispede med åben
mund og polypper så jeg var mere end en smule urolig. Freya tog til gengæld
det hele med ophøjet ro, hun flød ligeså lang hun var i buret og lige så
snart der kom gæster så var hun der med det samme for at modtage kæl og ros.
En times tid inden bedømmelsen lykkedes det mig at få noget vådfoder i begge
kræ (dygtig Gizzemis) og det skulle da selvfølgelig lige passe at Freya
endte med en klædelig sovseplet lige midt i hendes hvide pande. Godt jeg
havde husket en våd vaskeklud, så problemet hurtigt kunne afhjælpes

Selve bedømmelsen gik faktisk mere smertefrit end jeg havde forventet, jeg
havde det ellers som om det var eksamen jeg skulle til (tak Dorthe for
venlig hjælp og vejledning - den var tiltrængt og meget værdsat - og
tillykke med Simba endnu engang). Heldigvis slap vi da for at stå med
kattene i armene tilsidst - det havde jeg frygtet hele dagen - mig med 7½ kg
kat i over 30 graders varme, høj luftfugtighed - og så havde han det
ovenikøbet ikke så godt. Som førstegangsudstiller er jeg egentlig godt
tilfreds med resultatet. Ud af fem huskatte blev Gizmo nr. 4 og Freya nr.
5 - og det var tæt på at blive omvendt hvis ikke Freya var blevet lidt sur
og kontrær over at min bror havde vækket hende fra en tiltrængt søvn for at
blive bedømt )

Vi fik selvfølgelig også købt ind, både foder, en seng, en legering,
kattekys og en hel sæk legesager der kan glæde Devi i lang tid fremover.

Generelt vil jeg sige at udstillingen virkede ukoordineret. Eftersom vi var
blandt de allerførste der kom ind i rummet, iagttog vi en del episoder som
var uheldige. Bunden gik ud af et bur da en ejer var ved at hænge
burgardiner op. Pladen faldt ned oven på transportkassen med hendes kat i.
Kaotisk, men udbedret på fem minutter, uden nogen skrammer. Der var generel
burforvirring. Folk havde ikke fået de bure de havde tilmeldt sig til, de
havde ikke fået bure ved siden af hinanden, man kunne blive ved. Sidst på
dagen under Best in Show udenfor var der lige pludselig en der råbte om at
lukke dørene - det var lykkedes en kat at vriste sig fri og den fræsede mod
en køligere frihed - men blev dog fanget ind igen. Der var ulideligt varmt,
højttalersystemet var ikke det bedste, der var trangt og luftfugtigheden
steg meget i løbet af eftermiddagen. Da vi pakkede sammen sværgede jeg at
jeg aldrig mere ville tage på sommerudstilling. Det nænner jeg ikke at gøre
mod misserne. Først køresyge i en varm bil og så hedeslag i et varmt bur
uden nogen form for luftgennemstrømning. Jeg er helt lam i min højre arm af
at agere vifte for Gizmo med mit program.

Men udstille igen - det skal jeg helt sikkert. Jeg krydser alt hvad der
krydses kan, for at JYRAK vælger at holde deres novemberudstilling et sted i
Århus og så tror jeg jeg vil forsøge at tage Devi med. Kun Devi hvis jeg
skal alene afsted, hvis jeg kan lokke med min bror (hjælpebærer og
lidelsesfælle hele dagen) og min far (chauffør og bagagebærer) igen, så kan
det være de alle tre skal med - Freya sandsynligvis som chaperone og udenfor
bedømmelse. Men nu må vi se hvad der sker.

Det var i hvert fald en god oplevelse - på trods af de mange minusser
(varmen kan jeg ikke give Katteklubben skylden for) og det var dejligt at se
så mange flotte katte.

Mvh Tina (der leger zombie efter 1½ times nattesøvn på grund af nerver -
måske jeg snart skulle gå i seng), Gizmo (der nok helst ser at jeg ikke går
i seng - den har han nemlig snuppet), Freya (der har sovet på køkkengulvet
faktisk siden vi kom hjem) og Devi (der endelig er faldet i søvn efter
timers leg med legeringen - den dumme bold - hvorfor kan jeg ikke få fat i
den?)

--
Besøg Tina, Gizmo, Freya og Devi på:
www.gizzemissen.dk

Fra : Elwarth

Dato : 21-07-03 09:50

"Tina Susanne Johansson" <tina_johansson@NOSPAMyahoo.com> skrev i en
meddelelse news:3f1b10d2$0$13221$edfadb0f@dread15.news.tele.dk...

> [...]
hun
> også vrælekor hele vejen, så min chauffør begyndte at tale om

Hej Tina
Tak for sidst
Ja, det er ikke altid kattene synes, det er fedt at køre i bil. Vores har
heldigvis vænnet sig til det efterhånden.

> Vel fremme var vi de første fremmødte - vi var der allerede lidt i otte
> (sådan er det med førstegangsnerver, man planlægger alle eventualiteter),

Selvfølgelig

> [...]
Dyrlægetjekket
> gik uden problemer, det var der jeg havde haft mine bekymringer

Sådan havde jeg det også de første par gange, det ville være så surt at
skulle køre hjem igen pga. lopper eller sådan noget.

> [...]
> transportkassen (når man skal så skal man). Så gik der ellers laaaaang tid
> med at vente, huskatte er jo ikke just det første på programmet

Nej, det må du nok sige. Vi havde heldigvis Abbie at tage os af indtil da.

> [...]
> det hele med ophøjet ro, hun flød ligeså lang hun var i buret og lige så
> snart der kom gæster så var hun der med det samme for at modtage kæl og

Jeg synes nu, at de begge tog det rigtig pænt. Det var jo første gang med en
masse nye lugte og lyde og ikke mindst varmen.

> [...]
> endte med en klædelig sovseplet lige midt i hendes hvide pande. Godt jeg
> havde husket en våd vaskeklud, så problemet hurtigt kunne afhjælpes

Det lykkedes aldrig for os at få noget som helst i vores katte, til gengæld
var de både sultne og tørstige, da vi kom hjem.

> [...]
> havde det ellers som om det var eksamen jeg skulle til (tak Dorthe for
> venlig hjælp og vejledning - den var tiltrængt og meget værdsat - og

Det var da så lidt Og tak, vi er meget stolte og beundrer den fine pokal

> [...]
kg
> kat i over 30 graders varme, høj luftfugtighed - og så havde han det

Det frygtede jeg også denne gang. Simba var ikke vild med at blive holdt
overhovedet i går, så det var vist vores held, at hun gerne ville se dem i
burene.

> [...]
> og kontrær over at min bror havde vækket hende fra en tiltrængt søvn for

Jeg er glad for, du ikke blev skræmt væk af resultatet, det var jo trods alt
første gang, og misserne skal lige lære det.

> Vi fik selvfølgelig også købt ind, både foder, en seng, en legering,
> kattekys og en hel sæk legesager der kan glæde Devi i lang tid fremover.

Hæ, hæ, naturligvis. Vi fik kun købt en transportkasse denne gang.

> [...]
af
> at agere vifte for Gizmo med mit program.

Ja, det var ikke verdens bedste udstilling, vi må håbe, de lejer en ordenlig
hal næste gang, der var da rigeligt på venteliste, så vidt jeg ved.

> [...]
udenfor
> bedømmelse. Men nu må vi se hvad der sker.

Jeg er også spændt på, hvor den udstilling skal være.
Jeg synes nu ikke, du skal droppe at få Freya bedømt, hun var jo lige
vågnet.

Venligst
Dorthe