MS Windows
briani 27239
Win2000Pro vs Win XP Pro???
Fra : [SANTA]-Cinnober

Dato : 21-07-03 00:33

Hej der.
Her kommer et ? som nok kan starte en religionskrig

Men hvilken Windows yder bedst.
Her tænker jeg på hastighed dvs hvor godt det udnytter ram, cpu, hd´er etc.

Win2000 Pro eller Win XP Pro ???

Skal køre sammen med:
Cpu XP1800
Bundkort Soltek SL75FRN2-L
ram 512 MB PC3200
Grafikkort Geforce2 GTS 32 mb DDR <-----(ved godt det hænger lidt her med
hastighed)
Hd´er 1 stk 13.4gb ATA66 og 1 stk 20 gb ATA 100 (ved osse at det ikke er
optimalt)

Fra : Soeren Nielsen

Dato : 21-07-03 00:57

"[SANTA]-Cinnober" <cinnober@santaclan.dk> skrev i en meddelelse
> Hej der.
> Her kommer et ? som nok kan starte en religionskrig

Lad os ikke håbe det.

> Men hvilken Windows yder bedst.
> Her tænker jeg på hastighed dvs hvor godt det udnytter ram, cpu,
> hd´er etc.
>
> Win2000 Pro eller Win XP Pro ???

Kan da starte med at sige jeg er glad for Win2000 Pro, og har ingen planer
om at opgradere.

WinXP skulle efter sigende være lidt mere ram-sulten, dett kan dog minimeres
ved at indstille XP til at ligne Win2000. Men med 512MB tror jeg ikke du vil
få problemer.

Ved ikke om der er forskel på de to systemers evne til at udnytte ram, cpu
og harddiske, men jeg tror det ikke. De bygger jo begge på NT-kernen.

Meget groft kan man sige at Win2000 ikker er lavet til spil (ældre
dos-spil), mens XP er lavet til at kunne køre "alle" programmer.

Jeg vil nok vælge styresytem efter hvad du kender, eller efter hvilket
system du har lettest ved at få hjælp til (venner osv.), det er jo lidt
svært at hente hjælp på nettet hvis man ikke kan komme på

> [...]
> med hastighed)
> Hd´er 1 stk 13.4gb ATA66 og 1 stk 20 gb ATA 100 (ved osse at det ikke

Hvis de ikke sidder på samme kabel skulle du vel stadig kunne udnytte
ATA100.

Jeg har haft win2000 på en celeron400 med 386MB ram(pc-100), lidt langsom,
men harddsiken var også elendig
Men på en Duron800 med 786MB(pc-133) var der ingen problemer.
På den nyeste går det bare flyvende (2400+)

--
mvh Søren Nielsen
http://www.soerennielsen.dk/akvarie/

Fra : Martin Schultz

Dato : 21-07-03 09:55

On Mon, 21 Jul 2003 01:56:56 +0200, "Soeren Nielsen"
<soeren_nielsen_dk_scn@hotmail.com> wrote:

>Meget groft kan man sige at Win2000 ikker er lavet til spil (ældre
>dos-spil), mens XP er lavet til at kunne køre "alle" programmer.

Der er også en del helt nye spil der ikke kan køre under 2000.

Martin
--
Besøg http://adsltips.crunzh.com for guider til
ADSL og opsætning af CISCO router.

Fra : Soeren Nielsen

Dato : 21-07-03 09:59

"Martin Schultz" <dknews@dropbox.cotse.net> skrev i en meddelelse

> Der er også en del helt nye spil der ikke kan køre under 2000.

OK det viste jeg ikke

Fra : Peter Lykkegaard

Dato : 21-07-03 10:32

"Martin Schultz" <dknews@dropbox.cotse.net> wrote in message

> Der er også en del helt nye spil der ikke kan køre under 2000.

Såsom?

mvh/Peter Lykkegaard

Fra : Martin Schultz

Dato : 21-07-03 13:40

On Mon, 21 Jul 2003 11:32:08 +0200, "Peter Lykkegaard"
<polonline@hotmail.com> wrote:

>"Martin Schultz" <dknews@dropbox.cotse.net> wrote in message

>Såsom?

The Thing, the sims, settlers 3. Der er sikker også andre.

Fra : Peter Lykkegaard

Dato : 21-07-03 14:10

> The Thing, the sims, settlers 3. Der er sikker også andre.

Det er da vist ikke "helt" nye spil?
3 forstår jeg ikke som "en del"

Settlers virker i øvrigt ganske udmærket på min 2000 box

mvh/Peter Lykkegaard

Fra : [SANTA]-Cinnober

Dato : 21-07-03 17:46

> The Thing, the sims, settlers 3. Der er sikker også andre.
> --
> Besøg http://adsltips.crunzh.com for guider til
> ADSL og opsætning af CISCO router.

hehe sjovt nok kører jeg Win2000 pt og der kører The Sims Deluxe Edition
upåklageligt....men ved godt at der står,at Sims ikke understøttes af
Win2000....Men en humlebi kan ikke flyve...men det er der ingen der har
fortalt den så den flyver bare videre

Fra : arc@na

Dato : 25-07-03 02:46

"[SANTA]-Cinnober" <cinnober@santaclan.dk> wrote in news:3f1c1893$0$76093
> [...]

> upåklageligt....men ved godt at der står,at Sims ikke understøttes af
> Win2000....Men en humlebi kan ikke flyve...men det er der ingen der har

Sims kan skam også sagtens køre på mine Win2000-PC'er.

arc@na

Fra : arc@na

Dato : 21-07-03 11:52

Martin Schultz <dknews@dropbox.cotse.net> wrote in

> Der er også en del helt nye spil der ikke kan køre under 2000.

Hvilke?

arc@na

Fra : arc@na

Dato : 21-07-03 11:52

"Soeren Nielsen" <soeren_nielsen_dk_scn@hotmail.com> wrote in

> Meget groft kan man sige at Win2000 ikker er lavet til spil (ældre
> dos-spil), mens XP er lavet til at kunne køre "alle" programmer.

Jeg har en større samling spil, som går tilbage til 1990, og jeg kan stort
set smide hvad som helst i hovedet på Win2000Pro - det kører bare. Nogle
gamle DOS-spil kræver så at man bruger VDMSound, som btw også er beregnet
til XP.

Nye spil kører også upåklageligt på 2000.

arc@na

Fra : Hagman

Dato : 21-07-03 09:27

Se og stem selv:
http://www.mpetersen.dk/stem0.html

WinXP ser ud til at føre

Fra : Ukendt

Dato : 21-07-03 21:56

"Hagman" <hagman@stofanet.dk> skrev i en meddelelse
> Se og stem selv:
> http://www.mpetersen.dk/stem0.html
>
> WinXP ser ud til at føre

Det er da klart. Hverken DOS 6.22 eller WIN 3.11 WG er jo medtaget.

Fra : arc@na

Dato : 25-07-03 02:50

"Karsten Jensen" <bitosnabelatdcadslpunktumdk> wrote in news:3f1c538a$0
$76076$edfadb0f@dread11.news.tele.dk:

> Det er da klart. Hverken DOS 6.22 eller WIN 3.11 WG er jo medtaget.

Ak, ja - det var tider...

Men nu må man jo også regne med, at WinXP bliver tvunget ned i halsen på
alle de stakler, som er ude at købe en PC i BILKA for første gang. Os der
er lidt mere nørdede, bruger Win2000Pro. De RIGTIG nørdede, kompilerer
deres egen LINUX-version.

arc@na

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 26-07-03 23:44

In dk.edb.system.ms-windows, arc@na <this.is@n.invalid.email.org>
says...
> er lidt mere nørdede, bruger Win2000Pro. De RIGTIG nørdede, kompilerer
> deres egen LINUX-version.

Ja, de bruger GenToo...

--
Med venlig hilsen/best regards
Jesper G. Poulsen

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 21-07-03 19:35

In dk.edb.system.ms-windows, [SANTA]-Cinnober <cinnober@santaclan.dk>
says...
> Men hvilken Windows yder bedst.

En kammersjuk opgraderede fra XP Pro til 2000 Pro. Han synes at han
manglede nogle systemresourcer.

Fra : Ukendt

Dato : 21-07-03 21:53

"Jesper G. Poulsen" <ms2mogens@ingen steder.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> says...
>
> En kammersjuk opgraderede fra XP Pro til 2000 Pro. Han synes at han

Ja, det er naturligvis også en måde at sige det på.

Jeg kører også med W2k, hø, hø.

Mvh
Karsten Jensen

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 24-07-03 17:29

In dk.edb.system.ms-windows, "Karsten Jensen"
<bitosnabelatdcadslpunktumdk> <"Karsten Jensen"
<bitosnabelatdcadslpunktumdk>> says...
> Jeg kører også med W2k, hø, hø.

Nu har du vel husket SP4?

Fra : Ukendt

Dato : 28-07-03 01:08

> In dk.edb.system.ms-windows, "Karsten Jensen"
> <bitosnabelatdcadslpunktumdk> <"Karsten Jensen"
> [...]

Ja, jeg tror nok, dén er feset ind. Jeg kører automatisk opdatering på den
måde, a lige pludselig står der en lille globus med et Win logo, der
meddeler, at den er klar til at downloade "vigtige" opdateringer, og den
skal start nu, eller jeg skal påmindes senere.

Men hvad skulle være værd at huske i SP4?

Med venlig hilsen
Karsten Jensen