MS Windows
briani 27239
Kopiere filer fra Win98 HD til Win XP HD?
Fra : Ukendt

Dato : 20-07-03 20:14

Kan det lade sig gøre at sætte en harddisk fra en Windoews 98-udstyret
computer over i en Windows XP-udstyret computer og så kopiere filerne
fra den gamle HD til den nye?

Hvordan sikrer man sig i øvrigt, at den booter på XP-harddisken og
ikke på Win 98 -harddisken?

På forhånd tak

KS

Fra : N/A

Dato : 20-07-03 20:33

"kelds" <kelds snabela ofir dot dk> skrev i en meddelelse
> Kan det lade sig gøre at sætte en harddisk fra en Windoews 98-udstyret
> computer over i en Windows XP-udstyret computer og så kopiere filerne
> fra den gamle HD til den nye?

Ja det kan det godt.
Tag win98 harddisken ud af den pc som den er i, sæt jumperen på den til at
være "slave" montér den i XP pc'en.
Når det er gjort starter du pc'en som du plejer, derefter åbner du "Windows
Stifinder" og kopierer de filer over på XP harddisken som skal kopieres.

> Hvordan sikrer man sig i øvrigt, at den booter på XP-harddisken og
> ikke på Win 98 -harddisken?

Bare sørg for at XP harddisken bliver på samme plads på IDE-Kablet som den
var før den anden harddisk bliver sat i pc'en

Fra : Pico

Dato : 20-07-03 22:41

N/A wrote:
> [...]
> Når det er gjort starter du pc'en som du plejer, derefter åbner du
> "Windows Stifinder" og kopierer de filer over på XP harddisken som

Det er korekt nok, men jeg tror Kelds er intereseret i at kunne starte
Win 98 og det kan han ikke. Bruger han endelig en bootmaneger bliver
det noget være rod, bundkortdrivere osv. er ikke ens i de to maskiner.
Den eneste fornuftige måde er at begynde forfra og så installere Win 98
først og så XP på en ander HD/partion.
Muligheden er også at sætte Win 98 disken som C og så geninstallere
alle driverne til det hardware der er i den nye maskine, derefter
installere/reperere XP, men det er ikke noget jeg gad gå i gang med.

> Bare sørg for at XP harddisken bliver på samme plads på IDE-Kablet
> som den var før den anden harddisk bliver sat i pc'en

Og hvad skal man så med Win 98 disken ? Nå jeg har måske misforstået
spørgsmålet
Pico

Fra : N/A

Dato : 20-07-03 23:56

"Pico" <IPdata@mail.dk> skrev i en meddelelse
> Og hvad skal man så med Win 98 disken ? Nå jeg har måske misforstået
> spørgsmålet

Jeg tror, at der er nogen dokumenter eller lignende, han gerne vil have
flyttet over på sit nye system, jeg havde det i hvert fald på samme måde
selv for et par måneder siden

Fra : Pico

Dato : 21-07-03 21:14

N/A wrote:
> [...]
> have flyttet over på sit nye system, jeg havde det i hvert fald på
> samme måde selv for et par måneder siden

Nå så har jeg misforstået det, dem kopiere man da bare over.
Pico