MS Windows
briani 27239
Hvilken W XP, H E
Fra : Ole Larsen

Dato : 19-07-03 17:16

Har været på google grupper idet jeg regnede med at emnet var hyppigt oppe at vende, men jeg synes ikkie rigtigt.....
Overvejer måske at gå fra W98 SE til W XP home edition.
I annoncer mm. forekommer fgl. betegnelser
1) OEM
2) SP1
3) Opgradering
4) Bundlet
Hvad ligger der skjult under disse betegnelser,
PFT
--
Mvh,
Ole

Fra : Richard Thune

Dato : 19-07-03 18:22

Ole Larsen wrote:
> [...]
> fra W98 SE til W XP home edition.
> I annoncer mm. forekommer fgl. betegnelser
Version beregnet til at blive preinstalleret på en pc før salg, må kun
bruges på denne pc, kan være modifiseret af producenten, ellers normal fuld
udgave, nogle forhandleren sælger oem versioner sammen med f.eks. mus dette
er svjv ok.
> 2) SP1
"Service pack 1" Samlet pakke med fejlretninger til windows, f.eks. win 2000
sælges i versioner der indeholder en servicepakke (er nået til nr 4), ved
ikke om sådanne er frigivet til xp.
> 3) Opgradering
Version der kræver at du har en anden windows i forvejen, kan opdatere din
eksisterende windows, vil dog anbefale ren installation, kan sagtens lade
sig gøre du skal bare isætte win98 cden når du bliver bedt om det
> 4) Bundlet
Betyder leveret sammen med noget andet, vil sansynligvis være oem.
Om det skal være oem eller opgradering, køb det billigste, versionerne er
lige komplette.
R Thune

Fra : Ole Larsen

Dato : 19-07-03 18:35