hvad slags filer er .cfm filer?
Fra : Jesper Fjølner

Dato : 20-07-03 20:00

På nogle sites er der en .cfm extension på filer i forbindelse
med content management.
Hvad slags content managing drejer det sig om?

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Mikkel Egelund

Dato : 20-07-03 20:10

"Jesper Fjølner" <jesperfjoelner@XXXhotmail.com> wrote in message
> [...]
> Hvad slags content managing drejer det sig om?
>

> --
> Vil du lære at kode HTML, XHTML, CSS, SSI eller ASP?

..cfm filer er Macromedia Cold Fusion filer. Cold Fusion er en web
applikations server, ligesom IIS og Apache. Samtidig har Cold Fusion sit
eget scriptsprog svarende til ASP og PHP.

Du kan læse mere på http://www.macromedia.com/software/coldfusion

Det content managing system du har set kunne altså lige så vel have været
udviklet i ASP eller PHP.

/mikkel

Fra : Jesper Fjølner

Dato : 20-07-03 21:57

> ..cfm filer er Macromedia Cold Fusion filer. Cold Fusion er en web
> applikations server, ligesom IIS og Apache. Samtidig har Cold Fusion sit
> eget scriptsprog svarende til ASP og PHP.

Tak for det.
I forbindelse hermed:
Er der et sted jeg kan læse om strategier, når man skal opbygge noget
content management eller artikelstyring til et websted?

Jeg har i øjeblikket noget kørende, hvor al tekst gemmes i felter i en
database og kaldes frem på sider med en fast struktur med overskrift,
brødtekst osv. placeret faste steder.

Hvad med XML, er det noget man skal overveje til et site med en stribe
artikler?

Et af problemerne med databasemodellen er at jeg ikke kan linke direkte fra
et ord i en artikeltekst til en anden af artiklerne på sitet. For så ville
linket jo hedde ...vis.asp?mode=3&ID=45 eller noget i den stil og den
skal skal jo ikke hardcodes.

Kender I et sted, hvor jeg kan læse om hvilke generelle måder, der er at
lave den slags dokument/artikelstyring?