ASP Upload?
Fra : Mikkel S. Larsen

Dato : 20-07-03 17:18

Jeg sidder med et problem, som jeg håber på at kunne få hjælp til
at løse..

Jeg ville gerne opstille en mulighed for at besøgende på min side
kan uploade filer. Jeg har kigget mig rundt på nettet efter
guides til dette, men jeg har ikke været i stand til at finde
noget brugbart. Hovedsageligt fordi det er skrevet som PHP,
hvilket jeg endnu ikke kender noget til.

Jeg har fundet ud af at mange, ligesom mig, søger hjælp til
dette. Men til forskel fra dem, har jeg ikke været i stand til at
finde hvad jeg søger. Jeg har forsøgt mig med upload-systemer fra
forskellige steder. Desværre kan jeg ikke få dem til at virke, og
de er for komplekse til at jeg kan få et overblik over dem.
Jeg beder ikke om en detaljeret og avanceret guide, men derimod
om noget så simpelt som muligt, så jeg selv kan bygge videre på
det.

På forhånd tak.

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 20-07-03 19:40

Mikkel S. Larsen skrev:

> [...]
> noget brugbart. Hovedsageligt fordi det er skrevet som PHP,
> hvilket jeg endnu ikke kender noget til.

Hvad har du søgt efter? Hvis du prøver at google på fx "asp upload
tutorial" eller "asp upload example" burde det være muligt at finde
eksempler på asp-upload.

> Jeg har forsøgt mig med upload-systemer fra forskellige steder.

Hvilke?

> Desværre kan jeg ikke få dem til at virke,

Hvad har du prøvet og hvilke fejl fik du?

Hvis du har adgang til at benytte upload via en komponent - fx
AspSmartUpload - er det det letteste. Find ud af hvilke komponenter
du har til rådighed på din (udbyders?) server, og find så eksempler
via Google.

Læs også gerne <http://asp-faq.dk/article/?id=41> og
<http://infimum.dk/HTML/hjaelpmig.html> for at få gode råd til at
spørge i nyhedsgrupper.