Hurtig news-server?
Fra : Henning

Dato : 20-07-03 22:38

Jeg søger en ny hurtig news-udbyder. Har pt. Usenetnews.com, men på
trods af de lover 2Mbit dl, henter jeg kun med ca 1M. Supporten svarer
ikke på henvendelse med traceroute, om hvor fejlen kan ligge
Jeg har søgt rundt, men det e ren jungle, og at smide 15$ i hvert
forsøg er lige i overkanten

Henning
hsb@(fjernes)image.dk

Fra : Per

Dato : 21-07-03 07:56

"Henning" <newsmail@mailme.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> ikke på henvendelse med traceroute, om hvor fejlen kan ligge
> Jeg har søgt rundt, men det e ren jungle, og at smide 15$ i hvert

De sidste par dage har jeg også kun kørt med 1-1.3MBit derfra (jeg gætter på
at du mener usenetserver.com?), men ellers kører det normalt med omkring
1.6Mbit hvilket er omkring max af hvad man kan forvente med 2MBit.

Fra : Henning

Dato : 21-07-03 20:11

On Mon, 21 Jul 2003 08:55:40 +0200, "Per" <pzk@spamsux.com> wrote:

>"Henning" <newsmail@mailme.dk> skrev i en meddelelse

>De sidste par dage har jeg også kun kørt med 1-1.3MBit derfra (jeg gætter på
>at du mener usenetserver.com?), men ellers kører det normalt med omkring

Korrekt, usenetserver. Jeg havde lige siddet og læst på
http://www.exit109.com/~jeremy/news/providers/providers.html og havde
blandet lidt rundt på navnene

Henning
hsb@(fjernes)image.dk

Fra : tha_old2003

Dato : 03-09-03 23:06

"Per" skrev d. 21-07-03 07:56 dette indlæg :
> [...]
> 1.6Mbit hvilket er omkring max af hvad man kan forvente med 2MBit.

> Jamen jeg kan da kun hente med 60 kb ved usenetserver.com, hvad gør
jeg forkert. er der noget der skal sætte op anderledes eller hva'?

http://www.kandu.dk/

Fra : Morten Nielsen

Dato : 21-07-03 18:44

On Sun, 20 Jul 2003 23:38:14 +0200, Henning <newsmail@mailme.dk>
wrote:

>Jeg søger en ny hurtig news-udbyder. Har pt. Usenetnews.com, men på

Jeg bruger Eurofeeds, og det er faktisk ikke så dumt. Henter derfra i
øjeblikket, og DuMeter siger, at jeg downloader med 204 kB/sec på min
2048/512 linie. Softwaren er GrabIT med alle 8 threads enabled.

Se mere på www.eurofeeds.com

Morten

Fra : Jack Ryan

Dato : 21-07-03 21:25

"Morten Nielsen" <nielsen@kardemommeby.com> skrev i en meddelelse

> Jeg bruger Eurofeeds, og det er faktisk ikke så dumt. Henter derfra i
> øjeblikket, og DuMeter siger, at jeg downloader med 204 kB/sec på min
> 2048/512 linie. Softwaren er GrabIT med alle 8 threads enabled.

Andre der har erfaringer med Eurofeeds? Når man ser på deres hjemmeside og
deres faq virker det som om det er et ret nyt firma.

Jack Ryan

Fra : Henning

Dato : 21-07-03 21:28

On Mon, 21 Jul 2003 19:43:48 +0200, Morten Nielsen
<nielsen@kardemommeby.com> wrote:

> [...]
>øjeblikket, og DuMeter siger, at jeg downloader med 204 kB/sec på min
>2048/512 linie. Softwaren er GrabIT med alle 8 threads enabled.

De virker temmelig dyre Der er ikke ubegrænset dl, og det vil
irritere mig at være begrænset. 25G (koster ca. 100dkr/md) lyder måske
af meget, men henter du nogle film, programmer o.a. når du hurtigt
grænsen.
Men wow - inspireret af dit forslag med GrabIT kom jeg ind på
www.shemes.com som både udgiver GrabIT, men også driver en
news-server.
Jeg har nu tegnet et 3 dages prøveabonnement for 2$, og henter faktisk
lige nu headers med 221kB/sec, dvs. 100% 2Mbit! Der er en begrænsning
på 750M om dagen for 11$/md, jeg må lige se om jeg måske alligevel kan
leve med det Eller opgradere til 1,5G/dag for 21$/md!

Henning
hsb@(fjernes)image.dk

Fra : Henning

Dato : 21-07-03 22:40

> [...]
>på 750M om dagen for 11$/md, jeg må lige se om jeg måske alligevel kan
>leve med det Eller opgradere til 1,5G/dag for 21$/md!

Hm, klokken er nu halv tolv, og jeg ramte loftet på 750M på godt en
time... Ikke nogen god start

Henning
hsb@(fjernes)image.dk

Fra : Morten Nielsen

Dato : 22-07-03 19:02

On Mon, 21 Jul 2003 22:27:52 +0200, Henning <newsmail@mailme.dk>
wrote:

> [...]
>irritere mig at være begrænset. 25G (koster ca. 100dkr/md) lyder måske
>af meget, men henter du nogle film, programmer o.a. når du hurtigt

Jeg henter kun fra alt.binaries.music.springsteen, så for mit
vedkommende rækker det med 25 GB.

>Men wow - inspireret af dit forslag med GrabIT kom jeg ind på
>www.shemes.com som både udgiver GrabIT, men også driver en
>news-server.

Det er faktisk et ganske godt stykke software. Og jeg vidste ikke, at
de havde en newsserver selv. Interessant!

> [...]
>på 750M om dagen for 11$/md, jeg må lige se om jeg måske alligevel kan
>leve med det Eller opgradere til 1,5G/dag for 21$/md!

Så ville jeg bare føle, at jeg skulle finde noget interessant at
downloade HVER dag, og det gider jeg ikke Jeg holder mig til mine
bootlegs...

Morten

Fra : Lars

Dato : 21-07-03 20:47

> [...]
> ikke på henvendelse med traceroute, om hvor fejlen kan ligge
> Jeg har søgt rundt, men det e ren jungle, og at smide 15$ i hvert

Hvorfor er det så vigtigt for jer at have en så hurtig hastighed på download
af usenet meddelelser? - ikke at der er noget galt med det, jeg er bare selv
godt tilfreds med mine 256 kbps derfor undres jeg.

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 21-07-03 21:04

"Lars" <lars@herred.dk> skrev :

>Hvorfor er det så vigtigt for jer at have en så hurtig hastighed på download
>af usenet meddelelser? - ikke at der er noget galt med det, jeg er bare selv
>godt tilfreds med mine 256 kbps derfor undres jeg.

Hvis du har en 2 megabitforbindelse og kan udnytte den fuldt ud,
så kan du hente pornoen otte gange hurtigere eller hente otte
gange så meget
--
Knud

Fra : Henning

Dato : 21-07-03 21:54

On Mon, 21 Jul 2003 21:46:40 +0200, "Lars" <lars@herred.dk> wrote:

> [...]
>af usenet meddelelser? - ikke at der er noget galt med det, jeg er bare selv
>godt tilfreds med mine 256 kbps derfor undres jeg.

Skal du hente en film på ex. 2 skiver (SVCD), når den at blive fjernet
fra serveren inden du får hentet det sidste... Og så irriterer det mig
at have et stort hul ud i verden, som jeg ikke kan udnytte

Henning
hsb@(fjernes)image.dk

Fra : Lars

Dato : 22-07-03 19:38

> Skal du hente en film på ex. 2 skiver (SVCD), når den at blive fjernet
> fra serveren inden du får hentet det sidste... Og så irriterer det mig
> at have et stort hul ud i verden, som jeg ikke kan udnytte

Forståeligt, men hvordan komemr du til at betale for filmene, hvis du henter
dem via usenet, det forstår jeg altså ikke?

Fra : Andreas Jensen

Dato : 22-07-03 08:04

> [...]
> ikke på henvendelse med traceroute, om hvor fejlen kan ligge
> Jeg har søgt rundt, men det e ren jungle, og at smide 15$ i hvert

Prøv <http://www.news.astraweb.com/plans.html>. Tag en Unlimited DSL plan,
de tager kun $5 for de første 10 dage som er en prøveperiode for dig.
Du kan dog kun hente med 70 kb/s pr. forbindelse (op til 4 tilladt). Dette
er fordi deres trafik-begrænsning ikke er sat så smart op endnu, men de
siger det kommer i løbet af en måned så man kan hente med 2 mbit på en
tilslutning til serveren.

/Andreas

Fra : tha_old2003

Dato : 04-09-03 16:16

"Andreas Jensen" skrev d. 22-07-03 08:04 dette indlæg :

> [...]
de
> siger det kommer i løbet af en måned så man kan hente med 2 mbit på en

Hvordan kan i komme op på de 1-1.3mbit når jeg kun lige nu sdder og
henter med 43kb.? jeg har 1mbit!

http://www.kandu.dk/