Lavere priser på telefoni og internet
Fra : Erik Dan

Dato : 19-07-03 13:35

Fra : Niels Dybdahl

Dato : 19-07-03 14:18

Så vidt jeg husker er den samlede tilslutningsafgift omkring 15 000 kr hos
NVE...
Men nu skriver NVE godt nok at tilslutningsprisen er halveret.

Niels Dybdahl

Fra : Tobias Nielsen

Dato : 19-07-03 14:33

"Niels Dybdahl" <Niels@Dybdahl.dk> skrev i en meddelelse
> Så vidt jeg husker er den samlede tilslutningsafgift omkring 15 000 kr hos
> NVE...
> Men nu skriver NVE godt nok at tilslutningsprisen er halveret.

http://www.fth-bredbaand.dk/default.asp?mode=viewPage&pageid=120

Prisen for tilslutning til FTH Bredbånd kan deles op i tre, når NVE har
valgt et område at udrulle FTH Bredbånd i:

1. Etablering af FTH Bredbånd til FTH-nettet*
2. Stikledning fra vejen og ind til huset kr. 1500,-
3. Aktivering af FTH Bredbånd kr. 2990,-

* Denne pris er afhængig af mange faktorer og kan først endeligt beregnes,
når det konkrete projekt er kendt.

Så, ja.. det kan nok godt gå hen og bliver dyrt

/Tobias

Fra : Jens

Dato : 28-07-03 22:02

"Tobias Nielsen" <tobias@tach.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
beregnes,
> når det konkrete projekt er kendt.
>

> Så, ja.. det kan nok godt gå hen og bliver dyrt

Jeg synes faktisk det er billigt, for man får Internet (fremtidssikret mht.
hastighed), mulighed for rigtigt mange TV/Radio kanaler, samt telefoni.
Regner man sammen for f.eks. et nybyggeri, så kommer prisen også der op ad
idag:

Tilslutning til antenneforening: 5000,- (Pris eksempel, men typisk
prisen for en normal dansk antenneforening)
Telefon: 1500,- (Er det ikke omtrent det
en ny oprettelse af telefon koster ?)
Internet 500,- til 1000,- (Oprettelse
for f.eks. ADSL eller Cable Internet)

Så vil jeg da hellere ofre nogle tusind ekstra og få lagt fiber ind !
Man må jo gå ud fra at investeringen kan hentes hjem såfremt huset
sælges....

Jens

Fra : Tobias Nielsen

Dato : 28-07-03 23:34

"Jens" <jjonsson@_NOSPAM_get2net.dk> skrev i en meddelelse

> Så vil jeg da hellere ofre nogle tusind ekstra og få lagt fiber ind !
> Man må jo gå ud fra at investeringen kan hentes hjem såfremt huset
> sælges....

Jeg giver dig ret. Men for mig som lejer er det næppe en god inverstering.
Der er da ingen tvivl om at når jeg om et par år køber enten lejlighed eller
hus, at en lignende løsning skal lægges ind. Alt efter mulighederne på det
pågældene tidspunkt sparer man jo penge i det lange løb. (som markedet ser
ud i dag)

Men lad os se hvad fremtiden bringer :)

/Tobias

Fra : Erik

Dato : 19-07-03 14:50

"Erik Dan" <frimaerke@mirage.dk> skrev i en meddelelse
> http://www.jp.dk/erhverv/artikel:aid=1919848/

Uha uha, de tilbyder 10/10 Mbit/s til 695,- pr md.
Det lyder ikke så ringe endda
http://www.fth-bredbaand.dk/default.asp?mode=viewPage&pageid=149
Dog er det nogle ret hampre oprettelsespriser.

--
Erik

Fra : Tobias Nielsen

Dato : 19-07-03 15:13

"Erik" <eor@FJERNDETTEmail.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> http://www.fth-bredbaand.dk/default.asp?mode=viewPage&pageid=149
> Dog er det nogle ret hampre oprettelsespriser.

Hvis du henviser til de 695,- i oprettelse er det da ingenting, hvis du
sammenligner båndbreddemæssigt med divser dsl produkter på markedet.

Derimod skal du regne med adskillige tusinde kroner for selve tilslutningen.

Fra : Erik

Dato : 19-07-03 15:44

> http://www.fth-bredbaand.dk/default.asp?mode=viewPage&pageid=120

Det var osse tilslutnings afgiften jeg mente
Selve oprettelsen er kun på 495,-

--
Erik

Fra : Tobias Nielsen

Dato : 19-07-03 16:00

> [...]
>
> "Tobias Nielsen" <tobias@tach.dk> skrev i en meddelelse

> tilslutningen.
> >

> Det var osse tilslutnings afgiften jeg mente

Jeps.. det var månedsafgiften der lå på 695,- :)

/Tobias