[IE 6] *.eps bliver til *.ps.
Fra : Thomas Madsen

Dato : 19-07-03 17:03

Hej,

Det er muligvis blot mine filtyper som der skal pilles lidt ved
i WinXP, men er jeg den eneste som oplever at IE 6 SP1 omdøber
EPS-filer til PS når man downloader dem?

Her er en fil at prøve på, til dem som gider:
<http://home18.inet.tele.dk/madsen/coreldraw/hands.eps>.

Det er en gammel bug som man skulle tro var løst forlængst når man
læser denne MS-artikel: <http://support.microsoft.com/?kbid=180030>.

Problemet er bare at jeg umiddelbart ikke kan bruge løsningen på
den side, for jeg har allerede både EPS og PS registrerede som to
separate filtyper som gerne skulle holdes adskilt. PS åbner med
Adobe Distiller og EPS med Adobe Illustrator og det skulle de
gerne blive ved med at gøre. Det eneste jeg ønsker er blot at EPS
ikke bliver omdøbt til PS når jeg downloader en EPS-fil.

Krydspostet til: dk.edb.internet.software.browser og
dk.edb.system.ms-windows.
FUT til: dk.edb.system.ms-windows.
FUT?, se: <http://www.usenet.dk/ord/lokal.html#fut>.

Madsen.

Fra : Lars Stokholm

Dato : 19-07-03 17:50

In dk.edb.system.ms-windows, Thomas Madsen wrote:

>Det er muligvis blot mine filtyper som der skal pilles lidt ved
>i WinXP, men er jeg den eneste som oplever at IE 6 SP1 omdøber
>EPS-filer til PS når man downloader dem?

Du er ikke den eneste og jeg har prøvet på en helt ren installation af
Windows XP (med diverse WU-opdateringer).

>Her er en fil at prøve på, til dem som gider:
><http://home18.inet.tele.dk/madsen/coreldraw/hands.eps>.

Omdøbes til 'hands.ps'.

>Problemet er bare at jeg umiddelbart ikke kan bruge løsningen på
>den side, for jeg har allerede både EPS og PS registrerede som to
>separate filtyper

Jeg havde dem slet ikke registreret da jeg prøvede, så det tip er vist
no good. Endnu engang kan jeg desværre ikke hjælpe dig. :/ Men du
spurgte jo selv. ;)

--
Lars Stokholm

The case of George the Wipe, oh God I can't stop laughing,
this sense of humour of mine, it isn't funny at all. (KT)

Fra : Thomas Madsen

Dato : 19-07-03 18:03

Lars Stokholm skrev:

> Omdøbes til 'hands.ps'.

Øv, men tak fordi at du gad at teste. :)

> Jeg havde dem slet ikke registreret da jeg prøvede, så det tip er
> vist no good.

Løsningen på MS-linket kan heller ikke direkte overføres til WinXP.

Madsen.

Fra : Pico

Dato : 19-07-03 22:28

Thomas Madsen wrote:
> [...]
> EPS-filer til PS når man downloader dem?
>
> Her er en fil at prøve på, til dem som gider:

Jeg har lige prøvet at hente den. Køre med XP, SP1 og når den hentes
almindeligt omdøbes den til *PS allerede før man trykker gem. Tilhøre
så Adobe Destiler.
Så prøvede jeg at hente den med FlashGet og den henter den som
*EPS der åbnes i Illustrator.
Jeg håber da ikke det er dine egne hænder der har fået de blå cirkler

Pico

Fra : Thomas Madsen

Dato : 19-07-03 22:44

Pico skrev:

> Jeg har lige prøvet at hente den. Køre med XP, SP1 og når den
> hentes almindeligt omdøbes den til *PS allerede før man trykker
> gem. Tilhøre så Adobe Destiler.

Det samme sker her. I ældre versioner af IE kunne man få lov til
at omdøbe navnet inden man klikkede ok til at downloade filen,
men det kan man ikke engang længere.

> Så prøvede jeg at hente den med FlashGet og den henter den som
> *EPS der åbnes i Illustrator.

Også her hvis jeg vælger at hente den med GetRight, men alligevel
så kunne det være rart hvis IE ikke ændrede navnet når man henter
direkte udenom diverse downloadmanagere.

> Jeg håber da ikke det er dine egne hænder der har fået de blå
> cirkler

Det er det heller ikke :)

Madsen.

Fra : Soeren Nielsen

Dato : 19-07-03 22:41

"Thomas Madsen" <nospam@madsen.tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> EPS-filer til PS når man downloader dem?
>
> Her er en fil at prøve på, til dem som gider:

IE kokser også her IE6.0 på win2000 SP4

men i Opera7.11 er det hele bare 10-4

--
mvh Søren Nielsen
http://www.soerennielsen.dk/akvarie/

Fra : Thomas Madsen

Dato : 19-07-03 22:49

Soeren Nielsen skrev:

> IE kokser også her IE6.0 på win2000 SP4

Ok. Nu har jeg også prøvet at spørge om det samme i en af MS' grupper.
Så bliver det jo spændende om der er en eller flere som ved hvordan det
kan ændres. (Melder selvfølgelig tilbage hertil hvis der er).

Madsen.

Fra : Mikkel Egelund

Dato : 20-07-03 21:08

"Thomas Madsen" <nospam@madsen.tdcadsl.dk> wrote in message
> [...]
> ikke bliver omdøbt til PS når jeg downloader en EPS-fil.
>
> Krydspostet til: dk.edb.internet.software.browser og

Problemet skal ikke løses på clienten, men derimod på web serveren!
Webserveren sender en forkert header til clienten, og MS Internet Explorer
fejler. Vi har (hoster) en server stående hvor vi netop har rettet denne
"fejl". Test evt. på adressen:

http://caslonsoft.com/menu-press/press-material/docs/logos/CaslonSoftLogo.eps

Denne downloades som .eps i alle browsere!

/mikkel

Fra : Thomas Madsen

Dato : 21-07-03 10:30

Mikkel Egelund skrev:

> Problemet skal ikke løses på clienten, men derimod på web
> serveren!

Aha. Det kan bare næsten ikke passe at man ikke kan rette det i
klienten, for jeg gjorde det på Win98SE hvor jeg fulgte den artikel
hos MS som jeg sendte link til tidligere. Sådan kan det bare ikke
rettes i WinXP som sagt, men det må kunne lade sig gøre på en anden
måde skulle man tro.

[CaslonSoftLogo.eps]

> Denne downloades som .eps i alle browsere!

Sørme så. Den bliver også ved med at hedde *.eps her når jeg henter
den.

Madsen.