hvad gør vi nu
Fra : Jens og Jannie

Dato : 20-07-03 23:08

Hej NG

Jeg spørger i denne gruppe, fordi jeg tror det er bundkort problem, jeg har.

problemet er, at min mor der har lige så lidt forstan på computere som jeg
har, ringer for at få hjælp.

Hun har lånt en pc af min søster, fordi den er lidt støre end hendes egen,
da hun modtager den fungerer alting udemærket, men så flytter hun sin gamle
hd over i, for at have lidt ekstrer plads, og nu starter problemet.

den starter op, begynder at tælle ram, kommer til ca. 120, og så bliver
skærmen hvid med nogle farvede pjælker, sådan bliver den bare stående i lang
tid, til hun slukker for den, hun starter den så igen, og prøver at komme
ind i bios, men det kan ikke lade sig gøre.

så piller hun den gamle hd ud igen, samler det hele nøgagtig som det var da
hun startede, men nu kommer den med det samme billede.

så prøver hun, at pille ide kaplerne fra så der ikke er noget tilsluttet
bundkortet, men igen kommer den med den samme skærm, og indtet sker.

hun har også prøvet at sætte skærmen tilbage på den gamle pc, og her
fungerer alt som det skal.

Jeg kan finde følgende på den pc der er problemet, men jeg har ikke kunnet
finde ud af hvilket bundkort det er.

Compaq Presario 7400 Internet-pc
Model 7464

Design:

Type:
Microtower

Farve:
Opalhvid

Processor:

Type:
AMD-K6®-2 med 3D-Now!T-teknologi

Klokfrekvens:
500 MHz

Systembus:
100 MHz

Implementering:
Super 7

Chipset:
VIA MVP4/686A

Co-processor:
Matematisk co-processor er indbygget

MMXT support
Ja

3D-Now!T support
Ja

Cache:

Intern Level 1:
64 KB

Ekstern Level 2:
512 KB

Hukommelse:

Standard:
64 MB

Maksimalt:
512 MB

Hastighed:
100 MHz CL3

Hukommelsestype:
168 bens SyncDRAM

DIMM type:
Guldkontakter

Antal slots:
2 stk. (total)

1 stk. (optaget ved levering)

1 stk. (ledig ved levering)

Harddisk:

Størrelse:
8 GB

Hastighed:
5400 RPM

Søgehastighed:
10.5 ms

Controller:
E-IDE

UltraDMA support:
ATA/33

Diskettedrev:

Type:
3.5"

Størrelse:
1.44 MB

DVD:

Type:
DVD-ROM

Hastighed:
8x / 32x

Overførelseshastighed op til 10800 KB/s (DVD)

Overførelseshastighed op til 4800 KB/s (CD-ROM)

Interface: E-IDE

Grafiksystem:

Chipset: Trident MVP4
Databredde:
64-bit

Grafikbus:
Integreret

Implementering:
Integreret i systemchipset

Hukommelse:
100 MHz SyncDRAM

8 MB (delt med systemhukommelse)
3D-accelereret: Ja

Tilslutning til TV
Nej

Lydsystem:

Chipset: ESS Allegro
Implementering:
Integreret

Wavetable:
32 stemmer

Surround Sound:
Dolby® Digital (AC-3)

JBL 3D VirtualTheaterT (VMAx)

FM-synth:
Ja

Højttalere:

Type:
JBL Platinum højttalere

RMS:
2.5 W

Peak:
3 W

Modem:

Data-hastighed:
Op til 56 Kbps

Fax-hastighed:
14.4 Kbps

ITU V.90 support:
Ja

Implementering:
PCI-kort

Tastatur og mus:

Tastatur::
Compaq Internet Tastatur II

Mus:
Compaq Internet Scroll Mus

Genvejstaster på tastatur:

Standby:
Dvale / vågn op

Internet:
Let Internet

Elektronisk post

Aktivitet

Min Presario

Shopping

Underholdning

Favoritprogram:
Start af favoritprogram

Udskriv

CD/DVD-afspiller:
Start/pause

Stop

Forrige spor/kapitel

Næste spor/kapitel

Eject

Lydstyrke:
Lydstyrke op

Lydstyrke ned

Mute

Stik for tilslutning af eksternt tilbehør:

Stik på forsiden:
2 stk. til USB tilbehør

Stik på bagsiden: 1 stk. til tastatur (PS/2)

1 stk. til mus (PS/2)

2 stk. til USB tilbehør

1 stk. til joystick, gamepad eller MIDI tilbehør

1 stk. til serielt tilbehør (RS-232C/DB9)

1 stk. til parallelt tilbehør, f.eks. printer (EPP/ECP/DB25)

1 stk. til VGA skærm (D-sub 15)

1 stk. til højttalere eller eksternt lydudstyr (mini-jack)

1 stk. til mikrofon (mini-jack)

1 stk. til eksternt lydudstyr LINE IN (mini-jack)

1 stk. til telefonnet (RJ-11)

Stik for tilslutning af internt tilbehør:

PCI-slots:
4 stk. (3 stk. ledige, 1 stk. optaget af modem)

Drevpladser:
5 stk. (2 stk. ledige, 3 stk. optaget)

1 stk. ledigt ekstern (5.25")

1 stk. ledigt ekstern (3.5")

Understøtter:

Plug & Play:
Ja

ACPI:
Ja

PC 98:
Ja

Energy Star:
Ja

NTSL år 2000:
Ja

Strømforsyning:

Strømforsyning:
145 Watt

Spændingsområde:
180-264

AC Frekvens:
47-63 Hz

Fluktueren:
5v +/- 5%

3.3v +/- 3%

Dvaletilstand:
<30W

Vægt og dimensioner:

Vægt:
11.5 Kg

Højde:
420.37 mm

Bredde:
222.50 mm

Dybde:
439.42 mm

Medfølgende programmer:

System:
Microsoft Windows 98 version 2

Hjemmekontor:
Microsoft Word 2000

Microsoft Works 2000

Internet:
Microsoft Internet Explorer 5

Support:
Compaq Service Connection

McAfee VirusScan

QuickRestore med SystemKopi

Andet:
Op til 6 valgfrie titler

Bestillingsoplysninger:

Modelserie: Compaq Presario 7400 Internet-pc

Modelnummer: Model 7464

Varenummer: 168218-083

FODNOTER:

Informationer om specifikationer og garanti er kun gældende for
danske modeller solgt i Danmark. Specifikationer kan ændres uden varsel.
Compaq Computer er ikke ansvarlig for redaktionelle fejl i denne
publikation. Compaq og Presario er registrerede varemærker. Intel og Pentium
er registrerede varemærker ejet af Intel Corporation. Celeron og MMX er
varemærker ejet af Intel Corporation. AMD og AMD-K6 er registrerede
varemærker og 3DNow! er varemærke ejet af Advanced Micro Devices Inc.,
Microsoft og Windows er registrerede varemærker ejet af Microsoft
Corporation. Aureal og A3D er varemærker ejet af Aureal Semiconductor Inc.
Øvrige produkter kan være varemærker ejet af deres respektive firmaer.
Compaq anerkender alle varemærker.

© 1999 Compaq Computer Corporation. All rights reserved.

Hvis der er nogen der har en ide om hvad vi nu skal prøve, vil vi blive
meget glade for at høre det.
på forhånd tak

Jens

Fra : Leony

Dato : 21-07-03 13:16

"Jens og Jannie" <jannieogfjernjens@hansen.mail.dk> skrev i en
meddelelse news:3f1b11a5$0$76131$edfadb0f@dread11.news.tele.dk

> [...]
> egen, da hun modtager den fungerer alting udemærket, men så flytter
> hun sin gamle hd over i, for at have lidt ekstrer plads, og nu

Har hun husket at flytte jumperne så de står korrekt (master/slave)?

Hvis din søsters pc har en harddisk med et styresystem på (eks Windows),
så skal denne være master og din mors harddisk skal være slave. Dette er
dog forudsat at de sidder på samme kabel.

Hvis disken sidder på det sekundære kabel kan den godt sidde som master.
Et evt cd-rom drev skal så være jumpet som slave.

Du kan se et billede af jumperne her:
http://www.meritcomputers.com/lib/drvhelp/jumpera_max8.html
Typisk vil der stå på harddisken hvilken indstilling der er hvad, enten
på en label oven på disken eller over jumperen eller evt på printet.

--
mvh Leony.....Se mit Playboycasemod:
http://home.tiscali.dk/~vinci/

Fra : fox

Dato : 21-07-03 13:30

> [...]
> mvh Leony.....Se mit Playboycasemod:
> http://home.tiscali.dk/~vinci/
> Mit Chieftec røntgen mod + mit nye mod "The MetallicAse".

Links som dette er guld værd og flere af dem tages imod med kyshånd

Fra : Jens og Jannie

Dato : 24-07-03 09:12

Leony wrote:

> Har hun husket at flytte jumperne så de står korrekt (master/slave)?

ja det er der styr på.

> [...]
>
> Hvis disken sidder på det sekundære kabel kan den godt sidde som
> master. Et evt cd-rom drev skal så være jumpet som slave.

Ja vi mener det blev gjort korekt, men det mest mærkelige er, at da hun så
samler det hele som det var da det kom, så fortsætter problemet bare.

Jens