bundkort og strømforsyning
Fra : esj

Dato : 20-07-03 15:30

Hi

Jeg sitter med en underlige følelse.
Jeg har haft et bundkort der ikke kunne køre 133 / 266 .

Jeg har lige taget det bundkort ud af et kabinet - med en amd 1700+
Sat det over i et andet ( med en 250 strømforsying)
Og pludselig kører det stabilt.

Jeg har så sat et andet bundkort i omtalte kabinet ( som har en 300
strømforsyning )

Og se ... Det kan heller ikke køre 133/266 ????

Nu kunne jeg jo godt lide at vide om andre har haft lignende
oplevelser ?

Erik

Fra : Villy Jensen

Dato : 20-07-03 16:54

> [...]
> Og pludselig kører det stabilt.
>
> Jeg har så sat et andet bundkort i omtalte kabinet ( som har en 300

Det lyder interessant!!!

Vil du forsyne gruppen med yderligere oplysninger for begge
strømforsyninger:

(effekt)
fabrikat & type
+3.3 V: ?? A
+95 V: ?? A
+12 V: ?? A
osv..

fordi det er A-værdierne for de enkelte spændinger, der kan gøre forskellen!

Med spændt hilsen
Villy
http://hjem.get2net.dk/villy

Fra : esj

Dato : 20-07-03 22:24

On Sun, 20 Jul 2003 17:53:46 +0200, "Villy Jensen" <vje@e-mail.dk>
wrote:

>Det lyder interessant!!!
ja ikke. Jeg tror heller ikke mine egne øjne. MEN selv om
strømforsyningen synes af være eneste variable - så må der jo være
andre.

>Vil du forsyne gruppen med yderligere oplysninger for begge
>strømforsyninger:
>
> (effekt)
> fabrikat & type
> +3.3 V: ?? A
> +95 V: ?? A
> +12 V: ?? A
> osv..

tja . nu har jeg ikke længere den lille strømforsyning ... den
forsvandt med en velfungerende pc .-)
men omtalte strømforsyning er
Logic atx.300
3.3 v 15 a
5 v 22 A
12 v 11 a
-5 0.5
-12 0.5
5vsb - 1.5 a

Og nu har jeg udskiftet strømforsyningen - men uden resultat .
Jeg kan ikke køre 133 på front side bus. --- (jeg er dog i tvivl om
cpu virkelig er "den størrelse " som formodes. (Amd 2200+)
( burde det ikke være 16.5 * 133)

>fordi det er A-værdierne for de enkelte spændinger, der kan gøre forskellen!

TJo men så bør man vel måle real værdier.

Fra : phanton

Dato : 20-07-03 23:41

"esj" <esjNoSpam@edb.dk> skrev i en meddelelse > Jeg kan ikke køre 133 på
front side bus. --- (jeg er dog i tvivl om
> cpu virkelig er "den størrelse " som formodes. (Amd 2200+)
> ( burde det ikke være 16.5 * 133)

En Amd 2200 kører 1800Mhz altså 13,5*133.

vh phanton