HJÆLP: Rensning farvepatronhovede?
Fra : Nicolai

Dato : 20-07-03 08:32

Hej med jer!
Hvordan renser jeg et tilsmudset farvepatronhovede? (Har været
ude/opmagasineret i flere måneder)
Sprit?

Fra : Ulrich Sørensen

Dato : 20-07-03 08:56

"Nicolai" <nic.pernille@email.dk> skrev i en meddelelse
> Hej med jer!
> Hvordan renser jeg et tilsmudset farvepatronhovede? (Har været
> ude/opmagasineret i flere måneder)
> Sprit?

Du kan godt bruge sprit (det tager nok lidt tid at opløse størknet blæk),
men det anbefales at bruge isopropylalkohol.

Mvh. Ulrich

Fra : danni plougmann

Dato : 20-07-03 09:26

"Nicolai" <nic.pernille@email.dk> wrote in message
> Hej med jer!
> Hvordan renser jeg et tilsmudset farvepatronhovede? (Har været
> ude/opmagasineret i flere måneder)
> Sprit?

da jeg fandt ud af at printehovdet til min canonbjc4000 næsten kostede 500
kr så var der kun et at gøre redde patronen eller smide printeren væk.

jeg brugte sprinklervæske med succes
placer blækpatronen på en underkop og hæld lidt sprinklervæske i så det
kunne lige dækker dyserne.
lad det stå en en døgns tid og tør patronen med et kaffefilter.

/danni plougmann

Fra : D9N

Dato : 20-07-03 10:49

> [...]
> Hej med jer!
> Hvordan renser jeg et tilsmudset farvepatronhovede? (Har været

nej der må ikke komme andet på et printerhoved en kalkfrit vand (kogt eller
spyt) bedste resultat får du ved at koge en kedel vand, lade det køle af,
når det er lunkent eller lidt varmere, så dryp lidt på et stykke
køkkenrulle og stil printerhovedet på den i ca 10-15 min, tør hovedet, og
monter det, og kør renseprogrammet.

det kan ikke anbefales at bruge andet end vand i en printer, dog er
undtaget kontaktfladet hvor der kan bruges kontaktrens.

vh
D9N

Fra : GiWeo

Dato : 20-07-03 12:54

Hejsa

>nej der må ikke komme andet på et printerhoved en kalkfrit vand (kogt eller
>spyt) bedste resultat får du ved at koge en kedel vand, lade det køle af,

Hvad bliver da ikke klakfrit bare fordi det bliver kogt !!!!???!!!

Lars Engelhardt - engelhardt@os.dk
Masser af Links Politiscanner og PMR-446 walkie på
http://www.lars-engelhardt.dk
MSN: giweo@hotmail.com
ICQ: 4835755
EyeBall: GiWeo

Fra : D9N

Dato : 20-07-03 13:13

"GiWeo" <mail@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Hvad bliver da ikke klakfrit bare fordi det bliver kogt !!!!???!!!

nej ikke 100% men det falder til bunds størstedelen af det, og det er nok
til dyserne ikke tilstoppes.

vh
D9N